Texas Chiclider
Fra : Jes

Dato : 10-05-04 08:51

Hej NG
Denne gang har jeg virkelig et problem, men det kan jo løses, jeg er den
heldige ejer at 2 stk Texas Chiclider, der skal ud og gå i min have dam når
den engang bliver færdig, men nu er "problemet" at jeg har fået et kuld
unger på dem, problemet ligger i at jeg simpelthen ikke kan finden noget om
Texas chiclider på nettet:

Ja jeg har prøvet google,kvasir og andre uden det store resultat, andet end
at de skriver at det er den eneste chiclide i USA, og de kan gå i ned til 12
grader vand.

Det jeg har brug for er Yngel pleje da ungerne er fritsvømmende nu, passer
de ungerne til de er store eller hvad gør de, de går i et 250 L akvarium
hvor der også er 40 - 50 Guppyer og 10 -15 Ancistrus SP.2

Venlig hilsen

Jes

---

Fra : Plesner

Dato : 10-05-04 14:54

> [...]
> har fået et kuld unger på dem, problemet ligger i at jeg simpelthen
> ikke kan finden noget om Texas chiclider på nettet:

Prøv at søge på Google på deres latinske navn, som tidligere var Cichlasoma
cyanoguttatum og nu er ændret til Herichthys cyanoguttatus. Det skulle være
muligt at finde masser af læsestof under begge navne.

Som sædvanlig kan populærnavnene ikke bruges til noget - det skulle da lige
være at skabe forvirring.

plesner