Skærme
Fijala 3554
Aldi's Medion 19" CRT
Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-05-04 18:27

Da min nuværende (og forældede) Amitech 15" skærm er begyndt på det groveste
at gå i sort for et godt ord (blinker mindst 1 gang i minuttet) vil jeg
gerne høre om der er nogen der har erfaringer med den Medion skærm som var
på tilbud for et stykke tid siden til 1099 kr, for de har dem stadig i min
lokale aldi, og jeg tænker på køb af en i morgen, så hurtige svar vil være
nyttige.

Jeg spiller _ikke_ 3D-spil men har ikke råd til en TFT-skærm.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : SvendeBent

Dato : 11-05-04 20:59

"Ivan V. Klattrup" <ivanklattrupnospamming@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:409fad66$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> nyttige.
>
> Jeg spiller _ikke_ 3D-spil men har ikke råd til en TFT-skærm.

Mange aldi fans vil sikker blive fornærmet over det jeg siger nu.. Køb ikke
noget fra medion .. og især slet ikke i aldi :).. købte selv en 19" skærm
der engang, og teksten var godt nok ret uskarpt i forhold til min amitech
17". Jeg fik ondt i hoved til sidst da ens øjne hele tiden prøver at stille
skarpt på et billede som faktisk er utydeligt. MEGET irriterende. Solgte den
også 2mrd efter.. og mistede 1500kr på den lille oplevelse.

Så spar lidt op.. eller køb mærkevare som f.eks. sony i 17" formattet ...
kan ihvertfald hel klart anbefales.

mvh SvendeBent

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-04 11:20

Uheldigvis faldt Ivan V. Klattrup over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> kr, for de har dem stadig i min lokale aldi, og jeg tænker på køb af
> en i morgen, så hurtige svar vil være nyttige.

Det er en ganske udmærket skærm, jeg har selv købt to til andre. Du
får ikke noget bedre eller billigere til samme penge.

Endelig har du jo en måneds returret, så er du ikke tilfreds, så
leverer du den da bage tilbage...

Claus

Fra : Jeppe

Dato : 12-05-04 12:26

Claus Tersgov wrote:

> Det er en ganske udmærket skærm, jeg har selv købt to til andre. Du
> får ikke noget bedre eller billigere til samme penge.

Det er nok ikke så let at få noget billigere til samme penge...

(sorry, jeg ved hvad du mener, men kunne ikke lade være)

Mvh
Jeppe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-05-04 15:50

> Det er en ganske udmærket skærm, jeg har selv købt to til andre. Du
> får ikke noget bedre eller billigere til samme penge.

Jeg har nu købt en, og jeg er meget tilfreds med købet.
Det værste er bare at grundlaget for at jeg skulle have ny skærm desværre
ikke holdt, da det viste sig at blinkeriet fortsatte med den nye skærm.
Jeg havde ellers haft min PC til eftersyn i mandags, da jeg regnede med at
det var grafikkortet det var galt med, men den dag fandt de ingen fejl.
Var så nede med den igen her til formiddag efter at jeg havde afprøvet med
min nye skærm og der fandt de så ud af at det var grafikkortet det var galt
med (reklamationsretten skred heldigvis ind)...

Men nu er den nye skærm købt, og den er i hvert fald meget bedre end den 5
år gamle 15" Amitech jeg har, så den bliver ikke returneret

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-04 15:58

> [...]

> Men nu er den nye skærm købt, og den er i hvert fald meget bedre end
> den 5 år gamle 15" Amitech jeg har, så den bliver ikke returneret

Det er naturligvis ikke en trinitron skærm, men man får meget for
pengene. Jeg plejer gerne at købe et par stykker til at sælge videre
med komplette maskiner, og den seneste model er lidt bedre end dem, de
før har haft til salg.

Din er vel den, hvor der står professional på kassen?

Claus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-05-04 17:06

> Din er vel den, hvor der står professional på kassen?

Ja og så har den et nummer "MD 1998 PB"
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-04 21:35

Uheldigvis faldt Ivan V. Klattrup over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Ja og så har den et nummer "MD 1998 PB"

Det er også dem, jeg købte og solgte.

Claus