K7S8X
Fra : CF

Dato : 10-05-04 17:50

Hejsa!

Jeg har lige købt mig et K7S8X MB. + en 1800mhz Duron Processor. Men lortet
vil ikke starte op. Ram'en + GFX-kort + Harddisk er blevet testet og virker.
Det eneste jeg ikke kan teste er Motherboard og processor. Da jeg ikke
kender andre med de slags Processor/Motherboard.
Symtomerne er når jeg har sat ram+cpu+køler+gfx i bundkortet. Starter
køleren fint op. Men der kommer ikke et skærmbillede. Heller ikke noget
enkelt bip fra "bundkortet/computeren". Når jeg piller ram'en ud og starter
op, køre køleren også. OG bundkortet giver 3 korte bip fra sig. Jeg har
prøvet med andet ram (PC2700 istedet for 3200) Men der sker det samme.
Jeg har fået at vide jeg skulle pille bundkortet ud af kabinetet. For og
teste om det var en overgang. Men stadig ingen forskel.

Dem jeg har snakket med mener det er bundkortet. Men hvorfor vil det så
starte op???

Hvis det skulle være CPU'en det var galt med, hvad ville symptomerne så
være ?????

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe. Da det er meget vigtigt at finde ud
af om det er bundkortet eller CPU'en jeg skal ha sendt ind til SHG. Da de
har sagt de ville tage 400kr hvis jeg sender en vare ind der ikke er defekt.

Hygge
CF

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 10-05-04 17:55

"CF" <cfist@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> af om det er bundkortet eller CPU'en jeg skal ha sendt ind til SHG. Da de
> har sagt de ville tage 400kr hvis jeg sender en vare ind der ikke er

Hvad står din FSB til i jumpern ?
Søren

Fra : CF

Dato : 10-05-04 18:08

Hejsa!

266 MHZ og jeg har prøvet: 200,333,400mhz og stadig intet

Hygge
CF

<409fb3db$0$22940$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...

Fra : Peter

Dato : 11-05-04 01:00

> [...]

> af om det er bundkortet eller CPU'en jeg skal ha sendt ind til SHG. Da de
> har sagt de ville tage 400kr hvis jeg sender en vare ind der ikke er

Har du prøvet at cleare din bios, med jumper?
Det måtte jeg gøre, med en af de mange ASRock K7S8X bundkort jeg har startet
op, men så virkede alt perfekt.

Du er opmærksom på, at 3.3 volt AGP grafikkort ikke må bruges på det
bundkort.

Peter B

Fra : Jacob E.

Dato : 11-05-04 09:21

Hej CF...

For nemheds skyld svarer jeg dig OVER dit eget indlæg, selvom det sikkert
vil pisse mange af...

Har selv netop haft et lign. problem med noget ældre hardware, jeg skulle
samle til en putter. Dette virkede for mig (sakset fra min egen tråd på
dk.edb.hardware):

<CITAT START>

"Så lykkedes det sgu' sat'me så!!!

Denne mail er både en update på, hvad der er sket, samt en varm tak til alle
dem, som i flere forskellige grupper har givet gode råd og uvurderlig hjælp.
Det er samtigig måske også en hjælp til dem, som sidder med samme
problem(er) som jeg har haft. Problemet er beskrevet nederst i dette indlæg.

Efter at have kæmpet med den smadrekasse i flere dage, fik jeg simpelthen
nok. Som sidste udvej besluttede jeg mig for at skille hele lortet ad og
starte forfra.

Jeg afmonterede CPU-køleren, rensede AMD'en for gammelt pasta og påførte
nyt, samt rensede køleren for gammelt "thermal pad" og monterede den igen.
Jeg fjernede den ene ram-blok helt (en IBM-blok som jeg mistænker for ikke
at være kombatibel med mit bundkort) og rensede pin'ene på den anden med
viskelæder.
Jeg afmonterede ALLE IDE-kabler og strømkabler og satte dem i igen.
Jeg byttede det gamle S3 Trio PCI grafikkort ud med det rigtige TNT2-64 AGP
kort og rensede også pin'ene på dette.
Og slutteligt reset'ede jeg for gudvedhvilkengang CMOS...

Og sørme om den ikke bootede op, fortsatte sin Win2k installation uden
problemer og her, 4 timer efter, kører den skam stadig...

Præcis HVAD som gjorde udslaget aner jeg ikke, men jeg kan af bitter
erfaring kun understrege, at den mindste fejl i samlingen af en pc kan give
store problemer.

Jacob E. wrote:

> [...]
> NADA! Har reset'et 20 gange - intet sker.
>
> Jeg har fjernet CD-rom drevet - ingen forskel. Jeg har fjernet
> tastaturet - ingen forskel. Jeg har skiftet grafikkort - ingen
> forskel... Jeg har clearet CMOS 4-5 gange - ingen forskel!
>
> Jeg er LOST! Sælger af det brugte MoBo sværger, at det virkede fint
> før, og jeg tror ham da... Så umiddelbart burde alt hardware fungere.
> Hvad i alverden kan der være galt???
>
> Med frustreret hilsen
>
> Jacob
>
> Konfig:
> Chaintech CT-7AJA0 Mobo m/ AMD Duron 850 MHz

<CITAT SLUT>

> [...]
> startet op, men så virkede alt perfekt.
>
> Du er opmærksom på, at 3.3 volt AGP grafikkort ikke må bruges på det

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : CF

Dato : 11-05-04 15:07

Hejsa!

Jeg syntes kun at det kan blive sidste udvej. For ha jeg fået noget defekt
tilsendt. Så vil jeg selfølgelig have en ny igen. Men det er svært at sende
noget ind. Når man ikke ved hvad man skal sende ind.

Hygge
CF

Fra : CF

Dato : 11-05-04 15:04

Hejsa!

Jeg har prøvet at clear bios. Jeg har haft CPU'en ude 2 gange og i igen.

Hygge
CF

Fra : CF

Dato : 11-05-04 15:31

Hejsa!

Glemte lige min config:

- ASUS Radeon - 9200 SE/T
- AMD Duron 1.8 GHz (NY bushastighed 266MHZ)
- ASRock K7S8X R3.0
- 512MB Dane-Elec PC3200 / 400mhz
- JNC systems 4JA72/652CF/300/SP Kabinet
+ andre typer ram 2700

Hygge
CF