Lædermøbler
Fra : Erik

Dato : 07-05-04 15:42

Hej Gruppe

Vi overvejer at skifte vores nuværende stofsofaer ud med et par
lædersofaer ..... men vi har kat

Katten er absolut fredelig, men engang imellem kan den da godt sætte et
par kløer i ting, selvom den har flere kradsebrædder. Med vores gamle
stofsofaer har det ikke været noget problem.

Har nogen erfaring med kat og lædermøbler - både gode og dårlige - så
hører jeg meget gerne om dem, mens vi stadig overvejer !!

MVH
Erik

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-05-04 16:11

Hej Erik

Det er 6 år siden jeg blev "træt" af mine lædermøbler
og solgte dem, det fortryder jeg vildt meget, jeg oplevede
aldrig at mine katte hvæssede kløer i læderet, selvfølgelig
kom der klomærker når de rendte rundt og fjollede men
engang imellem når der var for mange mærker fik sofaerne en gang
sæbespåne-vand og det tog langt de fleste mærker, så jeg kan kun varmt
anbefale lædermøbler
blot læderet er af en god kvalitet.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-05-04 17:12

On 2004-05-07 16:42:17 +0200, Erik <husmer.madsen@mail.dk> said:

> Har nogen erfaring med kat og lædermøbler - både gode og dårlige - så
> hører jeg meget gerne om dem, mens vi stadig overvejer !!

Ikke personlige erfaringer, desværre.
Men jeg har set det debatteret rundt omkring og konklusionen plejer at
være nogenlunde som Marianne skriver.
Det skal være læder af okay kvalitet, det skal være gennemfarvet læder
(så ses småridser ikke) og det skal passes med noget
vedligeholdelsesmiddel. Men så er det også alle tiders
--
Knus fra Ann R

Fra : JensenJS

Dato : 08-05-04 09:36

In article <409ba04b$0$220$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
husmer.madsen@mail.dk says...
> [...]
>
> Har nogen erfaring med kat og lædermøbler - både gode og dårlige - så
> hører jeg meget gerne om dem, mens vi stadig overvejer !!

Mit råd er, hvis i vil have nye møbler, så køb dem!
Ellers vil du sidde i evigheder i dine gamle møbler og tænke på de nye
lækre møbler du så inderligt længes efter.

Min egen erfaring med katte og lædermøbler er fine, min sofa har kun
meget små ridser der ikke betyder noget, de er kommet under leg i
sofaen, og gæt hvem der føre an med snore og andet legetøj det gør
undertegnede .

Jeg har fornyligt selv løst et lignende problem med et reolsystem.
Jeg havde en masse forskellige hylder og reoler, som jeg konstant
flyttede rundt på, men jeg var aldrig tilfreds, jeg savnede et
reolsystem, men hvad med Chinnie, ville hun ridse det eller hvad? så i
påsken Lørdag den 10/04 købte jeg det system jeg ville have.
Et nyt reolsystem med ridser er stadig pænere end det gamle læs l... der
stod der før, så nu står den på total renovering af hele boligen og
indretningen, nu skal der ske noget hos Jensen ))

"for øvrigt har Chinnie endnu ikke sat mærker i reolsystemet "

MVH JensenJS

Fra : Louise Viborg

Dato : 08-05-04 10:00

On Fri, 07 May 2004 16:42:17 +0200, Erik <husmer.madsen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Har nogen erfaring med kat og lædermøbler - både gode og dårlige - så
>hører jeg meget gerne om dem, mens vi stadig overvejer !!

Vi har en lædersofa. Vi købte en billig brugt en, for så gør det ikke
noget hvis den skal skiftes ud pga kattene. Men man kan stort set ikke
se på den at vi har kat Og så skal den ikke støvsuges for kattehår
hele tiden

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 08-05-04 15:42

Hej Erik.

Jeg har desværre ikke samme positive erfaring som de andre, vi har to
sofaer i dejlig blødt læder og de er bara blevet såååååå grimme !!!
Tarzan er bare klodset med sine klør når han leger, men Furby bruger dem
altså gerne som kradsebræt......

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Linda Christensen

Dato : 08-05-04 11:31

> [...]
>
> Har nogen erfaring med kat og lædermøbler - både gode og dårlige - så
> hører jeg meget gerne om dem, mens vi stadig overvejer !!

hejsa
jeg kan varmt anbefale møbler som hedder alcantara.
det kan godt være dyre og købe fra ny af...men vi har ikke en dag
fortrudt vi har købt den fik dem heldigvis os på udsalg men vi kan ikke
se vi har kattene hvis der skulle komme en lille ris kan man rejse den
op med vand da der ikke går hold.
og de er rigtig nemme og gøre rent for katte hår

Med venlig hilsen
Linda Christensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 09-05-04 12:04

Linda Christensen <sj-lcKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> wrote in

> jeg kan varmt anbefale møbler som hedder alcantara.

Det har jeg lige modsat. Jeg faldt pladask for to sofaer sidste år og
købte dem på stedet. Desværre er de enormt elektriske og man kan se
bare en kat tænker på at gå forbi dem. Mine er sandfarvede, men ser
nærmest grå ud allerede fordi de bare suger hårene af kattene. Det er
et køb jeg har fortrudt mange gange siden
Så jeg tænker mig bedre om næste gang jeg skal udskifte sofaer.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 08-05-04 15:15

Hej Erik,

Jeg har lædersofaer og jeg kan godt anbefale dem.

Vi har tre katte, hvor den ene af dem har været killing hos os (de to andre
har vi fået som voksne katte). Og det største problem vi havde var da Pjuske
var killing. Når de er små kan de jo ikke hoppe så højt, og hun havde
problemer med ikke at sætte klør i sofaen når hun fandt ud af hun ikke kunne
komme helt op. Men det var jo ganske normalt.

Vores sofa har dog fået et par ridser på den konto, men da hun først lærte
at man ikke løb i sofaen (men brugte sit store kradsebræt i stedetfor), så
var der ingen problemer. Og de to andre katte lærte det også hurtigt. Det er
bare vigtigt, at de har et andet alternativ hvis de er indekatte (men det er
en anden snak - og jeg er også sikker på du godt ved det i forvejen.... )

Nå, men fordelen er også, at læderet heler sig selv. Kun ved virkelig dybe
ridser kan det ses, men er det bare en overfladisk ridse, så forsvinder den
faktisk igen... Utrolig nok.
Og som der er nævnt i et andet svar, så vask dem over med sæbespåner eller
noget "læderlak" som kan købes hos forhandleren af lædermøbler.

Men 1000 gange hellere læder end stof når man har katte....

Håber du kan bruge det til noget.

Hilsen
Tine

P.s. Bare husk det skal være rigtig læder og ikke "efterligninger". Heller
ofre lidt ekstra penge. Det vil du ikke fortryde.

Fra : Erik

Dato : 09-05-04 15:23

..... der har skrevet om deres erfaringer eller meninger om det at have
kat og lædermøbler.

Det er ikke så tit jeg er på Newsgroups, så jeg blev meget overrasket
over alle de indlæg der kom på så kort tid .... men også meget glad for
dem allesammen, da alle har indeholdt ting eller meninger vi har kunnet
bruge!

Og vores konklusion er: Se at få købt de lædermøbler som vi godt vil
have .... køb nogen af en ordentlig kvalitet ... og kommer der en ridse,
ja hva' så !

Endelig har jeg også lært af svarene, at det nok er en god ide at
kamuflere sin e-mail adresse, for at forebygge spam .... også tak for
det, det vil jeg overveje!

Hilsen
Erik

Fra : Kate

Dato : 09-05-04 21:14

Erik <husmer.madsen@mail.dk> wrote in

> Endelig har jeg også lært af svarene, at det nok er en god ide at
> kamuflere sin e-mail adresse, for at forebygge spam .... også tak
> for det, det vil jeg overveje!

Jep, det lærer man når man bliver rigtigt træt af spam Husk dog
ikke at ændre din adresse til noget som _kan_ se brugbart ud, for så
kan man overtræde nogle domæneregler.
Brug enten noget i stil med det jeg gør eller skriv invalid efter dk
eller istedet for dk.