MultiCon eller Jaeger
Fra : Søren Trelborg

Dato : 07-05-04 12:09

Jeg har i dag MultiCon på bilen, men store problemer med ir og rust i
stikket, og deraf følgende elendige forbindelser.

Er Jaeger bedre ?

Søren

---
Virus i udgående mail

Fra : Tommy Hansen

Dato : 07-05-04 12:49

"Søren Trelborg" <soren.trelborg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har i dag MultiCon på bilen, men store problemer med ir og rust i
> stikket, og deraf følgende elendige forbindelser.
>
> Er Jaeger bedre ?

Hej.

Jeg har på mine to sidste biler (ca. 6-7 år) haft Jaeger stik på bil og
campingvogn og jeg har aldrig oplevet nogen form for problemer.

Stikforbindelsen virker også meget mere stabil da stikket sættes i som en
slags bajonet kobling.

Kan kun anbefales.

Mvh. Tommy

Fra : Jens

Dato : 07-05-04 20:45

> [...]
> Jeg har i dag MultiCon på bilen, men store problemer med ir og rust i
> stikket, og deraf følgende elendige forbindelser.

Hej.

Jeg har på mine to sidste biler (ca. 6-7 år) haft Multicon stik på bil og
campingvogn og jeg har aldrig oplevet nogen form for problemer.

Stikforbindelsen virker meget stabil.

Kan kun anbefales da man så ikke behøver adapter for at tilslutte traileren
fra den lokale tankstation.

Hvis ikke stikkene holdes vedlige med lidt WD40 el.lign et par gange om året
vil alle ikke-guldbelagte stik irer til.

Mvh. Jens

Fra : Tommy Hansen

Dato : 07-05-04 23:50

"Jens" <mugarbeNOSPAM@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Kan kun anbefales da man så ikke behøver adapter for at tilslutte
traileren
> fra den lokale tankstation.

Det er nok en misforståelse. Jaeger passer ikke sammen med alm. 7 polet
stik, men adapteren er rimelig billig i anskaffelse.

Mvh. Tommy

Fra : Jens

Dato : 08-05-04 20:07

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er nok en misforståelse. Jaeger passer ikke sammen med alm. 7 polet
> stik, men adapteren er rimelig billig i anskaffelse.

Hvis du nærlæser mit indlæg står der "Multicon" og ikke "Jäger" og Multicon
passer sammen med det almindelige 7-pol stik.

Jens

Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-05-04 21:52

> Hvis du nærlæser mit indlæg står der "Multicon" og ikke "Jäger" og
Multicon
> passer sammen med det almindelige 7-pol stik.

Beklager, det overså jeg.

Men hvordan kan du dog anbefale de stik ?

Dem skrottede jeg for flere år siden og min erfaring er at Jaeger er den
bedste stikforbindelse.

Mvh Tommy

Fra : Jens

Dato : 09-05-04 10:10

> [...]
>
> Men hvordan kan du dog anbefale de stik ?
>
> Dem skrottede jeg for flere år siden og min erfaring er at Jaeger er den

Jeg har aldrig været ejer af et Jaeger-stik og som sagt har jeg på de sidste
to biler og campingvogne haft Multicon uden problemer overhovedet. Jeg
renser stikkene med lidt kontaktrens (evt. WD40) og en lille stål-børste før
sommerens ferietur til det sydlige Europa og har som sagt aldrig haft
problemer med strøm til lygter, lys og køleskab.

På den første CV blev der monteret et Multicon hvor de yderste stik var
"pinde". På den næste CV (en anden forhandler) blev der monteret et Multicon
hvor de yderste stik var flade kontakter der berører "hun-stikkene". Dette
var jeg initielt lidt skeptisk over for, men det har fungeret fint i år vi
har haft det.

Mvh

Jens

Fra : Tommy Hansen

Dato : 09-05-04 10:21

> [...]
> var jeg initielt lidt skeptisk over for, men det har fungeret fint i år vi

Jeg har haft en del problemer med de flade stik i yderringen, som virker for
svage og med dårlig kontakt til følge - derfor gik jeg over til Jaeger som
der aldrig har været problemer med. Det kræver heller ikke nogen
vedligeholdelse.

Mvh. Tommy

Fra : Henrik

Dato : 08-05-04 07:14

Jäger er et meget bedre stik ,mere stabil og irrer ikke så let og hos de
fleste caravanforhandlere kan adapter købes til ca 150.-.
Go camping Henrik

Fra : Tomas Gillberg

Dato : 18-05-04 05:16

Hej...

Har både haft Jeager och Multicon.
Föredrar absolut Multicon då man slipper adaptrar osv.
Enkel och mycket driftsäker. Har aldrig haft problem med dålig kontakt.

Mvh
/Tomas