Polen
Fra : Jan

Dato : 10-05-04 07:20

Vi har nu gennem flere år camperet i Polen, og reglen er her som så
mange andre steder man får hvad man betaler for.

Kørsel: Trafikbøder er som i Danmark overholder man ikke reglerne
løber man risikoen for bøder - og det er vel egentlig fair nok. Hvad
angår dagsmarcher kan jeg slet ikke genkende 200 - 300 km om dagen.
Det er selvfølgelig klart at drejer man væk fra hovedvejene falder
dagsmarchen, men på hovedvejene er det som at køre i resten af europa
- udenfor motorvejen, der er stræk hvor vejene er elendige, men
generelt er de af udmærket karakter.

Parkering: man parkerer principielt kun sin bil på bevogtede
p-pladser, men vær opmærksom på at der ved de meget store
indkøbscentre er p-vagter der sikrer at der ikke sker noget.

Camping pladser er gennemgående meget billige, men som sagt man får
hvad man betaler for. Jeg har svært ved at klage over kvaliteten når
jeg kun betaler 40 kr. for hele familien inklusiv strøm og varmt vand.
Så kan badeværelserne ikke være lige så lækre som i andre steder.
Generelt mener jeg at vi ar betalt et sted mellem 50 og 100 kr.

I Krakow, kan man køre mod syd mod Zakopane, og her når man er kommet
til kanten af byen er der en campingplads Korona - den er noget af det
hyggeligste vi har prøvet, og ejerne noget af det mest hjælpsomme. I
Zakopane skal man bruge campingpladsen nede i byen, der er en på vej
ind, pladsen er udmærket men der er et maskin snedkeri som nabo.

Hvis din bil skal undervognsbehandles eller have et eftersyn så prøv
et af de autoriserede værksteder, prisen er mere end overkommelig.

med venlig hilsen
jan