Q:netværksprinter.
Fra : Wolle

Dato : 09-05-04 13:28

Hej.
Endnu et lille spørgsmål fra en uerfaren.
Har et lille netværk med router og 3 PC'ere, som deler en printer koblet på
PC 3.
PC3 skal således altid tændes, hvis de andre maskiner skal printe ud.
Hvordan laver man en "netværksprinter" der kan printe fra alle maskiner,
uden at PC 3 skal tændes?
Er det en speciel type printer, der skal forbindes til routeren?
Mvh. Ole

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-05-04 13:40

Wolle wrote:
> [...]
> uden at PC 3 skal tændes?
> Er det en speciel type printer, der skal forbindes til routeren?

Man kan købe printere med indbygget printserver til netværk, man kan
købe denne printserver løst til indbygning og endeligt kan man købe
printservere i form af min boks, der tilsluttes printer og netværk.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-05-04 15:05

Steen Suder, privat wrote:

> Man kan købe printere med indbygget printserver til netværk, man kan
> købe denne printserver løst til indbygning og endeligt kan man købe
> printservere i form af min boks, der tilsluttes printer og netværk.

"min boks"... det er da noget sludder

Der skulle ha' stået "... i form af en boks, der tilsluttes printer og
netværk."

Fra : Ingmar Jørgensen

Dato : 09-05-04 15:34

Du kan også få en router med indbygget switch og printserver så du meget let
kan bygge dit netværk op, se fx
http://www.digitus.de/produkte/network/router-internet-access.htm som kan
fås i en prisklasse under 30?

Fra : TDC

Dato : 10-05-04 21:15

Se f.eks. http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=79892

"The Barricade g 2.4GHz 54Mbps Wireless Broadband Router with USB Print
Server (SMC2804WBRP-G) is the Industries First 802.11g Router with a USB
Printer Server!"

/Jørgen