Stuebambus
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-05-04 16:23

Opdagede lige, at min blomsterhandler havde en masse små stuebambusser
stående udenfor:
Lissies Blomster
Istedgade 112
1650 Kbh V

Venlig hilsen Dikte

Fra : Kate

Dato : 10-05-04 17:17

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> wrote in

> Opdagede lige, at min blomsterhandler havde en masse små
> [...]

Godt nok gider jeg ikke selv tage ind til købenvn efter dem, men hvad
kostede de? Sidst vore Føtex havde den kostede de 30 kr. stykket, så
blev jeg for nærig. De holder en time, så er de barberet ned og så skal
jeg vaske gulve hele aftenen, så de får det ret sjældent her

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 11-05-04 16:42

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Godt nok gider jeg ikke selv tage ind til købenvn efter dem, men hvad
> kostede de?

Jeg orkede ikke at spørge - jeg var der for at bestille kistepynt og krans.
Men jeg skal ned og betale for herlighederne i morgen, så ka det da være,
jeg finder ud af det.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Crazy Camilla

Dato : 10-05-04 18:19

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> Opdagede lige, at min blomsterhandler havde en masse små stuebambusser
> stående udenfor:
> Lissies Blomster
> Istedgade 112
> 1650 Kbh V
>
> Venlig hilsen Dikte

Øh undskyld men burde denne besked ikke høre hjemme i en ng om botanik?
Hvad har potteplanter og katte med hinanden at gøre?

MVH Camilla.

Fra : Niels Peter

Dato : 10-05-04 18:39

Crazy Camilla skrev:
> "Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse

> Øh undskyld men burde denne besked ikke høre hjemme i en ng om botanik?
> Hvad har potteplanter og katte med hinanden at gøre?

I dette tilfælde en hel del: stuebambus har vist sig at fungere
glimrende som kattegræs ...

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Crazy Camilla

Dato : 10-05-04 18:44

> I dette tilfælde en hel del: stuebambus har vist sig at fungere
> glimrende som kattegræs ...
>
> Niels Peter
> www.bluewhite.dk

Og kattegræs er?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Kammien

Dato : 10-05-04 18:50

Kattegræs er Nogle frø man kan købe &, så´r man dem i jord & så kommer der
kattegræs frem som katte

er vilde med, det hjælper på fordøjelsen & mod hår klumper osv så tingene
har letter ved at komme ud af kattens system....

det få´s ved Næsten Alle alm købmands butikker & findes hvor de har blomser
frø
(der er et stort billede af en Kat på pakken)

Sådan en Pakke koster mellem kr 6,95 & 8,95,- ..

Kammien

Fra : Kate

Dato : 10-05-04 19:02

"Kammien" <Spørg@efter.Mailadresse.dk> wrote in

> Kattegræs er Nogle frø man kan købe &, så´r man dem i jord & så
> kommer der kattegræs frem som katte er vilde med,

Desværre er mine ikke vilde med kattegræs, men sturbambus....Mums

Fra : Sanni

Dato : 10-05-04 19:04

Jeg har lige købt stuebambus i Fakta til 20,- kr. stk. så måske skulle I slå
en smut omkring den lokale Fakta. Det tager kun 5 min.

Sanni

Fra : Kammien

Dato : 10-05-04 19:05

hey Kate ...

Okay vores 1 årige (i dag) Han kastrat er pjattet med katte græs : o)

men kunne da være man skulle købe en stue bambus og give ham engang osse for
at se om det er noget for ham : o )

Hilsen Kammien

Fra : Kate

Dato : 10-05-04 19:10

> Okay vores 1 årige (i dag) Han kastrat er pjattet med katte græs
> : o)

Indrømmet, jeg baserer nok ogsp min erfaring på de gamle katte. Alle
tre, dengang, gloede dumt på mig når jeg købte eller lavede kattegræs.
Han faktisk ikke testet det på de 3 yngste

Fra : Jane

Dato : 11-05-04 06:41

Kate skrev i <news:409fc3b1$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Desværre er mine ikke vilde med kattegræs, men sturbambus....Mums

Min kat spiser gladeligt enhver plante indenfor rækkevidde.
Også buketter. Kaktusser kan man skubbe ned på gulvet og
derefter strø jorden ud over det hele. Jeg kan ikke have en
eneste plante til at stå fremme uden at kattesikre den.

Jane

Fra : Niels Peter

Dato : 10-05-04 19:38

Crazy Camilla skrev:
> Og kattegræs er?
>
> Med venlig hilsen Camilla.

Tja, det, man normalt køber som kattegræs, er i virkeligheden spiret hvade.
Hvorom alting er, så har katte et naturligt behov for lidt "grønfoder".
Videnskaben er ikke helt sikker på hvorfor, men dels kan det tænkes, det
hjælper med at ekspedere hårbollerne gennem systemet, dels indeholder
græs og andre planter et bestemt b-vitamin, som er svært at få, når man
ellers er 100 % kødspiser.
Alle arterne i kattefamilien spiser græs o.l., også f.eks. løver og tigre.

Niels Peter

Fra : Crazy Camilla

Dato : 10-05-04 20:05

"Niels Peter" <nph@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ellers er 100 % kødspiser.
> Alle arterne i kattefamilien spiser græs o.l., også f.eks. løver og tigre.

Hej.

Mange hunde spiser græs men jeg har aldrig tænkt på at katte skulle gøre det
samme. Jeg har ikke noget kattegræs nu. Men min kat gnaver da somme tider
lidt i min ene potteplante (den hedder forresten Oskar - altså
potteplanten).

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-05-04 19:37

On 2004-05-10 19:43:41 +0200, "Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> said:

> Og kattegræs er?
>
> Med venlig hilsen Camilla.

Ja, hvis katten kommer ud er det - græs
Hvis man har indekatte er det en rigtig god idé at have en potte med
"kattegræs". Det er oftest spiret hvede og forhandles færdigt hos store
supermarkeder (Kvickly, Irma) og hos dyrehandlere. Og så kan man som
sagt købe det som frø og så det selv. Stuebambus virker også helt fint
og nogle katte foretrækker det.
Katte vil meget gerne have mulighed for at tygge i noget grønt. Dels
hjælper det dem til at slippe af med ting der ikke er rare i systemet
(læs: de brækker sig eller stråene kommer med ud den anden vej) og dels
mener man at de henter et tilskud af b-vitaminet folinsyre på denne
måde.
Hvis man også har potteplanter kan kattegræs være en måde at få katten
til at holde sig til at bide i sine "egne" potteplanter Men
selvfølgelig er der ingen garantier, så alle potteplanter bør være af
den ugiftige slags - bare for en sikkerheds skyld
Hjalp det?
--
Knus fra Ann R