TDC ADSL 2 dynamiske IP
Fra : Jesper Christensen

Dato : 07-05-04 12:03

Aloha folks

Har et lille problem: jeg har 2 pc som er connected via en switch til en
ADSL med 2 dynamiske IP adresser - virker fint på nettet. men Pc'erne kan
ikke se hinanden - kan det løses på en smart måde ? eller skal man have fat
i en router ??

PFT. Jesper

Fra : Calle.

Dato : 07-05-04 12:14

Jesper Christensen wrote:
> [...]
> en ADSL med 2 dynamiske IP adresser - virker fint på nettet. men
> Pc'erne kan ikke se hinanden - kan det løses på en smart måde ? eller

den bedste løsning er en ruoter, så du får dit eget lokalnet

--
Calle.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-05-04 12:25

Jesper Christensen skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> en ADSL med 2 dynamiske IP adresser - virker fint på nettet. men
> Pc'erne kan ikke se hinanden - kan det løses på en smart måde ? eller

Installer en alternativ protokol til lokalnettet f.x. Netbeui eller
IPX - så får du løst problemet.

Men ja - en router giver en bedre og mere sikker løsning.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-05-04 13:43

"Jesper Christensen" <jesperch@privat.dk> wrote:

> [...]
>ikke se hinanden - kan det løses på en smart måde ? eller skal man have fat

Det kan fixes uden, men af sikkerhedsmæssige årsager bør du ha' en router - Det kan ikke anbefales at køre fil- og udskriftsdeling
på maskiner der kan 'ses' fra internettet.

Og så koster en router ikke mere end 3-400 kroner.

<mlr>

Fra : Leif Poulsen

Dato : 22-05-04 23:36

> [...]
> på maskiner der kan 'ses' fra internettet.
>
> Og så koster en router ikke mere end 3-400 kroner.

Hej

Så det naive spørgsmål.

Hvis maskinerne ellers er sat ordentligt op og fildelingen enten er bundet
til en anden protokol, som f.eks. IPX eller der er 2 IP adresser (hvoraf den
ene er f.eks. 192.168.1.x) til hvert netkort og der kun tillades fildeling
til lokale adresser, hvori består så sikkerheden i Hardwarefirewallen?

Mvh Leif

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-05-04 00:06

"Leif Poulsen" <removeanythingbeforethesecondleifleif@fakse.bynet.dk> wrote:

> [...]
>ene er f.eks. 192.168.1.x) til hvert netkort og der kun tillades fildeling
>til lokale adresser, hvori består så sikkerheden i Hardwarefirewallen?

Det er det der 'hvis' der bekymrer mig,..

Jeg er helt enig i, at har man fuldt styr på alt der foregår i computeren, kan man klare sig uden router/firewall - Men hvor mange
af os har det ???

<mlr>