t630 alternativ
Fra : \(-Peter-\)

Dato : 07-05-04 12:02

Hejsa er ved at overveje at købe en sony ericsson t630 - pris 1399 m. telia
express...

Er der nogen har gode/dårlige erfaringer med denne?

Og (vigtigst) er der nogen der har alternativer til denne - selvfølgelig i
samme prisklasse... maxpris ca 1500...

/Peter

Fra : Johnt

Dato : 07-05-04 16:22

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa er ved at overveje at købe en sony ericsson t630 - pris 1399 m.
telia
> express...

Du kan købe telefonen hos Sonofon butikken på Østerbrogade i Kbh til 999,-
Sikkert med et eller andet abbonnement.

Men stadig en meget god pris.

Hilsen

Johnt

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 07-05-04 17:07

Det er sikkert kvantum hvilket "forpligter" en til at tale sindssygt meget
:)

/Peter...

Ps. hører stadig meget gerne fra flere ang. "hovedspørgsmålet"... :)

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 16:51

> Er der nogen har gode/dårlige erfaringer med denne?

Jeg har haft min i ca. 10 dage nu, og har generelt kun gode erfaringer. Der
er nogle småting at vænne sig til mht. SMS osv., men det vil der jo altid
være. Kameraet er dog så elendigt, at det faktisk ikke er værd at bruge -
men den er dejlig hurtig i menuerne (den når ikke helt op på siden af Nokia
dog). Alle funktioner i telefonen virker fint og brugervenligt - har prøvet
WAP, GPRS, MMS, E-mail og Bluetooth.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg.

Fra : Soren Kuula

Dato : 07-05-04 17:20

Hej Jeppe,

> [...]
> dog). Alle funktioner i telefonen virker fint og brugervenligt - har prøvet

Er det ikke bedre end i 610eren ?

MVH
Søren
--
Fjern de 4 bogstaver i min mailadresse som er indsat for at hindre s...
Remove the 4 letter word meaning "junk mail" in my mail address.

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-05-04 17:25

On Fri, 7 May 2004 17:51:27 +0200
"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> wrote:[snip]

> ikke er værd at bruge - men den er dejlig hurtig i menuerne (den når
> ikke helt op på siden af Nokia dog).
jeg synes nu generelt at nye nokiaer er ret langsomme i menuer osv. så
der kan t6x0 sagtens konkurrere.
Min største mangel i t610 og t630 er socket support i deres java
implementation.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 07-05-04 17:59

Har lige søgt rundt i mobil-junglen, og fundet frem til 6220 og 6230...
hvordan vil i sammenligne disse med 630'eren???

Er der nogen der har link til et eller flere sites hvor mobiler kan
sammenlignes?

Fra : mullerman

Dato : 07-05-04 18:51

> [...]
> hvordan vil i sammenligne disse med 630'eren???
>
> Er der nogen der har link til et eller flere sites hvor mobiler kan

Prøv her...
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/kundeservice/vaelg_mobiltelefon/index.jsp

her kan du både sammenligne samt søge på funktioner

Martin

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 07-05-04 19:09

OK... godt link - tak!!

Har nu sammenlignet 622, 6230 samt t630, og den umiddelbare forskel jeg
bemærker er størrelsen på hukommelsen:

6620 = 4,8
6230= 6 + MMC kort
t630 = 2

Er der nogen der ved hvor meget dette har at sige, er det nok, det som
630'eren har??

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 19:42

> Er der nogen der ved hvor meget dette har at sige, er det nok, det som
> 630'eren har??

Det afhænger af dit behov. Har du brug for at tage en masse billeder mm. er
T630 ikke godt nok - desuden har den ikke mulighed for MMC-kort, og ingen
radio/MP3-afspiller som Nokia 6230 har. Omvendt er skærmen på 6230
forholdsvist lille, og styre-knappen (den med fire pile), er generelt ret
svær at bruge i forhold til joystikket på T630.

Der er både fordele og ulemper ved begge telefoner - skal du gøre brug af
den som radio, kamera osv. skal du vælge 6230 - skal du bruge den til SMS,
tale, lidt billeder osv. vil jeg vælge T630 - primært på grund af skærmen.

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 07-05-04 20:09

Har et almindeligt digitalkamera, samt en "almindelig" mp3-afspiller... med
relativt stor hukommelse, som ikke finde i mobiltelefoner så vidt jeg ved..

Ud fra dette må man vel konkludere at t630 er det bedste valg for mig...

dog med et "men" - mangler lidt i din ellers glimrende analyse: hvad med
spil, temaer, og generelt multimedia materiale som ikke er i "mp3- eller
digitalkamera-afdelingen" ---- er der nok hukommelse til dette i t630....

Et generelt spørgsmål: er der nogen der har haft mangel på lagerplads på
t630'eren ved det man kan kalde almindeligt forbrug???

/Peter

Fra : mullerman

Dato : 07-05-04 20:20

> [...]
>
> Et generelt spørgsmål: er der nogen der har haft mangel på lagerplads på
> t630'eren ved det man kan kalde almindeligt forbrug???

Det er der masser af plads til, et tema/spil fylder max 100kb...

Og spil, programmer, baggrundsbilleder, temaer og ringetoner kan hentes
gratis her

www.myt610.net

Martin

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-05-04 20:21

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> wrote in
message news:409bd87e$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
> 6230 - skal du bruge den til SMS, tale, lidt billeder
> osv. vil jeg vælge T630 - primært på grund af skærmen.

Til aftalekalender, noter osv. er det nok også en fordel med en stor og god
skærm. Jeg har selv lige bestilt en T630, men har ikke modtaget den endnu.
Selvom prisen for en 6230 var ca. den samme som for en T630 var det jeg var
mest i tvivl om farven på T630'eren.

Nu vil jeg så også helst have en separat mp3-afspiller, da en telefon er
lige tung/besværlig nok at løbe rundt med nogle gange. En anden grund til at
fravælge nokiaen var de mange problemer med hele 6230-serien. Jeg vil
simpelthen ikke have en tlf, jeg risikerer, at der er problemer med, eller
som jeg er utilfreds med (også pga. småting), for det er ikke besværet værd.
Nu håber jeg så bare, at jeg bliver tilfreds med den Sony Ericsson og ikke
skal ud og købe en ny igen.

Køb ikke en tlf pga. snak om kameraets kvalitet. De er desværre allesammen
noget l**t alligevel endnu. Man kan godt lige bruge kameraet til at vise
nogen et eller andet gennem en MMS-besked, men til alt andet er det
simpelthen for dårligt.
--
mvh. Jacob Larsen
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 07-05-04 20:31

Ang. det med kameraers kvalitet... sådan har jeg sq også haft det lang
tid... indtil jeg begyndte at se på mobil-igen - umiddelbart var
specifikationer ok - men som med digital kameraer og i øvrigt så meget andet
(fx højttalere) er der jo intet rigtigt regelsæt for hvornår man har 1
megapixel - om det er "almindeligt" eller interpoleret...

så det bliver nok t630... den må også være relativt fremtidssikret til
allround telefon..

i hvert fald mit bedste bud til den pris... (og også generelt taget den
fysiske størrelse i betragtning)...

/peter

Fra : mullerman

Dato : 07-05-04 20:14

> [...]
> 6230= 6 + MMC kort
> t630 = 2
>
> Er der nogen der ved hvor meget dette har at sige, er det nok, det som

Grunde til at 6230 har mere hukommelse er pga at den kan bruges som mp3
afspiller.

Mht til billeder, så kan fylder de mellem 12-25 kb alt efter opløsningen...
så der er alligevel plads til nogle stykker....

Se evt billede i dk.binaer.
Martin

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-05-04 18:09

On Fri, 7 May 2004 18:57:18 +0200
"\(-Peter-\)" <garfieldpbj@mail-online.dk> wrote:
> Hvad mener du med "socket support"??

det som det fleste computer programmer bruger til at lave forbindelser
via internettet. gør at programmer som ICQ, Messanger, ssh, telnet mf.
ikke virker på t6x0 telefonerne med mindre man laver et lille "hack" så
den benytter en webserver med wap som mellemmand.

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-04 14:38

Jeg har haft min SE T630 i et par måneder efterhånden, og den funger super,
den har en masse fede features, og virker perfekt til SMS, WAP, E-mail og
tildels også som Organizer, aftaler og telefon numre synkroniseres med
Outlook!
Jeg købte min hos www.aircom.dk for ca kr 1000, og mener også du kan få den
med Sonofon Debillos til deromkring. Levering tog kun 2 dage!

Mr. L.
(erstat HOS med @og DOT med . i email adr)