Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Url med password i virker ikke...?
Fra : Klaus G.

Dato : 08-05-04 16:55

Hej.

Hver gang jeg skal copy+paster en url, med username og password, ind i min
IE, så kan den ikke finde siden. Til dem der ikke ved hvordan sådan en url
ser ud så kan det være noget i stil med:

http://Username:Password@url.dk

Jeg bliver nød til at slette username og password, så jeg kun paster:
http://url.dk

Så popper der en box op med en forspørgsel på username og password. Nu
skriver jeg så det der stod i første url, og så kan den godt logge ind på
hjemmesiden. Det har virket før, og det burde virke, men det gør det bare
ikke. Er der nogen som ved hvad der kan være galt?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Jan Bagge

Dato : 08-05-04 17:32

du kører vel ikke med Win98??

Fra : Klaus G.

Dato : 08-05-04 17:42

> du kører vel ikke med Win98??

Win2k køre jeg med.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-05-04 17:40

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev :

>Hver gang jeg skal copy+paster en url, med username og password, ind i min
>IE, så kan den ikke finde siden. Til dem der ikke ved hvordan sådan en url
>ser ud så kan det være noget i stil med:

Det er ikke muligt at bruge i opdaterede versioner af IE og det
lader det til din version er (din OE er ihvertfald fuldt
opdateret).
--
Knud

Fra : Klaus G.

Dato : 08-05-04 18:14

> Det er ikke muligt at bruge i opdaterede versioner af IE og det
> lader det til din version er (din OE er ihvertfald fuldt
> opdateret).
Sovs da!

Giver da ingen mening at fjerne features i en opgradering, eller?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-05-04 18:51

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev :

>Giver da ingen mening at fjerne features i en opgradering, eller?

Det er et eller med, at MS mener det udgør en sikkerhedsrisiko.

Har været diskuteret før et par gange, husker ikke i hvilke(n)
nyhedsgruppe(r) det var.
--
Knud

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-05-04 18:54

On Sat, 08 May 2004 18:39:53 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Det er ikke muligt at bruge i opdaterede versioner af IE og det
>lader det til din version er (din OE er ihvertfald fuldt
>opdateret).

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;%5Bln%5D;834489

Det er nu muligt at bruge den URL-feature i opdaterede versioner, men
det er disabled som udgangspunkt - og der er rigtigt nok intet
menupunkt til at enable det igen.

I registreringsdatabasen under
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet
Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_HTTP_USERNAME_PASSWORD_DISABLE
skal man sætte:
iexplore.exe = 0 (DWORD)
explorer.exe= 0 (DWORD)

(eller HKEY_CURRENT_USER i stedet for HKEY_LOCAL_MACHINE, hvis det kun
skal gælde én bruger på et flerbrugersystem)

.... eller som en .reg-fil: (wrappende linjer skal sandsynligvis
klipklistres sammen)

REGEDIT4

"iexplore.exe"=dword:00000000
"explorer.exe"=dword:00000000

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: "Der er et yndigt land" (og ikke "Det er et yndigt land")

Fra : Klaus G.

Dato : 09-05-04 02:44

> [...]
>
> Det er nu muligt at bruge den URL-feature i opdaterede versioner, men
> det er disabled som udgangspunkt - og der er rigtigt nok intet
Okay...

> [...]
>
> (eller HKEY_CURRENT_USER i stedet for HKEY_LOCAL_MACHINE, hvis det kun
> skal gælde én bruger på et flerbrugersystem)
Tak tak...

> [...]
>
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet
> Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_HTTP_USERNAME_PASSWORD_DISABLE]

Takker, har så lavet en regfil nu, og kan tilføje at der skal være mellemrum
mellem "Internet" og "Explorer" :)