opdrættere
Fra : jytte jensen

Dato : 08-05-04 11:05

hej igen
jeg må vist hellere forklare mig !
jeg har ikke den fjernste grund til at tro dårligt om opdrættere. Det
jeg mente var bare at man vel som opdrætter ikke neutraliserer eller
giver p-piller, for så kommer der jo ingen killinger !! og hvad er så
ideén med at være opdrætter ? æh.
Min kat var voksen da jeg købte hende, og hun har haft killinger. Men
hun skulle have et andet hjem fordi hun blev mobbet af de andre katte.
Det var mig der "kun" ville have en kælekat. Jeg fik hende for 1000 kr.
af den grund. Hvis jeg ville avle på hende, ville prisen have været en
anden (dyrere) sagde opdrætteren. Så nu skal jeg have hende steriliseret.
Men bortset fra det går det som smurt i olie her. Hun er hurtigt og nemt
faldet til. Bliver frækkere og frækkere (spøg)(jeg kan ikke finde ud af
de der smileys). Vi passer fint til hinanden. Og jeg synes hun er så sød
og kær og charmerende. Hvorfor har jeg dog ikke fået kat noget før ?

Venlig hilsen
Jytte Jensen

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 08-05-04 11:24

On 08/05/04 12:04, in article 409cb0b266ba3@dk-fritid-dyr-kat.dk, "jytte
jensen" <merkur11KATTE@BAKKEesenet.dk> wrote:

> [...]
> jeg mente var bare at man vel som opdrætter ikke neutraliserer eller
> giver p-piller, for så kommer der jo ingen killinger !! og hvad er så

De fleste opdrættere både bruger p-piller ind i mellem kulden, da en hunkat
som oftest skal bruge nogle mdr til at rekonstituere sig inden det næste
kuld... PLUS at de fleste kun lader en hunkat få 1 kuld om året.

Når kattene (uanset køn) ikke længere skal bruges i avlen, "pensioneres" de,
dvs de bliver kastrerede. Nogle kastrater bliver boende, hvis de passer ind
i flokken - andre omplaceres. De opdrættere, jeg samarbejder med, kastrerer
kattene, *inden* de bliver omplacerede - det anses ikke for rigtigt, at
omplacere en voksen fertil kat uden klar aftale om kastration. Som oftest
vil en pensioneret avlskat blive omplaceret for kastrationsprisen.

> [...]
> de der smileys). Vi passer fint til hinanden. Og jeg synes hun er så sød
> og kær og charmerende. Hvorfor har jeg dog ikke fået kat noget før ?

Det er da dejligt at høre, at du og katten trives sammen

Mvh Camilla
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk