kan ikke se printer på netværket på eeen a~
Fra : AdamH

Dato : 08-05-04 20:39

Hej gruppe,

Jeg er ved at få grå hår i hovedet. Her er baggrunden:
Vi har et lille netværk med 10 arb.stationer. Gateway'en hedder 10.0.0.1 og
maskinerne 10.0.0.10 og opefter. Vores netværksprinter hedder 10.0.0.9 og
det har altsammen fungeret fint i lang tid.

Nu kan jeg imidlertid ikke se printeren fra een af arbejdsstationerne -
nærmere betegnet 10.0.0.11. Herfra kan jeg ikke pinge printeren, ikke
accesse dens web-interface - og da slet ikke printe. Alt fungerer fint fra
de andre arb.stationer.

Vi er på samme subnet og i den samme workgroup. Der er ikke nogen firewall
på netværket ejheller på nogen af klienterne. Printeren er en HP LaserJet
2200DN - og alle arb.stationerne kører WinXP.

Jeg fatter ikke, at jeg kan både pinge og printe til den fra alle klienter -
undtagen 10.0.0.11

Har nogen et bud?

Mvh AdamH