omsyn
Fra : hr

Dato : 11-05-04 00:43

jeg havde min bil til syn og den gik ikke igennem pga den bremsede skævt
nu er den lavet og skal til et omsyn.
hvad kikker de på til omsynet. går de alt igennem eller kun det de dumpede
den på ?

mvh hr

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-05-04 06:32

"hr" <madglad@jubiimail,dk> skrev :

>hvad kikker de på til omsynet. går de alt igennem eller kun det de dumpede
>den på ?

De fleste gange kigger de efter det ting bilen dumpede på, men intet
forhindrer at der ses på andre ting, så en rigtig god ide er at du
inden du møder op lige checker horn, lys, og det obligatoriske nummer-
pladelys bagpå.

Fra : hr

Dato : 11-05-04 09:13

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhindrer at der ses på andre ting, så en rigtig god ide er at du
> inden du møder op lige checker horn, lys, og det obligatoriske nummer-

takker for svaret

Fra : K

Dato : 11-05-04 09:21

"hr" <madglad@jubiimail,dk> skrev i en meddelelse

> hvad kikker de på til omsynet. går de alt igennem eller kun det de dumpede
> den på ?

Nej ikke alt, normalt kun det som den skal omsynes på !

PS : jeg har dog en kedelig historie hvor jeg var til omsyn 3 gange, hver
gang den var til omsyn fandt de noget nyt igen ...og igen, sidste gang jeg
var der blev jeg så gal i skralden at jeg truede dem med at anlægge sag hvis
ikke de synede bilen, det var jo deres manglende "gennemsyn" af bilen der
gav udslag i de mange gensyn, bilen blev så synet 3'de gang og de undskylte
for deres dårlige kontrol.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-05-04 09:53

K wrote:

> [...]
> manglende "gennemsyn" af bilen der gav udslag i de mange gensyn,
> bilen blev så synet 3'de gang og de undskylte for deres dårlige

Et syn af en bil er jo kun en "stikprøvekontrol".
Man kan på ingen måde gennemgå en bil, fra ende til anden, på de små 20
minutter der er afsat til det.
Det er derfor op til hver enkelt billist's samvittighed, at bilen holdes i
lovlig og forsvarlig stand.
At du så tilsyneladende har valgt at køre din bil til syn, for at få dem til
at lave en "reparationsliste" du kan arbejde udfra, og derefter klager over
at de har fundet nye fejl ved bilen hvergang, synes jeg personligt er lidt
langt ude.
Jeg har "tit" hørt historier, om folk der har fået synet deres bil, med
f.eks. defekte bremser, styretøj eller andet, kun fordi synsmanden ikke
havde set/opdaget det, men derfor er bilen jo ikke lovlig af den grund,
ejheller sikker at køre i.

Men det er bare min mening.

En bil skal jo til hver en tid kunne klare et syn, f.eks. hvis du bliver
stoppet ude på landevejen i et §77.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : hr

Dato : 11-05-04 10:59

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

oooo det lyder da ikke godt
nu får jeg jo helt ondt i maven.
men det er fint at høre jeres meninger
jeg krydser fingre og håber på det bedste

Fra : Claus Fabritius

Dato : 11-05-04 21:19

> oooo det lyder da ikke godt
> nu får jeg jo helt ondt i maven.
> men det er fint at høre jeres meninger
> jeg krydser fingre og håber på det bedste

Hvis din bil er i orden er der jo ikke noget at være nervøs for.
--
Claus Fabritius
Uno Turbo i.e. Racing

Fra : K

Dato : 12-05-04 07:11

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Et syn af en bil er jo kun en "stikprøvekontrol".

Gu er det da ej, en "stikprøve" er et begreb hvor man udtager enkelte
elementer ud af flere, hvorimod et bilsyn er gældende for alle, med bestemte
intervaler !!!

> Man kan på ingen måde gennemgå en bil, fra ende til anden, på de små 20
> minutter der er afsat til det.

Efter min mening er det bilinspektionen der fejler, de måtte for min skyld
gerne have bilen hele dagen, det som de udsatte mig for er det jeg kalder
"hovsa" !!!

> Det er derfor op til hver enkelt billist's samvittighed, at bilen holdes i
> lovlig og forsvarlig stand.

Enig

> [...]
over
> at de har fundet nye fejl ved bilen hvergang, synes jeg personligt er lidt

Hvordan kan du komme med sådan et postulat ? jeg har ikke klaget over "hver
gang" at de fandt fejl, jeg gjorde det kun den sidste gang, så tag det i dig
igen !!!
Du bemærker åbentbart ikke engang i teksten at jeg fik en undskyldning
......læser du overhovedet det hele ?

> [...]
> f.eks. defekte bremser, styretøj eller andet, kun fordi synsmanden ikke
> havde set/opdaget det, men derfor er bilen jo ikke lovlig af den grund,

Det er muligt at du har hørt "historier", men det er ikke mine bremser der
indgår i hvad du har hørt om !!!

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 07:24

> intervaler !!!
> "hovsa" !!!
> igen !!!
> om !!!
> [hilsen, red.] K

"K" for.... kolerisk..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : K

Dato : 12-05-04 08:07

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> "K" for.... kolerisk..?
>
> --
> /Jan W Nielsen

wauww ...som du da kan, hvad ?

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 08:18

> wauww ...som du da kan, hvad ?

Jep - W for wild i warmen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : K

Dato : 12-05-04 08:29

> Jep - W for wild i warmen.

K ...for Kold et vis sted

Fra : Max

Dato : 12-05-04 07:28

> Gu er det da ej, en "stikprøve" er et begreb hvor man udtager enkelte
> elementer ud af flere, hvorimod et bilsyn er gældende for alle, med
bestemte
> intervaler !!!

Vel er det da så... Ja det er alle biler som skal ind, men det er kun visse
ting som bliver testet... Og du kan da også få et par "!!"....

/Max

Fra : K

Dato : 12-05-04 08:15

"Max" <maxsesNOT@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vel er det da så...

Korrekt

>Ja det er alle biler som skal ind

Korrekt

> men det er kun visse ting som bliver testet...

Korrekt

>Og du kan da også få et par "!!"....

Tak

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-05-04 08:57

K wrote:

> Gu er det da ej,

Slap da lige lidt af.

> en "stikprøve" er et begreb hvor man udtager enkelte
> elementer ud af flere, hvorimod et bilsyn er gældende for alle, med
> bestemte intervaler !!!

Nu snakkede vi netop jo om selve synet, ikke om indkaldelsen.

> Efter min mening er det bilinspektionen der fejler, de måtte for min
> skyld gerne have bilen hele dagen,

Er du også villig til at betale for det så ?
Ku' forestille mig at synsgebyret ville være væsentligt højere end det
nuværende.

> det som de udsatte mig for er det
> jeg kalder "hovsa" !!!

Det synes jeg så ikke.
Tværtimod synes jeg da det er OK at de fanger en fejl, som de havde overset
første gang.

> Hvordan kan du komme med sådan et postulat ? jeg har ikke klaget over
> "hver gang" at de fandt fejl, jeg gjorde det kun den sidste gang, så
> tag det i dig igen !!!

Ja ok, men pointen var nu at du klagede over at de havde fundet fejl på din
bil, fejl som du burde have udbedret INDEN du kørte til syn.

> Du bemærker åbentbart ikke engang i teksten at jeg fik en undskyldning
> .....læser du overhovedet det hele ?

En undskyldning for hvad ?
For at de havde fundet en fejl mere på din bil ?

> Det er muligt at du har hørt "historier", men det er ikke mine
> bremser der indgår i hvad du har hørt om !!!

Har jeg da skrevet det nogen steder ?

Btw så var der en hel stak !!!! i overskud i dit indlæg.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : K

Dato : 12-05-04 16:36

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Slap da lige lidt af.

Lidt svært med din tilstedeværelse !

> Er du også villig til at betale for det så ?

Gerne ....hvis produktet af det er en mere sikker bil, det er vel det som
det drejer sig om, sikre biler på vejene.

> Ku' forestille mig at synsgebyret ville være væsentligt højere end det
> nuværende.

Ja, formodentligt ....gratis ydelser skal man lede længe efter !

> Det synes jeg så ikke.
> Tværtimod synes jeg da det er OK at de fanger en fejl, som de havde
overset
> første gang.

Overset både første og anden gang, noget som senere viser sig ikke at kræve
en genindkaldelse !

> Ja ok, men pointen var nu at du klagede over at de havde fundet fejl på
din
> bil, fejl som du burde have udbedret INDEN du kørte til syn.

Jeg er glad for at de finder en fejl, hvis den er af sikkerhedsmæssig
karakter, men ikke hvis det som i det her tilfælde viser sig at være noget
pjat !

> En undskyldning for hvad ?
> For at de havde fundet en fejl mere på din bil ?

For at lave en genindkaldelse på noget som normalt hører under grupperingen
: rettes snarest !

> Har jeg da skrevet det nogen steder ?

Du er mester i at få fordrejet en situation, hvis ikke du allerede er
jounalist eller bestrider et lignende job så er det måske noget for dig
.....jeg ønsker ingen fortsat diskussion med dig, da jeg anser det for
tidsspilde, tak !

> Btw så var der en hel stak !!!! i overskud i dit indlæg.

Tegnsætning er måske din stærke side, hvad ved jeg ....utroligt at dreje
tråden over i hvor mange tegn der sættes, du må virkelig kede dig, hvis ikke
du har andet interessant at fortælle, så lad være !

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-05-04 17:44

K wrote:

> Lidt svært med din tilstedeværelse !

Tsk tsk tsk, underlig måde at fare op på.

Per
www.perbeer.ninja.dk