Told igen igen
Fra : Søren Riis Nielsen

Dato : 10-05-04 20:07

Hej

På nogle af CD-Wow produkter har de påsat nedenstående advarsel.

Er der nogen som ved, hvor meget værdien af varen skal overstige før man
skal betale told ?. Egentlig
troede jeg ikke, at der var told på varer fra andre eu lande.

Please ensure you read the following information before proceeding:

Please note that within the European Union you MAY be charged CUSTOMS
DUTY/VAT on this item as the value of this product is in excess of your
personal import allowance.

If applicable, this Customs charge is collected by the Post Office/Postal
Agent who may also charge you an additional handling fee for clearing your
package through Customs.

We are unable to provide any guidance as to how much the Customs Duty/VAT or
Post Office clearance fee will be as unfortunately these charges are
completely beyond our control.

Fra : Devast8or

Dato : 10-05-04 20:14

Søren Riis Nielsen wrote:
> [...]
> man skal betale told ?. Egentlig
> troede jeg ikke, at der var told på varer fra andre eu lande.

Så længe det kommer fra et sted inden for EU og forhandleren ikke sælger for
over 280000 DKK til Danmark, skulle der ikke være nogle problemer. Jeg ved
ikke helt hvorfor de har sat den advarsel ind, men det skulle ikke berøre
os.

Devast8or

Fra : Tenzel Kim

Dato : 10-05-04 23:38

Devast8or wrote:
> [...]
> ikke helt hvorfor de har sat den advarsel ind, men det skulle ikke berøre

Nu er 280000 jo egentlig ikke et særlig stort beløb. Bare de sælger 2800
DVD film til en gennemsnitspris af 100 kroner på et år så har de nået
det beløb.

Tenz.

Fra : Devast8or

Dato : 11-05-04 02:23

Tenzel Kim wrote:

> [...]
> 2800
> DVD film til en gennemsnitspris af 100 kroner på et år så har de nået

Det har du ret i. Men det er ikke vores problem, for det er firmaet selv der
skal sørge for at opkræve den danske moms istedet for den britiske, det er
ikke noget vi skal tage os af. Hvis ikke der bliver opkrævet dansk moms ved
købet har vi ingen problemer.

Devast8or

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-05-04 12:10

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> writes:

> [...]
> ikke noget vi skal tage os af. Hvis ikke der bliver opkrævet dansk moms ved

Og i øvrigt er det latterligt, at Danmark - som vist det eneste land -
i 2004 endnu holder fast i en overgangsregel fra oprettelsen af det
indre marked.
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-05-04 12:19

Peter B. Juul wrote:
> Og i øvrigt er det latterligt, at Danmark - som vist det eneste land -
> i 2004 endnu holder fast i en overgangsregel fra oprettelsen af det
> indre marked.

Hvordan er det i andre EU-lande, mht. told på importvarer?

--
Peter Knutsen

Fra : Ole Kofoed

Dato : 11-05-04 14:23

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse...

> Og i øvrigt er det latterligt, at Danmark - som vist det eneste land -
> i 2004 endnu holder fast i en overgangsregel fra oprettelsen af det
> indre marked.

Det gælder vist for alle EU lande:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/browse/-/502578/

Mvh.

Ole

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-05-04 14:33

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> writes:

> Det gælder vist for alle EU lande:

Dit link var dødt, men jeg fandt det andetsteds. Ja, det ser ud til,
at du har ret. Det er en nyhed for mig.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : flemsus

Dato : 11-05-04 09:22

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> 2800
> DVD film til en gennemsnitspris af 100 kroner på et år så har de nået

SSHHHHHH! Det er der jo ingen grund til at regne på offenligt.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 11-05-04 21:42

flemsus wrote:
> SSHHHHHH! Det er der jo ingen grund til at regne på offenligt.

Sorry. Øhh, ville det hjælpe hvis jeg påstod at jeg havde lavet en
regnefejl

Tenz.

Fra : vemrd?

Dato : 12-05-04 10:18

>Søren Riis Nielsen wrote:
.. Egentlig

Problem kan opstå hvis f.eks. et engelsk firma sender varen fra et
andet sted, der ligger udenfor EU, f.eks. en af kanaløerne, eller som
f.eks. Tower Records.co.uk, der sender fra USA.