Bedste P4 bundkort?
Fra : Jonas R.

Dato : 11-05-04 09:01

Hvad er det bedste P4 pt?

Gerne med lidt reviews eller lign.

/Jonas

Fra : Dr.Ralph

Dato : 11-05-04 09:23

> Hvad er det bedste P4 pt?

Hvad hedder den bedste diesel bil PT ?

Det er altså ikke sådan lige at svare på - hvad er dine behov, kære ven ?

Asus P4C800E DeLuxe ejer jeg selv, men der har været flere og flere folk
med problemer med dette bundkort, så det får ikke længere min anbefaling.
Men jeg har været meget glad for mit, og ikke haft nogle fejl på det -
7-9-13-bank under bordet.
Tror måske også Asus lidt lider af Nokia syndromet, fordi der er solgt
relativt mange flere Asus bundkort end Gigabyte og Abit, så vil der også
være flere, der har chancen for at løbe ind i problemer.

Abit Max 3 skulle være ret stabilt, men omvendt har det 2 aktive blæsere
mere end Asus bundkortet har - en på chipsettet og en på MOSFET,så det
larmer mere - men til gegngæld er Abit Max3 velegenet til overclocking.

Gigabyte GA-8KNXP v2.0 er også et godt bud - det har kun blæser på chipset
ikke på MOSFET, så det larmer kun lidt mere end Asus - men man kan jo købe
en passiv chipset køler fra enten Zalman eller Thermal right og sætte på.

Det er vist de 3 bedste kompetanter lige nu på bundkort markedet til Intel
P4.

Ellers laver Soyo også bundkort af en fin kvalitet.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jonas R.

Dato : 11-05-04 09:34

Dr.Ralph wrote:

> Hvad hedder den bedste diesel bil PT ?
>
> Det er altså ikke sådan lige at svare på - hvad er dine behov, kære
> ven ?

Hehe, tja jeg plejede at overclocke, meeen gider det ikke mere. Jeg vil have
noget som er stabilt og har usb 2.0 samt firewire

> Asus P4C800E DeLuxe ejer jeg selv, men der har

Har ikke så meget for Asus, har altid været mere til abit, epox og lidt ecs.

> [...]
> chipset ikke på MOSFET, så det larmer kun lidt mere end Asus - men
> man kan jo købe en passiv chipset køler fra enten Zalman eller

Hvad er så mest stabilt af de 3 bundkort?

> Det er vist de 3 bedste kompetanter lige nu på bundkort markedet til
> Intel P4.

Oki jeg kigger på det takker, hvad med aopen?

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 11-05-04 10:02

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med problemer med dette bundkort, så det får ikke længere min anbefaling.
> Men jeg har været meget glad for mit, og ikke haft nogle fejl på det -

Mit P4C800E deluxe har også kørt som en drøm siden jeg satte det i - men
skal selvfølgelig ikke tale for andres erfaringer.
Jeg er meget glad for det :)

Hilsen Tobias

Fra : Hans

Dato : 11-05-04 10:30

Tobias Nielsen wrote:
> "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> Mit P4C800E deluxe har også kørt som en drøm siden jeg satte det i -
> men skal selvfølgelig ikke tale for andres erfaringer.
> Jeg er meget glad for det :)

Der findes 3 varianter fra Asus med 875p chipsættet: P4C800 Deluxe, P4C800-E
Deluxe, P4C800, og det er lidt svært at gennemskue hvilket som giver
problemer, fordi der nogen gange bliver byttet rundt på nogle af
betegnelserne.

Jeg bruger også et P4C800-E Deluxe, og har ingen negative kommentarer
overhovedet, selv om jeg bruger et Radeon 9700 Pro, som i mange andre
sammenhænge har været et problematisk grafikkort.

Jow - Et enkelt punkt irriterer mig lidt når man aktiverer en ny disk,
bliver den automatisk sat til boot-device, fordi der bliver byttet rundt på
bootrækkefølgen - Ikke særligt smart.

/ Hans

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 11-05-04 10:46

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Jow - Et enkelt punkt irriterer mig lidt når man aktiverer en ny disk,
> bliver den automatisk sat til boot-device, fordi der bliver byttet rundt

> bootrækkefølgen - Ikke særligt smart.

Ja, det undrer faktisk også mig - nu er det ikke så tit jeg skifter disk,
men burde der ikke være en løsning på dette?

/Tobias

Fra : Hans

Dato : 11-05-04 12:00

Tobias Nielsen wrote:
> "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det undrer faktisk også mig - nu er det ikke så tit jeg skifter
> disk, men burde der ikke være en løsning på dette?

Mine 2 arbejdsdrev sidder på Promise-kontrolleren, og så har jeg en
backupdisk siddende i en skuffe, der normalt er afbrudt. Hver gang jeg så
tænder for backupdisken skal jeg en tur ind i bios, for at forhindre at
bundkortet ikke starter op på backupdisken. Jeg havde håbet på en
biosupdate, der kunne låse rækkefølgen, men ak nej.

/ Hans

Fra : iggibuh

Dato : 21-05-04 11:23

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in

> [...]
> blæsere mere end Asus bundkortet har - en på chipsettet og en på
> MOSFET,så det larmer mere - men til gegngæld er Abit Max3 velegenet

Til orientering skal det lige nævnes man sagtens kan fjerne QTEC kølingen
(den blå plastictunnel) uden temperaturen øges.

udskiftede selv den aktive nordbro blæser med zalmans blå passive og det
virker upåklageligt temperaturen steg 2 grader men det er dårlig nok
nævneværdigt.

Fra : Leony

Dato : 11-05-04 11:46

In news:40a08846$0$241$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,