Skærme
Fijala 3554
Er 75 hz nok for et roligt billede på en T~
Fra : Leif

Dato : 07-05-04 17:29

Kender ikke til teknikken for disse typer, men prisen tiltaler mig.

De 25 ms og en max opløsning på 1280 x 1024 er fint nok.

Men hvad med de max. 75 Hz - er det ok for en TFT?
Er der forskel på vertical refresh værdier mellem CRT og TFT?

På forhånd tak for en kvik respons

Leif

___,
\o

/ \
.

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 07-05-04 17:33

http://www.tomshardware.com/display/20040226/index.html

Fra : Leif

Dato : 07-05-04 18:05

Thomas, mange tak.

Jeg har nu søgt TomsHardware, men synes ikke jeg kan finde noget om
betydningen af vertical refresh for TFT monitorer.

Hvordan er forresten med visning af tv - jeg har et tunerkort installeret -
er bevægelserne ok (fodbold - formel 1 osv.) ??

Leif
___,
\o

/ \
.

Fra : Leif

Dato : 07-05-04 18:24

En ting mere: Hvordan er det med pixel-size? En god 19" crt har 0.20, men
en 19" tft synes at være på 0.29

Leif
___,
\o

/ \
.

Fra : Leif

Dato : 07-05-04 18:37

Via Heise.de\c't siden har jeg nu fået svar på de fleste spørgsmål, men hvem
er egentlig
producent af disse Medion paneler?

Leif
___,
\o

/ \
.

Fra : [DK6400] Brian Balde~

Dato : 07-05-04 19:35

Refreshraten på CRT og TFT er usammenlignelig.
Faktisk er en refreshrate på 60 Hz rigeligt for en TFT-skærm for at opnå et
gnistrende roligt billede.

--
Brian Hougaard Baldersbæk
Frejasvej 14

Fra : Villy Jensen

Dato : 08-05-04 07:03

> Men hvad med de max. 75 Hz - er det ok for en TFT?
> Er der forskel på vertical refresh værdier mellem CRT og TFT?

75 Hz er fint til TFT: De enkelte 'prikker', der danner billedet, er så
sløve, så de ikke når at slukke mellem hver frame på en TFT.

På en monitor med billedrør er 75 Hz absolut minimum: De enkelte 'prikker',
der danner billedet, slukker igen hurtigt efter hver frame. Det er generende
(og anstrengene for øjnene!!!) hvis frameraten er lav, og skærmen flimrer
som et gammelt smalfilmsapparat.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Flare

Dato : 09-05-04 23:28

> 75 Hz er fint til TFT: De enkelte 'prikker', der danner billedet, er så
> sløve, så de ikke når at slukke mellem hver frame på en TFT.

Skærmen prøver skam slet ikke at slukke dem selv om den kunne. Kun dem der
rent faktisk har skiftet tilstand bliver skiftet. At 60 hz så er mere end
rigligt til at føde et display der max kan reagere med en hastighed på ca.
20 ms er noget andet.

Anders