Ram probs
Fra : René Larsen

Dato : 07-05-04 16:31

Hejsa.

Jeg har netop indkøbt en ekstra stang ram (512 mb), og havde egentlig
forventet at få 1024 mb. I stedet for viser min PC ved opstart kun 768 mb,
og det samme viser Windows XP

Mit system består af følgende

512 Mb Empaq PC 2700 ram
512 Mb Goldstar (tror jeg) PC 2700 ram
XP 2700 processor
Soltek SL-75DRV-C bundkort
80gb Maxtor HD

Håber der er en venlig sjæl der kan fortælle mig, hvor mine 256 mb, ram er
blevet af

Takker

René

Fra : Jan Bagge

Dato : 07-05-04 17:02

er der shareder ram ??

Fra : René Larsen

Dato : 07-05-04 19:01

Det er jeg ikke stødt på manualen.

Der står at bundkortet understøtter op til 3 GB ram og har en "Advanced High
Performance DDR Dram Controller" hvad det så end er for noget.

René

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 18:58

René Larsen wrote:

> Jeg har netop indkøbt en ekstra stang ram (512 mb), og havde egentlig
> forventet at få 1024 mb. I stedet for viser min PC ved opstart kun 768 mb,
> [...]

Viser den 256 MB med kun den nye stang i?

Fra : René Larsen

Dato : 07-05-04 19:04

Bej, når begge stænger på 512 mb hver er i, viser den 768 mb.

René

Fra : Jan Bagge

Dato : 07-05-04 19:14

men 512 nå du kun har en i ?

Fra : René Larsen

Dato : 07-05-04 20:00

> men 512 nå du kun har en i ?

Yeps

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-04 05:32

René Larsen wrote:
> "Jan Bagge" <Janbagge@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Yeps

Altid 512, når én af dem er i, ligegyldigt hvilken af dem det er?

Er der opgraderet til nyeste Bios-version?

Fra : Hans

Dato : 07-05-04 19:19

René Larsen wrote:
> [...]
> Soltek SL-75DRV-C bundkort
> 80gb Maxtor HD
>

> Håber der er en venlig sjæl der kan fortælle mig, hvor mine 256 mb,

Prøv og flyt den nye stang til sokkel 3, da der ganske givet er konflikt
mellem ram-bankerne.

/ Hans

Fra : René Larsen

Dato : 07-05-04 19:58

Tak for tippet, men jeg har prøvet at bytte rundt på dem.

Der er stadig kun 768 mb lige meget hvordan placeringen er.

René

Fra : Hans

Dato : 07-05-04 20:02

René Larsen wrote:
> Tak for tippet, men jeg har prøvet at bytte rundt på dem.
>
> Der er stadig kun 768 mb lige meget hvordan placeringen er.

Hvor mange mb viser den suspekte stang alene?

/ Hans

Fra : René Larsen

Dato : 08-05-04 07:22

DOH...... Det var så lige her problemet det var. Stangen alene viser kun 256
mb. Den ryger nu en tur tilbage til forhandleren.

Jeg siger mange tak for hjælpen