Dødsfald
Fra : Jasper Norman

Dato : 09-05-04 23:46

Hejsa.

Jeg var så heldig at jeg på et tidspunkt fik 3.3 Labeptropheus Trewavasae
ganske gratis. Allerede næste morgen var den ene han død. Dette tog jeg nu
ikke så tungt, da hannerne i lige præcis fiskeverdenen ikke er så vigtige
Men nu, inden for de sidste par dage, er der sket det, at de 2 sidste
hanner er begyndt at have det meget dårligt. De ligger ganske stille på en
sten, eller bunden. Godt nok, holder de balancen, men spiser intet. Jeg har
både i går + i dag skiftet 1/3 af vandet. Som jeg ellers gør en gang om
ugen. Der er intet tegn på "dårligdom" hos de andre fisk. Jeg har ca. 30-35
unger i et 480l så de keder sig bestemt ikke, men jeg mener ikke at det er
overbefolket, da de stadig er så små.

Skal jeg bare tro på, at det er et "dårligt kuld"? Der var i øvrigt en af
hunnerne der for ca. 3 uger siden påførte sig på samme måde. Hun kom sig
dog. Men den ene han, har det nu dårligt på andet døgn. Han svømmer lidt en
gang imellem, men som regel ligger han bare. Skal de have en gang kogende
vand, eller er der mon håb for en bedring?

Der er i øvrigt ingen ydre tegn på fiskene. Det eneste der adskiller dem fra
de andre er, at de ligesom "gisper" lidt. Dette kan ikke være pga. for lidt
ilt, da ingen af de andre fisk gipper i overfalden + at jeg har en
overrisling + et powerhead med luft.

Mvh

Jasper