Drengene fra Brasilien
Fra : keldorff

Dato : 08-05-04 19:15

væddemål om drengene fra Brasilien;

.....hvad var det ord som fik hundene til at angribe?

a siger "prince", b siger "rosenknop"

Venlig hilsen

RK

Fra : Morbid Angel

Dato : 08-05-04 19:24

On Sat, 8 May 2004 20:15:13 +0200, "keldorff" <keldorff@xxxoncable.dk>
wrote:

>væddemål om drengene fra Brasilien;
>
>....hvad var det ord som fik hundene til at angribe?
>
>a siger "prince", b siger "rosenknop"
>

>Venlig hilsen
>
>RK

Rosenknop er det ikke fra en Columbo episode?

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : J

Dato : 08-05-04 19:30

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Rosenknop er det ikke fra en Columbo episode?

Nej da! Det er fra "Citizen Kane"!

Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-05-04 19:35

On Sat, 8 May 2004 20:30:27 +0200, "J" <albuerumminusspam@hotmail.com>
wrote:

>"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Nej da! Det er fra "Citizen Kane"!
>
>Jonas

Ja, men det blev også brugt i Columbo-afsnittet med hundene.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 08-05-04 20:10

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Ja, men det blev også brugt i Columbo-afsnittet med hundene.

Fair enough. Det vidste jeg godt nok ikke, men ordet "Rosebud" er vel stadig
i udpræget grad "fra Citizen Kane"?

Jonas

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 08-05-04 20:11

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fair enough. Det vidste jeg godt nok ikke, men ordet "Rosebud" er vel
stadig
> i udpræget grad "fra Citizen Kane"?

Nej, det er fra Simpsons, dét afsnit hvor Mr. Burns udtaler de berømte
ord.

Mikkel

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-05-04 12:20

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fair enough. Det vidste jeg godt nok ikke, men ordet "Rosebud" er vel
stadig
> i udpræget grad "fra Citizen Kane"?

I Columbo var skurken en gut med hang til film/Citizen Kane, han havde bl.a
en del effekter fra filmen.

Og så havde han 2 hunde<DEL><DEL><DEL> dræbermaskiner, der angreb på
kommandoen, "Rosebud".

/jim

Fra : NTFS

Dato : 08-05-04 20:15

"keldorff" <keldorff@xxxoncable.dk> skrev i en meddelelse
> væddemål om drengene fra Brasilien;
>
> ....hvad var det ord som fik hundene til at angribe?
>
> a siger "prince", b siger "rosenknop"

Drengen siger "print !"

hilsen
Niels

Fra : keldorff

Dato : 08-05-04 21:42

Tak for svaret...............jeg tabte.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 11-05-04 17:32

"keldorff" <keldorff@xxxoncable.dk> wrote in message
> væddemål om drengene fra Brasilien;
>
> ....hvad var det ord som fik hundene til at angribe?
>
> a siger "prince", b siger "rosenknop"

Ordet der fik dem til at angribe var faktisk "action". "Prince blev vist nok
brugt som drabskommando.
Nu er det et stykke tid siden jeg så filmen, men jeg mener da at drengen
siger action til sidst for at få dem til at gå på Mengele.

"Cut" = stop
"Action" = angrib
"Prince"= dræb

Anders Hyltoft

Fjern "REMOVE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke.

Fra : -V-

Dato : 11-05-04 19:45

Anders B. Hyltoft wrote:
>"Prince blev vist nok brugt som drabskommando.
> Nu er det et stykke tid siden jeg så filmen, men jeg mener da at
> drengen siger action til sidst for at få dem til at gå på Mengele.
> "Prince"= dræb

Nej.

Som NTFS sagde for flere dage siden, er dræberkommandoen "Print".

-V-

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 12-05-04 07:53

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Nej.
>
> Som NTFS sagde for flere dage siden, er dræberkommandoen "Print".

Hmmm, jeg skal lige have den genset...

Men uanset om drabskommandoen er "print" eller "prince", så er
angrebskommandoen stadig "action", og det var den der blev spurgt til.