/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Køb af tysk bil
Fra : - STAN -


Dato : 10-05-04 21:32

Jeg blev i går tilbudt at købe en nyere mercedes (ca. 5 år) for ca 10.000
kr.
Dog var bilen registreret i Tyskland.
Jeg fik af vide at den ville blive billig at "importere" til Danmark, da
bilens model ikke ville være registreret i systemet når der skulle betales
afgift for import af bilen.

Kan det passe ??????



 
 
///JJ (10-05-2004)
Kommentar
Fra : ///JJ


Dato : 10-05-04 21:45

- STAN - wrote:
> Jeg blev i går tilbudt at købe en nyere mercedes (ca. 5 år) for ca
> 10.000 kr.
> Dog var bilen registreret i Tyskland.
> Jeg fik af vide at den ville blive billig at "importere" til Danmark,
> da bilens model ikke ville være registreret i systemet når der skulle
> betales afgift for import af bilen.
>
> Kan det passe ??????

Svært at sige uden at vide hvilken model du snakker om?
Er det en meget speciel model? Hvis bilen kun er 5 år kan jeg ikk forestille
mig andet end den er i systemet. Under alle omstændigheder er den ikke
gratis at få ind, bare fordi de ikke har set sådan en før.
Er det ikke noget med at de kigger på hvad en tilsvarende koster i danmark?
--


Mvh
///JJ



Mogens Knudsen (10-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 10-05-04 21:45

On Mon, 10 May 2004 22:31:53 +0200, "- STAN -"
<stefantoendering@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg blev i går tilbudt at købe en nyere mercedes (ca. 5 år) for ca 10.000
>kr. Dog var bilen registreret i Tyskland.
>Jeg fik af vide at den ville blive billig at "importere" til Danmark, da
>bilens model ikke ville være registreret i systemet når der skulle betales
>afgift for import af bilen. Kan det passe?

Du tænker på, at den specifikke udstyrsversion ikke har været
importeret til DK før?

Du skal næppe gøre dig de store forhåbninger på det område. T&S har en
tendens til at skyde over målet for dén slags biler. Dét kan du takke
bilhandlerne i Silkeborg for !
("ring for pris", hvis du har lagt mærke til det...)

Har selve bilmodellen aldrig været importeret før (utænkeligt), skal
du gennem typegodkendelse mm., og så kan du glemme alt om dén bil.

/Mogens

phk (11-05-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 11-05-04 06:53


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:5aqv9051hn4mk32bmgddub76pb30pg8man@4ax.com...

> Har selve bilmodellen aldrig været importeret før (utænkeligt), skal
> du gennem typegodkendelse mm., og så kan du glemme alt om dén bil.

What? Er der ikke noget med at hvis bilen er godkendt i et andet EU-land så
er den det også automatisk i DK?


--
Per, Esbjerg



Klaus Rejkjær (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 11-05-04 07:24

>
> What? Er der ikke noget med at hvis bilen er godkendt i et andet EU-land

> er den det også automatisk i DK?
>
Det argument afprøvede jeg også overfor paverne i synshallen. Men det
fungerer altså ikke helt i den virkelige verden. Nationale regler om bl..a.
lygtemontering "over-ruler" enhver automatik. Også selv om bilens lygter er
fabriksmonterede og har været godkendt i både Frankrig og Tyskland.
Ligeledes blev der henvist til nationale krav om frihøjde, regler for
skærmkanters inddækning af hjul m.m.

Jow da - det var en sjov dag i synshallen. At sagen efter lidt
snak/mundhuggeri blev overtaget af en, hvis kone tilsyneladende ikke havde
været ligeså afvisende aftenen før, hjalp dog lidt Nu skal den så snart
til syn igen, så må jeg jo se om de stadig mener den er gal.

MVH Klaus



Per Beer Hansen (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 11-05-04 07:43

Mogens Knudsen wrote:
>
> Har selve bilmodellen aldrig været importeret før (utænkeligt), skal
> du gennem typegodkendelse mm

Hvis bilen er registreret/typegodkendt i et andet EU land, så kræver de svjv
da ikke en ny typegodkendelse i DK.
Bilen skal naturligvis så "bare" opfylde de lokale danske krav/love, mht
synet.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Hans L. Jørgensen (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 11-05-04 08:40


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40a075d4$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>
> Hvis bilen er registreret/typegodkendt i et andet EU land, så kræver de
svjv
> da ikke en ny typegodkendelse i DK.
> Bilen skal naturligvis så "bare" opfylde de lokale danske krav/love, mht
> synet.
>

Beklager Per du husker forkert, ingen bil er automatisk typegodkendt i DK.
At der er mange lighedpunkter i EU landene gør i sig selv ingen forskel.
Alle biler der skal typegodkendes skal forlægges færdselsstyrelsen med
fabrikanterklæring og hele hornmusikken.

Eksempelvis har nogle modelvarianter af Scania lastbiler 6 forlygter. Nogle
smarte fremstillere har postuleret at det var lovligt i andre EU lande,
desuagtet siger den danske lovgivning at der max må være 4 forlygter, ergo
skal de to fjernes, og ikke bare lygterne men også ledningsnet til disse.

Se f.eks. at se på registreringsatesten en importbil, der finder du aldrig
noget typegodkendelsesnummer i rubrikken "typegodk. nr.", af den simple
grund at modellen ikke er dansk typegodkendt.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Per Beer Hansen (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 11-05-04 09:32

Hans L. Jørgensen wrote:
>
> Beklager Per du husker forkert, ingen bil er automatisk typegodkendt
> i DK.

Det skrev jeg jo heller ikke at de var, jeg skrev jo netop at der ikke
krævedes en typegodkendelse af dem.

Så vi er jo helt enige

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Hans L. Jørgensen (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 11-05-04 15:57


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40a08f96$0$514$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hans L. Jørgensen wrote:
> >
> > Beklager Per du husker forkert, ingen bil er automatisk typegodkendt
> > i DK.
>
> Det skrev jeg jo heller ikke at de var, jeg skrev jo netop at der ikke
> krævedes en typegodkendelse af dem.
>
> Så vi er jo helt enige
>

Jeg læste dit indlæg sådan at der var forskel på fra EU og biler fra ikke EU
lande.

Det var det jeg forsøgte at sige ikke er tilfældet.

Enten er der typegodkendelse eller også er der ikke!



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Eg Egemarke (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 11-05-04 16:30

Der er STOR forskel på biler fra EU og Ikke EU biler...
Ved det ville nemlig meget gerne have nallerne i en UAZ og havde fundet og
halvvejs på vej efter dyret i Ukraine, men Ak den Går ikke manglende
katalysator/Airbags osv osv osv osv der var ikke grænser for hvad der skulle
være mm for at kunne godkende sådan en fætter og da man er privatmand er der
stort set intet at stille op...

Forslag Køb merceren og sælg den med gevinst i Sverige, her syner de hva som
helst
Du kan tjekke priser bla bla på fx www.bytbil.se eller www.blocket.se du
skal dog huske at lægge ca 5 000 kr af til svensk syn/afgifter til skrot mm
så kan du annoncere dyret til salg derfra...


--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


Mogens Knudsen (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 11-05-04 16:43

On Tue, 11 May 2004 17:29:52 +0200, "Eg Egemarke"
<egemarke@hotmail.com> wrote:

>Der er STOR forskel på biler fra EU og Ikke EU biler...

Jep - Hans L er helt forkert på den. Jeg ved det, fordi jeg har prøvet
den ganzen Mollevitten med en Ford Sierra XR8. Læs også Claus R's
indlæg.

/Mogens

Hans L. Jørgensen (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 11-05-04 20:11


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:m2t1a0l3p9mr8qrkgcfqefu668ni7qkel8@4ax.com...
> On Tue, 11 May 2004 17:29:52 +0200, "Eg Egemarke"
> <egemarke@hotmail.com> wrote:
>
> >Der er STOR forskel på biler fra EU og Ikke EU biler...
>
> Jep - Hans L er helt forkert på den. Jeg ved det, fordi jeg har prøvet
> den ganzen Mollevitten med en Ford Sierra XR8. Læs også Claus R's
> indlæg.
>

Kunne du så ikke give os uvidende fjolser lidt mere indsigt i dine
overvældende erfaringer med din Ford, til forskel fra os som næsten dagligt
er tæt på import/toldsyn, og behandling af disse..



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Mogens Knudsen (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 11-05-04 21:10

On Tue, 11 May 2004 21:11:25 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Kunne du så ikke give os uvidende fjolser lidt mere indsigt i dine
>overvældende erfaringer med din Ford, til forskel fra os som næsten dagligt
>er tæt på import/toldsyn og behandling af disse..

Jeg har skrevet om det flere gange - måske inden du kom til.
Dét skal du selvfølgelig ikke høre for.

Søger du på google.com, finder du det nemt...

/Mogens
frie borgere i et frit land ønsker fri hastighed

Klaus Rejkjær (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 11-05-04 22:33

>
> /Mogens
> frie borgere i et frit land ønsker fri hastighed

Det var ellers noget af en signatur

I går aftes kørte jeg fra Nordsjælland og til Charlottenlund. Helsingør
motorvejen var stort set ubefærdet, og 110 km/t føltes fuldstændigt tåbeligt
og ødelæggende for forståelsen af reglerne.

MVH Klaus
der bare ønsker at få lov til at køre efter forholdende



Hans L. Jørgensen (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 11-05-04 20:28


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40a08f96$0$514$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hans L. Jørgensen wrote:
> >
> > Beklager Per du husker forkert, ingen bil er automatisk typegodkendt
> > i DK.
>
> Det skrev jeg jo heller ikke at de var, jeg skrev jo netop at der ikke
> krævedes en typegodkendelse af dem.
>

Var det ikke dig der skrev...

[catat]
Hvis bilen er registreret/typegodkendt i et andet EU land, så kræver de svjv
da ikke en ny typegodkendelse i DK.[citat slut]

Uanset om den kommer fra EU eller andet land, "kræves" der ikke
typegodkendelse. Typegodkendelse er ret beset noget som letter arbejdgangen
for bilimportøren, i forbindelse med bilsalg, da typegodkendte biler kan
førstegangsregistreres uden synsfremstilling. Der bliver kun i kontroløjemed
fortaget stikprøvekontrol. I modsætning til importbiler og biler uden
typegodkendelse


[citat]Bilen skal naturligvis så "bare" opfylde de lokale danske krav/love,
mht
synet.[citat slut]

Det samme gælder nå f.eks. du selv henter en bil brugt bil i Tyskland og vil
have den registreret i Danmark.

Jeg er naturligvis udmærket klar over at det er betydeligt lettere at få
godkendt en bil fra et EU land, end fra eksempelvis Rusland. Da vi jo langt
ad vejen har paralelle retningslinier for godkendelse.

Ok Per - alt dette ved du nu nok i forvejen, jeg fornemmer at det blot er
den skriftlige formulering der er lidt forskellig;-/




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste