Heste- og momentmåling
Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-04 20:19

Hej.

Ja, så er den tyskimporterede Saab også blevet "rullet". Det foregik hos
Benny - http://www.hovedvejensauto.dk

Målingen gav et MEGET positivt resultat. Fabriksopgivelsen siger:

200 Hk v. 5500 omdr/min.
330 Nm v. 1900 omdr/min.

Målingen viser:

207 Hk v. 5091 omdr/min. (= 184 på hjulene).
370 Nm v. 2394 omdr/min. !!!!

Benny var så overrasket over resultatet at han lige for en sikkerhedsskyld
rullede den en ekstra gang.
Billeder postet i dk.binaer.motor.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 20:23

Hmmm: www.hovedvejensauto.dk/bmw325.htm

> [...]
>370 Nm v. 2394 omdr/min. !!!!
>Benny var så overrasket over resultatet at han lige for en sikkerhedsskyld

Gad da lige vide om den ikke har en modificeret boks eller andet?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-04 20:29

> Hmmm: www.hovedvejensauto.dk/bmw325.htm

Tjah, kunne se ud som om en chip-"optimering" har givet +10 Hk og +10 Nm.

Og det på en bil med 200 Hk. Gad vide hvor mange tusinde kroner dét har
kostet?

> Gad da lige vide om den ikke har en modificeret boks eller andet?

Ikke m.h.t. Hk, da Saab altid har været kendt for at være konservative med
deres effektopgivelser. Men det er alligevel noget med de ekstra Nm.
Ifølge sælger er den helt standard.

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-05-04 20:30

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Hej.

Howdy !

> [...]

>330 Nm v. 1900 omdr/min.

>Målingen viser:

>207 Hk v. 5091 omdr/min. (= 184 på hjulene).

well - hvad havde den af heste ved 5500 rpm ?

(det er da ikke helt ringe endda)

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-04 20:48

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> well - hvad havde den af heste ved 5500 rpm ?

200-og-et-par-stykker iflg. kurve postet hér:

M.v.h.

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 09-05-04 20:33

> [...]

>330 Nm v. 1900 omdr/min.
>
>Målingen viser:
>
>207 Hk v. 5091 omdr/min. (= 184 på hjulene).

Holdaop. Det var da lidt voldsomt. -Men telløg, da :)
Som Mogens siger, kunne det ikke tænkes der er blevet pillet lidt ved
den?

Hvornår kommer den på plader?

-Og, att Hr. Mogens, kan det passe jeg mødte dig i en 735i på
hillerødmotorvejen i dag?

/Tommy
--
http://www.the-coffeeshop.dk/
1985 Saab 9000 Turbo - http://fotoarkiv.com/gallery/saab

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 20:37

On Sun, 09 May 2004 21:33:25 +0200, Tommy Eriksen
<tommy@the-coffeeshop.dk> wrote:

>-Og, att Hr. Mogens - kan det passe jeg mødte dig i en 735i på
>Hillerødmotorvejen i dag?

Nix - jeg har arbejdet herhjemme hele dagen. OG set F1

/Mogens

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 09-05-04 20:47

On Sun, 09 May 2004 21:36:39 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Nix - jeg har arbejdet herhjemme hele dagen. OG set F1

Okay ;)
Mødte nemlig en 735i med en fører der godt kunne minde om dig - og det
faktum at den fik noget at leve af styrkede min mistanke lidt ;)

/Tommy

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-05-04 21:04

Tommy Eriksen <tommy@the-coffeeshop.dk> skrev :

>Mødte nemlig en 735i med en fører der godt kunne minde om dig - og det
>faktum at den fik noget at leve af styrkede min mistanke lidt ;)

Langt hyl, med kamsket og rød jakke ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 21:01

On Sun, 09 May 2004 22:03:56 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Langt hyl, med kamsket og rød jakke ?

He, he...

/Mogens

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 09-05-04 21:07

>Langt hyl, med kamsket og rød jakke ?

Hmm, nej, faktisk bare langt hyl, der lignede lidt (det jeg nu så
kortvarigt, da den smuttede uden om).

Den lugtede til gengæld ikke ret godt da han skød til den for at prøve
at stikke af ... Nå, det er så en anden snak :)

/Tommy

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-04 20:59

"Tommy Eriksen" <tommy@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> Holdaop. Det var da lidt voldsomt. -Men telløg, da :)
> Som Mogens siger, kunne det ikke tænkes der er blevet pillet lidt ved
> den?

Jeg skal prøve at "klemme" sælger lidt, desangående.

> Hvornår kommer den på plader?

Formodentlig lige så snart jeg får svar på min klage til Told& Skat.

M.v.h.

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 09-05-04 21:04

On Sun, 9 May 2004 21:59:22 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"Tommy Eriksen" <tommy@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
>
>Jeg skal prøve at "klemme" sælger lidt, desangående.

:)

>Formodentlig lige så snart jeg får svar på min klage til Told& Skat.

Okay, gætter på, de har skudt den lidt højt, så?

Anyways, kig forbi når du får plader på hende, så gi'r jeg kaffe ;)
(Selv om det måske nok er en lang tur at køre for kaffe:)

/Tommy

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-05-04 21:15

> Anyways, kig forbi når du får plader på hende, så gi'r jeg kaffe ;)
> (Selv om det måske nok er en lang tur at køre for kaffe:)

Når Henrik har fået den på plader, så vil han jo nok også køre med den
Så, jo længere tur, jo bedre.

Eller tager jeg helt fejl?
(Jeg troede blot alle lignede mig)

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-04 21:45

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når Henrik har fået den på plader, så vil han jo nok også køre med den
> Så, jo længere tur, jo bedre.

Man har vel købt en langtursbil.

> Eller tager jeg helt fejl?

Ikke hér....

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-04 21:45

"Tommy Eriksen" <tommy@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, gætter på, de har skudt den lidt højt, så?

Jep.

> Anyways, kig forbi når du får plader på hende, så gi'r jeg kaffe ;)
> (Selv om det måske nok er en lang tur at køre for kaffe:)

Lyder som en plan.....hvor i "udlandet" befinder du dig? *GGG*

M.v.h.
P.S. Er the-drikker.

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 09-05-04 21:48

On Sun, 9 May 2004 22:44:45 +0200, "Henrik B."

>Lyder som en plan.....hvor i "udlandet" befinder du dig? *GGG*

Hehe, Hillerød, så det er lidt af en tur ;)

>M.v.h.
>P.S. Er the-drikker.

Jajada, vi har vel alle fejl ...
:)

/Tommy

Fra : Torben E

Dato : 09-05-04 20:43

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> 207 Hk v. 5091 omdr/min. (= 184 på hjulene).
> 370 Nm v. 2394 omdr/min. !!!!

Tillykke med det fine moment.
Hk er forventeligt i det område.

Der er ikke meget tab i din gearkasse, min rullede 303 på hjulene,
dvs. den tabte ca 30 hk i trans´en.

Og den holder effekten godt ved høje RPM, det gjorde min ikke,
svjh. skulle den holdes mellem 4-5.5 k.rpm, det er der dog ændret
nu trækker den fint til 7000

Torben E

Fra : Peter G C

Dato : 09-05-04 21:19

> Hej.
>
> Ja, så er den tyskimporterede Saab også blevet "rullet". Det foregik hos
> Benny - http://www.hovedvejensauto.dk
>
> Målingen gav et MEGET positivt resultat. Fabriksopgivelsen siger:

Fornemt!

Er der pillet ved potten?

/Peter

Fra : p.jarnbak

Dato : 09-05-04 21:26

> [...]
> 330 Nm v. 1900 omdr/min.
>
> Målingen viser:
>
> 207 Hk v. 5091 omdr/min. (= 184 på hjulene).

123 hk ved 2394 omdr/min er ikke dårligt,det er jo som en diesel.
Hej Palle.