Lopper ??
Fra : ENN

Dato : 10-05-04 22:06

Jeg frygter at min hund har fået lopper - men er der allerede lopper "i
omløb" troede først de kom til sommer/efteråret.

Er der andre der har konstateret lopper allerede?

Fra : Stine

Dato : 10-05-04 22:18

Det har jeg og mine dyr bøvlet med i nogle måneder nu :((
Er nok nødt til at skifte behnadling - virker som om Frontline ikke rigtig
er effktivt mere :(((

Og hvidløg er heller ikke nok :(
så overvejer at prøve det nye middel de reklamerer med skulle holde i op til
3 mdr.
Nogen der ved hvad prisen på det er ??

Stine

Fra : ENN

Dato : 10-05-04 22:23

Hvad er det for et middel du vil prøve - har netop behandlet med frontline
så jeg håber da det virker.

Hvidløg har jeg også prøvet (dog uden held)

Fra : Anette

Dato : 10-05-04 23:06

ENN <enn@nomail.com> wrote:
> Hvad er det for et middel du vil prøve - har netop behandlet med
> frontline så jeg håber da det virker.

Der er reklamer på tv, lige nu for et middel der hedder "Cyclio"
fåes bla. her http://anivet.dk/shop/ og sikkert også på apoteket
Det er dyrt - koster næsten det dobbelte af hvad feks "Advantage" koster,
men holder så angiveligt 3 gange så længe.

Vi bruger "Advantage pour on" til vores hund og 3 katte - og det virker
helt efter hensigten

/ Anette

Fra : Stine

Dato : 10-05-04 23:15

"Anette" <anette@readonlymail.com> skrev i en meddelelse news:409ffcca$0$181
> [...]
> Det er dyrt - koster næsten det dobbelte af hvad feks "Advantage" koster,
> men holder så angiveligt 3 gange så længe.

Hmm.. så må det jo i længden også være billigere i brug *GG*

Stine

Fra : Louise

Dato : 11-05-04 18:55

Hej Stine!!

Hvordan går det hos dig? Noget nyt? Kommer du på træffet i år? Her går
det fremragende, har pt et kuld hvalpe, som der er rigtigt meget gang
i, så jeg keder mig ikke Se dem på www.malinoise.dk

Jeg har jo fået en tervueren siden sidste, jo jo. Hentet fra Italien,
så nu mødes vi måske også i udstillingsringen mod hinanden?

MHT LOPPER alle Jer andre, så sværger jeg til Frontline, da det også
forhindrer de fleste tæger på at hoppe på og suge blod. Men advantage
er også ok og jeg ser frem til at prøve det nye mirakel produkt.
Heldigvis er jeg ikke så hårdt ramt af lopper, da jeg har trægulve og
ingen gulvtæpper.

Fra : Stine

Dato : 11-05-04 19:51

Hej Louise :))

Har godt set du har fået en RIGTIG hund *GGG* Til lykke med hende - hun
ser godt ud.

Kommer nok ikke på træf i år - har "kun" Queen, den gamle pensionist *S* og
hvis jeg udstiller hende vil det blive årets grin - for hun er gammel at se
på ; ½ hale, ingen pels og grå i hovedet *GG* MEn stadig det bedste
temperament :) Nå ja,. så er hun næsten døv, svigtende syn og efterhånden
ret senil - hvis en hund kan blive det ???

Til lykke med hvapperne - her er det mig selv der venter ... om 2½ mdr. (
har termin mens der er træf )

Nok privat "sladder".

mht. LOPPER : Frontline virker normalt også OK her, men jeg tror angrebet af
skovflåter er så massivt i år at det bare ikke er nok :(( Men det er nu
mest på Tarzan ( min kat ) jeg døjer med det :((

Så nu får en xtra omgang + jeg køber noget spray og ser om det kan tage
det - for de flåter er altså gyselige og jeg er ved at gå i panik ved
tanken om risici for smitte lige nu - i min tilstand .....

Stine

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-05-04 01:22

> [...]
> det - for de flåter er altså gyselige og jeg er ved at gå i panik ved
> tanken om risici for smitte lige nu - i min tilstand .....

Så vidt jeg husker( og det er ingen garanti ) forligger der ingen
resultater for at Frontline skullle virke mod Flåter i DK eller S. Det der
hvis nok bevis for at det virker mod en eller anden spansk flåt. Så hvad jeg
har " hørt " er at fronline er midlet mod lopper og exspot mod flået. Bruger
selv kun Exspot og har ingen problemer med hverken lopper eller flåt, og den
er ellers rigelig eksponeret.
Peter

Fra : Battlefield´s

Dato : 12-05-04 09:51

"Peter Andersen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Bruger
> selv kun Exspot og har ingen problemer med hverken lopper eller flåt, og

Hej
Frontline annoncerer med at midlet skulle kunne bruges mod flåter. Det samme
står på denne dyrlægeside:
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=180/sprog=1/item=yes/
Her i huset virker det i hvert fald.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Stine

Dato : 12-05-04 12:25

> [...]

Bruger
> selv kun Exspot og har ingen problemer med hverken lopper eller flåt, og

Hej Peter :)

Så vidt jeg ved ( og det står også på Frontline pakken) virker Frontline mod
flåter. De må jo heller ikke skrive det hvis ikke det passer !! Dog virker
det "kun" mod flåter i op til 4 uger og lopper i op til 8 uger.

Og så vidt jeg ved er Expot forbudt at bruge til katte - har endda hørt at
det ikke må bruges til hunde der går sammen med katte - hvis altså der er
risici for at katten "slikker" på hunden. Om det passer ved jeg altså ikke
!!!

Desuden kender jeg nogle stykker hvis hunde har fået meget kraftige
reaktioner på expot - så det tør jeg slet ikke bruge på min gamle hund :)))
En af hundene er bl.a. en helsøs til min :)

Stine

Fra : mizz molly

Dato : 13-05-04 15:20

ENN <enn@nomail.com> skrev:
>Jeg frygter at min hund har fået
> [...]
Hejsa.
Jeg vil bare fortælle at jeg har en ambull og en amstaff og jeg
giver dem hver et fed knust hvidløg i deres mad 3 gange om ugen,
og de har ingen lopper..... dette har jeg brugt i de sidste 2 år
og er meget glad for denne måde og så er den også billig.
hilsen gitte