oversætte "Unttermögenheit" venligst
Fra : Erik R.N.

Dato : 07-05-04 16:36

Kan en tyskkyndig hjælpe, min ordbog kan ikke.

--
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk

Fra : aafe

Dato : 07-05-04 16:56

On Fri, 7 May 2004 17:35:48 +0200, "Erik R.N." wrote:

>Kan en tyskkyndig hjælpe, min ordbog kan ikke.

Jeg er ikke tyskkyndig, men unvermögenheit = mangel på evne ...

mvh
Arne

Fra : Bent E.

Dato : 07-05-04 22:27

"Erik R.N." <fox44FJERN-DETTE@c.dk> skrev i en meddelelse
> Kan en tyskkyndig hjælpe, min ordbog kan ikke.
>
> --
> Erik Reinert Nielsen
> www.nogn.dk

Mon ikke der skal stå un*V*ermögenheit.
Vermögen betyder formue, så jeg gætter på uformuende.

Mvh
Bent E.

--
ved mail, fjern XYZ

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields

Fra : Jan T Pharo

Dato : 09-05-04 20:35

Fri, 7 May 2004 17:35:48 +0200, "Erik R.N." <fox44FJERN-DETTE@c.dk>;
<dk.videnskab.historie.genealogi>:

>Kan en tyskkyndig hjælpe, min ordbog kan ikke.

Som "aafe" siger: Det er sikkert "Unvermögenheit", og det er 'manglende
ævne' (til det, der fremgår af den øvrige sætning.)
--
/Jan
<janpharo@online.no>