Campingpladser på Sjælland
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-04 22:52

Hejsa

Vi tænker på at køre til Sjælland i sommerferien og er derfor
nysgerrig om der er nogen der har nogle gode forslag til
campingpladser både for børn og voksne.

I ved sikkert: Hvis børnene har det godt har forældrene det også

Vi har ikke planlagt noget bestemt så alle forslag kan bruges.

På forhånd tak

Hilsen Leif

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-05-04 00:02

"Leif" <news (AT) leifs dot dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I ved sikkert: Hvis børnene har det godt har forældrene det også
>
> Vi har ikke planlagt noget bestemt så alle forslag kan bruges.

Hvis turen sker medens badevandet er varmt (i æ hav) sku' i tage at besøge
Sandobberne -
se evt beskrivelse i seneste nr af Campingferie. Ingen pool men stranden er
nærmest
perfekt til børn, og i kan næsten selv bestemme om i vil ligge i skov, på
mark eller ved
stranden !
Hele Odsherred er et besøg værd - har selv besøgt det gennem 35 år - dog
altid i
sommerhus. De sidste 19 år i eget hus, men sku' vi ende med kun at campere
ville vi
vende tilbage til den plads flere gange hver sommer.
Ud over strand, hoppepuder og fodboldbane er der vist ikke så meget for
børn - udover
naturen omkring pladsen, som er meget varieret. Og ret spændende for børn,
der kan li'
at gå på opdagelse. Lige ved siden af pladsen ligger f.eks. et fredet
område, der står som
for ca 1.000 år siden med tuer og enebær i store mængder. Eller er
Sommerland Sj ½ times
kørsel væk. Området har mange seværdigheder - her er nogle: Dragsholm slot i
gåafstand,
Vesterlyng v/Havnsø (sød lille havneby) ligger som marskland og har et par
gode badestrande
(og der er da forresten en campingplads derude osse), Faarevejle Kirke
m/Jarlen, Vejrhøj (121 m)
i gåafstand (OK - OP ad bakke !) - ja, se selv mere på www.odsherred.com.
Nu vi er i området er der jo også Høve Camping - hvis i er til telt. Der må
nemlig ikke komme andet
end telte og telvogne ! Pladsen er en naturplads med meget få faciliteter,
men med en flot beliggenhed
i Høve Skov - direkte til stranden.
Vore indkøbsture går til: Asnæs m/mindre center men flere butikker end
Faarvejle, Vig med loppemarked
lørdage og onsdage (Juni/Juli), Nykøbing Sj. er ganske hyggelig, Kalundborg
ganske kedelig
(borset fra den gamle bydel) - og butikkerne lukker vel stadig 16.30 eller
er det 17.00 på hverdage !.
Størst i området er Holbæk - incl Mega Centeret v/Holbæk-Kalundborgvejen -
og hyggeligere end
Kalundborg.
Sku' i syntes at udstyret trænger til fornyelsen har vi vel osse en af de
største cv/bådforretninger i
kvarteret: CC Camping og Marine i Herrestrup (på Odden-vejen). Og kommer i
dertil skal i da
forresten huske at køre ned ad bakken bagefter - ellers går i glip af
Audebo-dæmningen, der
afgrænser Lammefjorden - og holder den tør !
Sku' farmand - og ungerne ? - ha' lyst til at fiske lidt så får i travlt !
Hanvsø har regnbuer og flade langs
ydermolen, strækket fra Havnsø til Sanddobberne masser af kystpladser,
Ordrup Næs ligeså og
en masse, mindre stræk imellem ! Kanalerne huser Ål, Skaller, Suder og ikke
mindst ret store Karper.
Husk dog at fiskeri i kanalerne kræver særligt fiskekort, der købes lokalt.
Go-kart bane ligger der da forresten ved enden af vestmotorvejen ud for
Holbæk - ret ny, så jeg har
desværre ikke testet den - endnu !
Veddinge Bakker mellem Ordrup og Høve er skabt af seneste istid og lever
helt op til sit navn !
Herligt sted for en lille cykel-udflugt, men husk bremser Mange
cykelklubber fra København kører
derop på søndagstur - fatter ikke at de gider cykle hjem igen samme dag
efter sådan en tur
Området er da også vores hjemmebase.

Puha - sikken smøre - og jeg har garateret glemt en hel del alligevel !
Forresten kører vi nok igen i år til jylland med lejet cv i ferien....folk
er da tovlige

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 10-05-04 22:58

> [...]
>
> Vi tænker på at køre til Sjælland i sommerferien og er derfor
> nysgerrig om der er nogen der har nogle gode forslag til

Feddet Camping (http://www.feddetcamping.dk/) har både en TopCamp og en DK
Camp afdeling, men der deles legeplads og natur.

Vemmetofte er min nevø på 4 år's ynglingsplads.
http://www.vemmetofte.dk/camping/

Sorø Camping er anbefales også af mange børnefamiler.
http://www.soroecamping.dk/

Valløs Stift Camping er også børnepopulær, og samtideg tæt på Kjøvenhawn.
http://www.dk-camp.dk/default.aspx?pageID=188

Har selv prøvet alle undtagen Sorø, der er anbefalet af en ven.
Pladsern er også gode til "os gamle", der let kan finde et roligt hjørne.

--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmiogførst-jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

"(Sekretær) Det må være svært at miste din svigermor
- Ja, det er. Det er meget svært. Det er næsten umuligt"
W.C. Fields.