Hitler - The rise of evil
Fra : Morten Bowman

Dato : 09-05-04 23:49

Hejsa
Har lige set:
http://www.uk.imdb.com/title/tt0346293/
http://www.cbs.com/specials/rise_of_evil/

Ganske glimrende film må man sige.
Det historiske har jeg ikke belæg for at kommentere i detaljen, men det er
kompetente folk der har været konsulenter på denne film og den virker i det
hele taget meget troværdig.

Filmen koncenterer sig primært om hvordan Hitler kom til magten og prøver
også at give et bud på psykopaten bag.

Alle roller bliver spillet ganske glimrende. De snakker alle deres originale
sprog incl. accent. Dette virker fint når først man har vænnet sig til det.
Og det er langt bedre end end engelske med tysk accent der er brugt i mange
film om WWII.

Robert Carlyle gør det rigtig godt. Man fornemmer tydeligt psykopaten, men
også den intelligente mand, med et mål uden skrupler for at nå det. Hans
berømte taler giver kuldegysninger - det er fremragende fremstillet.

Peter Stomare (Ernst Rõhm) og Matthew Modine (Fritz Gerlich) gør det også
ganske godt.

Produktionen er lækker med flot scenografi og godt soundtrack.

Umiddelbart et must for DR!

"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do
nothing." Edmund Burke

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Ironi

Dato : 10-05-04 02:51

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele taget meget troværdig.
>
> Filmen koncenterer sig primært om hvordan Hitler kom til magten og prøver

Hvorfor tror du dog, at Hitler var psykopat?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-05-04 06:09

Ironi escribió / skrev

> Hvorfor tror du dog, at Hitler var psykopat?

Fordi han massehenrettede mennesker og gik i krig med det halve europa.
Er det ikke grund nok?

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : vadmand

Dato : 10-05-04 09:03

"Ironi" <@> skrev i en meddelelse

> Hvorfor tror du dog, at Hitler var psykopat?

Hvad får dig til at tro, at han ikke skulle være det?

Per V.

Fra : Alzklaz

Dato : 10-05-04 10:30

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> "Ironi" <@> skrev i en meddelelse

> Hvad får dig til at tro, at han ikke skulle være det?

Hvad for dig til at tro at Ironi tror at Morton tror at hitler var psykopat
?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-05-04 10:41

On Mon, 10 May 2004 03:50:48 +0200, Ironi wrote:

[snip]

> Hvorfor tror du dog, at Hitler var psykopat?

"Psykopati er en tilstand, der bl.a. viser sig ved manglende følelser for
andre, en afstumpet ligegyldighed over for andre mennesker. Psykopaten er
ofte følelseskold, tilbøjelig til at få andre til at springe for sig,
udnyttende andre, indimellem charmerende og festlig, til andre tider
voldelig og hensynsløs."

http://www.psykiatrifonden.dk/default.asp?spid=1689&forumid=1

--
Mvh. Lars

Fra : Morten Bowman

Dato : 10-05-04 13:05

On Mon, 10 May 2004 11:40:59 +0200, Lars Jørgensen <fake@email.invalid>
wrote:

> [...]
>ofte følelseskold, tilbøjelig til at få andre til at springe for sig,
>udnyttende andre, indimellem charmerende og festlig, til andre tider

Altid rart at skrive et indlæg om en film og få svar/kommentar om noget helt
andet

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-05-04 15:49

Morten Bowman wrote:
> Hejsa
> Har lige set:
> http://www.uk.imdb.com/title/tt0346293/
> http://www.cbs.com/specials/rise_of_evil/
>
> Ganske glimrende film må man sige.

Hvor har du set den? Kan man købe den?

/David

Fra : Morten Bowman

Dato : 10-05-04 20:41

On Mon, 10 May 2004 16:48:41 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Hvor har du set den? Kan man købe den?

Tror jeg ikke. Har for tiden en kammerat der er i US

Fra : Stig

Dato : 11-05-04 00:02

On Mon, 10 May 2004 16:48:41 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Hvor har du set den? Kan man købe den?

tilsyneladende kun Æsel indtil videre.

Fra : Esther

Dato : 11-05-04 11:08

Tak for tippet. Man kan købe den på DVD hos Amazon, UK, der tilmed har
et sampak-tilbud hvor man får "Conspiracy" med i købet. "Conspiracy"
er en imho ret isnende film om Wannsee konferencen med Kenneth Branagh
som Heydrich. Har lige bestilt og inkl porto, vat og altdetder ender
det lige under 200 kr.

hilsen esther

Fra : Morbid Angel

Dato : 11-05-04 05:09

On Mon, 10 May 2004 16:48:41 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Hvor har du set den? Kan man købe den?
>
>/David

Jeg købte den fra England ca 6 måneder siden
kan bare ikke huske fra hvilken site :)

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : zcully

Dato : 10-05-04 21:22

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Umiddelbart et must for DR!
>
> "The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do

Ok lyder godt. Måske man skulle prøve at skrive til DR eller TV2 om et evt.
indkøb.
Og kan se Jena Malone er med også Uuuuhm

Er det "kun" en film?
Syntes umiddelbart det ligner en TV serie!!

/Zcully

Fra : Morten Bowman

Dato : 10-05-04 22:34

>Er det "kun" en film?
>Syntes umiddelbart det ligner en TV serie!!

Det er en miniserie i 2 afsnit på ialt 4 timer.

Fra : zcully

Dato : 10-05-04 21:32

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message
> [...]

---snip--- ---snip---

> Umiddelbart et must for DR!

Ja jeg sendte lige en mail til DR fra deres side om at indkøbe den. Så får
man det her åndsvage autosvar:

Tak for din henvendelse.
Din ide vil blive læst med interesse og indgår i de fremtidige
programmæssige overvejelser. Du vil ikke få yderligere svar.

Venlig hilsen

DR TV´s chefredaktion

Måske man skulle skrive til TV2 istedet for. De giver som regel rigtigt
svar!!!

Fra : Morten Bowman

Dato : 10-05-04 22:33

On Mon, 10 May 2004 22:31:51 +0200, "zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Venlig hilsen
>
>DR TV´s chefredaktion
>
>Måske man skulle skrive til TV2 istedet for. De giver som regel rigtigt

Jeg har også skrevet til DR