Chrysler PT Cruiser.
Fra : Jens U. K.

Dato : 10-05-04 15:04

Er der nogen der har styr på om subj. er blevet forbederet rustmæssigt.
Jeg erindres at FDM advarede mod at købe bilen for nogle år siden idet den
var så ringe rustbeskyttet at vejret i danmark hurtigt ville tære den op.

Personligt synes jeg det er en meget interessant "stationcar", men er
skræmt af historierne om dens rustegenskaber.

/Jens Ulrik

Fra : Mikael L

Dato : 10-05-04 15:47

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Personligt synes jeg det er en meget interessant "stationcar", men er
> skræmt af historierne om dens rustegenskaber.

Jeg kender intet til bilen, men den kan vel dårligt ruste mere end en Ford
Mondeo som er en af de mest solgte biler i DK.
Der har de seneste dage dukket nogle skræmmende historier op her i dette
forum.

Chrysler er ikke kendt for at lave meget holdbare biler, når vi snakker
rust, men det er der så mange andre der heller ikke er. Vil du have sådan
en, så køb den. Bare prisen tager højde for at bilen måske smuldre væk i
løbet af kort tid.

Mikael

Fra : Jens U. K.

Dato : 12-05-04 11:08

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message
[...]

> Jeg kender intet til bilen, men den kan vel dårligt ruste mere end en
Ford

Aha.

[...]

> Chrysler er ikke kendt for at lave meget holdbare biler, når vi snakker
rust

Aha.

[...]

Tak for dit input.

Jeg håber at der evt. er andre der kender noget til Chrysler og specielt
PT Cruiser...

Den artikel jeg er faldset over som er værst er denne:
<http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2000/rust.pdf>

Er der virkelig ikke nogen der kender noget til om modellen senere hen er
ændret eller evt. er bedre rustbeskyttet fra start af?
Er der ikke kommet kommentarer fra Chrysler o.lign. ?

/Jens Ulrik