Komfortlukning i Passat 2001 Comfortline
Fra : Allan Møller

Dato : 07-05-04 21:44

Kan man få en Passat 2001 Comfortline
til at lukke for alle vinduer når man låser
bilen på fjernbetjeningen ?
Hvis ja - hvad skal der gøres ?

Mvh. Allan

Fra : Allan Møller

Dato : 07-05-04 21:47

Glemte lige - kan man eftermontere et soltag i en Passat ?
Gerne originalt fra VW og elektrisk.

Har i noget ide om hvad det ville koste hos VW og evt hvad det ville koste
hos en uaut. mekker ?
Er det noget som holder når det er eftermonteret ?

Mvh. Allan

Fra : Allan Møller

Dato : 07-05-04 21:50

Hvad er det for en tuning man kan lave ved en Passat 1.8 T
så den går fra 150 HK til 180 HK.
Det skulle vist være den tuning VW selv bruger til selvsamme motor.
Kan det passe at det skulle give en mindre brændstofforbrug ?

Mener det var Jan W der skrev noget om det ?

Hvem har det i Danmark og hvad koster det ?

Mvh. Allan

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 07-05-04 22:07

Kig under tuning på http://www.vagcars.dk

--
Tonny

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-05-04 23:16

> Hvad er det for en tuning man kan lave ved en Passat 1.8 T
> så den går fra 150 HK til 180 HK.

Du kan få lidt over 190 hk fra ABT - den tyske tuner, der arbejder tæt
samarbejde med VAG.

www.abt-sportsline.de

> Det skulle vist være den tuning VW selv bruger til selvsamme motor.
> Kan det passe at det skulle give en mindre brændstofforbrug ?

Teoretisk ja - men i praksis nej, for du vil formentlig bruge lidt af de
ekstra kræfter.

www.scantune.dk i Galten leverer 180 hk med et program, der er meget lig
det, der ligger i Skoda Octavia RS.

Hvis du vil have ABT så prøv at kontakte SMC - eller dennes ejer
Semlergruppen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-04 19:38

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man få en Passat 2001 Comfortline
> til at lukke for alle vinduer når man låser
> bilen på fjernbetjeningen ?

Husk på at hvis du har komfortlukning af vinduer, kan biltyve m.m. komme ind
i bilen, uden det kan ses!

M.v.h.

Fra : Jens

Dato : 10-05-04 19:54

Henrik B. <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> Husk på at hvis du har komfortlukning af vinduer, kan biltyve m.m. komme ind
> i bilen, uden det kan ses!

Kan det staves lidt tydeligere?
--

/ Jens (som føler sig lidt tungnem lige nu)

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-04 20:07

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det staves lidt tydeligere?

??

M.v.h.

Fra : Jens

Dato : 10-05-04 20:12

Henrik B. <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> Husk på at hvis du har komfortlukning af vinduer, kan biltyve m.m. komme ind
> i bilen, uden det kan ses!

Min momentane tungnemhed forhindrer mig i at se, hvorledes
komfortlukningen kan udnyttes af biltyve o.a.

Kan du forklare hvordan det fungerer?
--

/ Jens

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-04 20:24

> Min momentane tungnemhed forhindrer mig i at se, hvorledes
> komfortlukningen kan udnyttes af biltyve o.a.
>
> Kan du forklare hvordan det fungerer?

Det er noget jeg læste i den forgange uge - tror det var i det nye
Bilmagasin. Det er et kendt fænomen, som VW kender til. Flere VW-ejere får
komfortlukningen slået fra af samme grund.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-05-04 21:32

On Mon, 10 May 2004 21:23:37 +0200, "Henrik B."

Komfortlukningen åbner alle vinduer...

/Mogens

Fra : Martin Sand.

Dato : 10-05-04 21:37

Mogens Knudsen wrote:
> Komfortlukningen åbner alle vinduer...

Og centrallås åbner alle døre? Forhåbentlig kun hvis det betjenes af ejeren
i begge tilfælde. Eller hvad mener du?

MVH Martin

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-05-04 21:39

On Mon, 10 May 2004 22:37:02 +0200, "Martin Sand." <my@privacy.net>
wrote:

>Og centrallås åbner alle døre? Forhåbentlig kun hvis det betjenes af ejeren
>i begge tilfælde. Eller hvad mener du?

....at nogle VAG-ejere er kommet ned på gaden om morgenen og fundet
deres bil stående med åbne vinduer...

/Mogens

Fra : Jens

Dato : 10-05-04 21:56

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> ...at nogle VAG-ejere er kommet ned på gaden om morgenen og fundet
> deres bil stående med åbne vinduer...

OK. Det er derfor det hedder komfort-_lukning_!
--

/ Jens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-05-04 21:58

On Mon, 10 May 2004 22:55:45 +0200, spam@finds.dk (Jens) wrote:

>OK. Det er derfor det hedder komfort-_lukning_!

Jep - på min dækker det "begge veje..."

/Mogens

Fra : Martin Sand.

Dato : 11-05-04 09:49

Mogens Knudsen wrote:
> ...at nogle VAG-ejere er kommet ned på gaden om morgenen og fundet
> deres bil stående med åbne vinduer...

Okay, det lyder ikke godt. Nu er det vel ikke fordi at ejerne uheldigvis har
trykket på fjernbetjeningen efter de er kommet ind i huset/lejligheden...

MVH Martin

Fra : Deaster

Dato : 11-05-04 17:28

Martin Sand. wrote:

> Okay, det lyder ikke godt. Nu er det vel ikke fordi at ejerne
> uheldigvis har trykket på fjernbetjeningen efter de er kommet ind i
> huset/lejligheden...

Nope.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Deaster

Dato : 11-05-04 16:18

Jens wrote:

> Min momentane tungnemhed forhindrer mig i at se, hvorledes
> komfortlukningen kan udnyttes af biltyve o.a.
>
> Kan du forklare hvordan det fungerer?

Det ville nok ikke være så smart at offentliggøre på nettet.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Jens

Dato : 11-05-04 17:45

Deaster <nospam@deaster.dk> wrote:

> Det ville nok ikke være så smart at offentliggøre på nettet.

....men på den anden side er det ejernes eneste chance for at vurdere
risikoen. At tage bilen med ind under sengen er jo ikke en option for
alle
--

/ Jens

Fra : Martin Sand.

Dato : 11-05-04 17:58

Jens wrote:
> ...men på den anden side er det ejernes eneste chance for at vurdere
> risikoen. At tage bilen med ind under sengen er jo ikke en option for
> alle

Jeg synes altså at det lyder lidt mærkeligt... skulle bilerne åbne vinduerne
af sig selv midt om natten???

MVH Martin

Fra : Deaster

Dato : 11-05-04 18:49

Martin Sand. wrote:

> Jeg synes altså at det lyder lidt mærkeligt... skulle bilerne åbne
> vinduerne af sig selv midt om natten???

Nej, det gør de heller ikke.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Deaster

Dato : 11-05-04 18:47

Jens wrote:

> ...men på den anden side er det ejernes eneste chance for at vurdere
> risikoen. At tage bilen med ind under sengen er jo ikke en option for
> alle

Man kan jo få comfort lukningen afbrudt, noget jeg helt sikkert ville
gøre hvis det var min bil, for de er simpelthen latterligt nemt at åbne
med comfort lukningen slået til.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"