/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kørsel i nødspor.
Fra : Claus Smith


Dato : 07-05-04 11:50

Jeg troede egentlig at det ville koste pappet hvis man istedet for at holde
i en kø på motorvejen valgte at bruge nødsporet, men i følge linket så giver
det åbenbart kun bøder.

http://www.tv2east.dk/php/shownews_article.php?id=8657

Claus Smith



 
 
Tom (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 07-05-04 16:11



> Jeg troede egentlig at det ville koste pappet hvis man istedet for at
holde
> i en kø på motorvejen valgte at bruge nødsporet, men i følge linket så
giver
> det åbenbart kun bøder.
>
> http://www.tv2east.dk/php/shownews_article.php?id=8657

Jeg har da også brugt nødsporet engang til at komme hurtigere frem end dem
som sad fast. Det var i tyskland og folk flippede fuldstændig ud på mig.

Mit problem var at Sierraen ikke kun holde til det her "Stop & Go" i længere
tid og det var lige netop sådan en kø jeg røg ind i. Det gik heller ikke
mere end ca. 10 min. så smed sierraen ca. halvdelen af kølervandet ud på
motorvejen. Så var gode dyr rådne og jeg valgte at hælde børnenes sodavand
på køleren.
Da bilen ikke kunne køre i køen så valgte jeg at liste den i 1. og 2. gear
frem til nærmeste tankstation i nødsporet, men tyskerne gav mig fingeren og
en enkelt valgte at køre ud i nødsporet for at blokere for mig. Hold da k...
hvor folk vitterlig er langt ude, jeg havde jo vitterlig et problem med
bilen.

Den kloge vil så mene at vi bare kunne blive holdende i nødsporet til
motoren var kølet af, køen opløst eller ringe efter ADAC. Men ingen af de 3
ting var særlig tiltalende når der er 80 Km kø, man er ikke medlem af falck,
og vi ventede en halv time hvor motoren stort set ikke var blevet en grad
koldere.

--
Tom




Ukendt (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-05-04 16:42


"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message
news:409ba6fd$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Jeg troede egentlig at det ville koste pappet hvis man istedet for at
> holde
> > i en kø på motorvejen valgte at bruge nødsporet, men i følge linket så
> giver
> > det åbenbart kun bøder.
> >
> > http://www.tv2east.dk/php/shownews_article.php?id=8657
>
> Jeg har da også brugt nødsporet engang til at komme hurtigere frem end dem
> som sad fast. Det var i tyskland og folk flippede fuldstændig ud på mig.
>
> Mit problem var at Sierraen ikke kun holde til det her "Stop & Go" i
længere
> tid og det var lige netop sådan en kø jeg røg ind i. Det gik heller ikke
> mere end ca. 10 min. så smed sierraen ca. halvdelen af kølervandet ud på
> motorvejen. Så var gode dyr rådne og jeg valgte at hælde børnenes sodavand
> på køleren.

Havde du tømt blæren. Den er der vel ikke så megen sukker i
Jeg har altid et stykke afisoleret ledning med, så kan jeg sætte blæseren
til at køre konstant, uafhængig af vandtemperatur,
--
Møller



Tom (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 07-05-04 16:49



> > Mit problem var at Sierraen ikke kun holde til det her "Stop & Go" i
> længere
> > tid og det var lige netop sådan en kø jeg røg ind i. Det gik heller ikke
> > mere end ca. 10 min. så smed sierraen ca. halvdelen af kølervandet ud på
> > motorvejen. Så var gode dyr rådne og jeg valgte at hælde børnenes
sodavand
> > på køleren.
>
> Havde du tømt blæren. Den er der vel ikke så megen sukker i

Der var jo kone og børn med,,,,,ellers...


> Jeg har altid et stykke afisoleret ledning med, så kan jeg sætte blæseren
> til at køre konstant, uafhængig af vandtemperatur,

hehe den 82' sierra jeg havde var med ventilator der var drevet af
cirkulationen i kølervandet (vandtrukket).
Mage til umulige bras som Ford havde konstrueret der.

--
Tom




Henning Præstegaard (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 07-05-04 22:43

Møller wrote:
> Den er der vel ikke så megen sukker i
>
Kølervæske er da også et sukkerstof.
Giftigt? Ja, men stadigvæk et sukkerstof.

mvh
Henning



Ukendt (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-04 12:08


"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> wrote in message
news:409c02f9$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Møller wrote:
> > Den er der vel ikke så megen sukker i
> >
> Kølervæske er da også et sukkerstof.
> Giftigt? Ja, men stadigvæk et sukkerstof.
>

Jo det er vel derfor sydlændinge kan finde på at tilsætte det til vin
Men "sukkeret" i ethylenglykol virker vel ikke på samme måde som opløst
sukker i en cola i en bilmotor

Jeg mener at kunne huske at ethylenglykol er sødende uden at have samme
kemiske sammensætning som sukker.
Aspartam er også en meget sødende kemiske forbindelse, men jeg tror ikke, at
det kan bruges som kølervæske eller som sukker til karamelliserede kartofler
eller brændte mandler

Sukker i en forbrændingsmotor har en "skæg" virkning, jeg mener ikke den
samme virkning fremkommer ved en defekt toppakning når man har kølervæske
med ethanolglykol i vandet men det er måske ikke korrekt
--
Møller



Henning Præstegaard (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 08-05-04 22:40

Møller wrote:
> Sukker i en forbrændingsmotor har en "skæg" virkning,
>
Hvilken skæg virkning? Jeg så Bosse på Sverige tv2, her den 1 maj,
fodre en Volvo Amazone med sukker. Efter en grundig prøvekørsel
blev motoren blev skildt af og havde overhovedet ikke taget skade.

mvh
Henning



Henning Præstegaard (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 08-05-04 22:52

Henning Præstegaard wrote:
> Hvilken skæg virkning? Jeg så Bosse på Sverige tv2, her den 1 maj,
> fodre en Volvo Amazone med sukker. Efter en grundig prøvekørsel
> blev motoren blev skildt af og havde overhovedet ikke taget skade.
>
<Tadaa.wav>
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4622&a=93854

mvh
Henning



Ukendt (09-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-05-04 16:47


"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> wrote in message
news:409d5665$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Henning Præstegaard wrote:
> > Hvilken skæg virkning? Jeg så Bosse på Sverige tv2, her den 1 maj,
> > fodre en Volvo Amazone med sukker. Efter en grundig prøvekørsel
> > blev motoren blev skildt af og havde overhovedet ikke taget skade.
> >
> <Tadaa.wav>
> http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4622&a=93854
>

Jeg har for mange år siden også set en Mascot få blandet 200 ml Molycote A,
Fab. Dow Corning GmbH, i olien, efter at den havde køret et par omgange på
Roskilde Ring.
Olien blev tappet af, og så kørte man et par omgange til, skilte motoren af
medens løbene gik videre, og så kunne man annoncere over højtaleren og i
efterfølgende annoncer: ingen tegn på slid
Hvad kan man så lære deraf, det er op til hver enkelt at drage sin egen
konklusion
Molykote: MoS2 er et godt smøremiddel men erstatning for olie ?
--
Møller




Ukendt (09-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-05-04 16:35


"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> wrote in message
news:409d53bf$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Møller wrote:
> > Sukker i en forbrændingsmotor har en "skæg" virkning,
> >
> Hvilken skæg virkning? Jeg så Bosse på Sverige tv2, her den 1 maj,
> fodre en Volvo Amazone med sukker. Efter en grundig prøvekørsel
> blev motoren blev skildt af og havde overhovedet ikke taget skade.
>
Skulle jeg være blevet offer for en vandrehistorie der har "gået" siden
2.verdenskrig,
hvor der blev sagt, at "mange" af tyskernes biler var blevet saboteret med
sukker i benzinen, fordi sukkeret karamelliserede i forbrændingsrummet og
satte stempel-og skraberinge ud af funktion, hvorved motorerne blev unormal
slidt. måske var det rigtigt den gang, men her er lige et emne til nærmere
undersøgelse.
Jeg har set Bosse Bildoktors udsendelse.
Men er der en der vil lægge motor til, så vi kan tage en kontroltest, for
jeg har en naturlig skepsis overfor alt der er på skrift og på TV.

Det behøver jo ikke at være sandt fordi det er på skrift:
"Alle biler kører på massive gummihjul."
"Vinduer er lavet af potaske og soda"
"Direktøren for Rådet for Større Færdselssikkerhed har en indgående viden om
alt hvad han udtaler sig om
--
Møller



jan@stevns.net (09-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 09-05-04 16:58

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev :

>Men er der en der vil lægge motor til, så vi kan tage en kontroltest, for
>jeg har en naturlig skepsis overfor alt der er på skrift og på TV.

Det skulle da være en smal sag, at hitte en sierra 1.6 motor til *det*
eksperiment. En sådan står lige ved døren.

(Men jeg gider ikke lege alene ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (09-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-05-04 19:17


<jan@stevns.net> wrote in message
news:86ls901gbc4r1lbfii4c0jgeo8rslfem35@dtext.news.tele.dk...
> "Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev :
>
> >Men er der en der vil lægge motor til, så vi kan tage en kontroltest, for
> >jeg har en naturlig skepsis overfor alt der er på skrift og på TV.
>
> Det skulle da være en smal sag, at hitte en sierra 1.6 motor til *det*
> eksperiment. En sådan står lige ved døren.
>
> (Men jeg gider ikke lege alene ;)


Det er noteret.
Hvorfor ikke prøve på Spirilen

Når jeg kommer på de kanter, så har jeg 200 ml Molycote med.
--
Møller



jan@stevns.net (09-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 09-05-04 20:14

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev :

>Det er noteret.

;)

>Hvorfor ikke prøve på Spirilen

Er du blevet splitterravende vandvittig ?

>Når jeg kommer på de kanter, så har jeg 200 ml Molycote med.

Skal der prøves, bliver det da på en Sierra maskine....

Spirilens motor ? pffffeuuuiii for en tankegang ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (10-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-05-04 20:25


<jan@stevns.net> wrote in message
news:ik0t90piu9u3squcua94vgthqqqu4u0s8f@dtext.news.tele.dk...
> "Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev :
>
> >Det er noteret.
>
> ;)
>
> >Hvorfor ikke prøve på Spirilen
>
> Er du blevet splitterravende vandvittig ?

Ja vist nok noget i den retning, jeg har da papir på at jeg ikke er som alle
andre )
eller også var maskineriet i udu da jeg fik målt indholdet mellem ørene.

Men så 400 ml da, den skal jo have megen olie det lille dyr.
Har du prøvet at montere en Viggofon på taget
--
Møller



Uffe Ravn (10-05-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 10-05-04 23:25


"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev

> Men så 400 ml da, den skal jo have megen olie det lille dyr.
> Har du prøvet at montere en Viggofon på taget

En sådan kan både fjerne termitter og rust.

Mvh.



Jørgen M. Rasmussen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-05-04 16:50


"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
Det var i tyskland og folk flippede fuldstændig ud på mig.
>
Forståligt .

> Mit problem var at Sierraen ikke kun holde til det her "Stop & Go" i
længere
> tid
Er /var den speciel på det punkt?.



Tom (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 07-05-04 16:57



> > Mit problem var at Sierraen ikke kun holde til det her "Stop & Go" i
> længere
> > tid
> Er /var den speciel på det punkt?.

En rådden konstruktion med en vandtrukken ventilator ......giver ikke meget
køleluft til køleren når motoren skal køre i tomgang eller lidt under
tomgang .

--
Tom




Jørgen M. Rasmussen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-05-04 17:18


"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> En rådden konstruktion med en vandtrukken ventilator ......
Fååård i en nødskal, men ok, de vidste ikke bedre .



jan@stevns.net (07-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 07-05-04 20:29

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev :

>> En rådden konstruktion med en vandtrukken ventilator ......
>Fååård i en nødskal, men ok, de vidste ikke bedre .

Det er noget sludder TOm er ude i - hans motor havde ikke vandtrukket
ventilator . men en defekt viskosekobling ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Tom (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 07-05-04 21:08



> >> En rådden konstruktion med en vandtrukken ventilator ......
> >Fååård i en nødskal, men ok, de vidste ikke bedre .
>
> Det er noget sludder TOm er ude i - hans motor havde ikke vandtrukket
> ventilator . men en defekt viskosekobling ;)

Det var ikke en sierra motor men en taunus motor. Er faktisk rimelig
overbevist om at det var vandet der trak ventilatoren.
Det var med 100% sikkerhed ikke en elektrisk og den gik heller ikke nogen
kilerem hen til den.

--
Tom




jan@stevns.net (07-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 07-05-04 22:01

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev :

>Det var ikke en sierra motor men en taunus motor. Er faktisk rimelig
>overbevist om at det var vandet der trak ventilatoren.
>Det var med 100% sikkerhed ikke en elektrisk og den gik heller ikke nogen
>kilerem hen til den.

Så har "nogen" glemt at sætte remmen på ......

Taunus fra 71/frem - den med 1600 OHC/2Ltr OHC motor havde remtrukken
vandpumpe, hvor ventilatoren sad på , nogen gange med en viscose-
kobling.


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Søren D. Myler (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Søren D. Myler


Dato : 07-05-04 22:10

I news:e3un90dth10ou02o0pkf9jc9qd75ord21j@dtext.news.tele.dk, skrev
jan@stevns.net :
> "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev :
>
>> Det var ikke en sierra motor men en taunus motor. Er faktisk rimelig
>> overbevist om at det var vandet der trak ventilatoren.
>> Det var med 100% sikkerhed ikke en elektrisk og den gik heller ikke
>> nogen kilerem hen til den.
>
> Så har "nogen" glemt at sætte remmen på ......
>

Schhhhhh sige det ikke til nogen .... de kunne få gode ider :)

--
Søren M

Gå aldrig med løse bolcher i lommen.


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.676 / Virus Database: 438 - Release Date: 03-05-2004



Tom (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 07-05-04 22:12



> >Det var ikke en sierra motor men en taunus motor. Er faktisk rimelig
> >overbevist om at det var vandet der trak ventilatoren.
> >Det var med 100% sikkerhed ikke en elektrisk og den gik heller ikke nogen
> >kilerem hen til den.
>
> Så har "nogen" glemt at sætte remmen på ......
>
> Taunus fra 71/frem - den med 1600 OHC/2Ltr OHC motor havde remtrukken
> vandpumpe, hvor ventilatoren sad på , nogen gange med en viscose-
> kobling.

nej, det må være en model som du ikke kender
Tro mig den var overhovedet ikke lavet til at være remtrukket eller
elektrisk

--
Tom




jan@stevns.net (08-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 08-05-04 00:14

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev :

>nej, det må være en model som du ikke kender

det må det jo så være, med mindre "nogen" har proppet et fremmed
fabrikat motor ned i den, eller en motor fra en gammel Anglia

>Tro mig den var overhovedet ikke lavet til at være remtrukket eller
>elektrisk

Din vand_drevne ventilator, den køber jeg satme ikke Tom, det er sgu'
lidt for langt ude i hampen ;)

Indrøm dog at du har glemt at sætte kileremmen på !

<fnis>


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens Knudsen (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 08-05-04 07:41

On Sat, 08 May 2004 01:14:19 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Din vand_drevne ventilator, den køber jeg satme ikke Tom, det er sgu'
>lidt for langt ude i hampen ;)

LOL mand -> vandtrukken
Efter vandmølleprincippet eller hva' ?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Tom (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 08-05-04 08:12



> >Tro mig den var overhovedet ikke lavet til at være remtrukket eller
> >elektrisk
>
> Din vand_drevne ventilator, den køber jeg satme ikke Tom, det er sgu'
> lidt for langt ude i hampen ;)

så forklar hvorfor den kunne løbe rundt når motoren kørte

> Indrøm dog at du har glemt at sætte kileremmen på !

Det var en ombytningmotor som sad i da jeg købte bilen. Fik at vide fra Ford
i tyskland at det var en taunus-motor. Da de skiftede generatoren ville de
givetvis have påpeget fejlen med kileremmen hvis den skulle have trukket
ventilatoren.

--
Tom




jan@stevns.net (08-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 08-05-04 09:11

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev :

>> Din vand_drevne ventilator, den køber jeg satme ikke Tom, det er sgu'
>> lidt for langt ude i hampen ;)

>så forklar hvorfor den kunne løbe rundt når motoren kørte

Hvordan skulle jeg dog kunne det, når du kommer med sådan en
fantasi-historie.....

(Tyskeren hos Ford, ville vist tænke "die dumme dänen", hvis du
fortalte ham om din vand_drevne ventilator.... ?)

>> Indrøm dog at du har glemt at sætte kileremmen på !

>Det var en ombytningmotor som sad i da jeg købte bilen. Fik at vide fra Ford
>i tyskland at det var en taunus-motor. Da de skiftede generatoren ville de
>givetvis have påpeget fejlen med kileremmen hvis den skulle have trukket
>ventilatoren.

Generatoren var måske også vand_dreven ?


Århhhhhh for helvede da osse ...... du har jo kørt med
damp_maskine ....




--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Tom (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 08-05-04 09:55


> >> Din vand_drevne ventilator, den køber jeg satme ikke Tom, det er sgu'
> >> lidt for langt ude i hampen ;)
>
> >så forklar hvorfor den kunne løbe rundt når motoren kørte
>
> Hvordan skulle jeg dog kunne det, når du kommer med sådan en
> fantasi-historie.....

ok så lad os antage at den var trukket af tandremmen. Jeg ved det ikke da
jeg ikke selv har rodet med den motor omkring vand eller tandrem og jeg
hurtig smed den ud til fordel for en 2.0

Pointen var at kølingen fungerede ad h...til.
Den var heller ikke drevet som man normalt ser dem med en kilerem eller
elektrisk.

--
Tom




jan@stevns.net (08-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 08-05-04 10:07

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev :

>ok så lad os antage at den var trukket af tandremmen.

Lad os hurtigt mane *den* antagelse i jorden - ingen af de maskiner
fungerede sådan.

>Jeg ved det ikke da jeg ikke selv har rodet med den motor omkring vand
>eller tandrem og jeg hurtig smed den ud til fordel for en 2.0

Jeg kan ikke fange at du kan tage fejl omkring sådan noget ;)

>Pointen var at kølingen fungerede ad h...til.

den del er feset ind på min lystavle ;)

>Den var heller ikke drevet som man normalt ser dem med en kilerem eller
>elektrisk.

Så har nogen glemt noget - nok en kilerem, men på den anden side, så
ville din generator (dynamo ?) ikke fungere ret godt, med mindre den
var drevet af fartvinden.

Du har nok glemt at der sad en rem fra nedereste remskive (på
krumtappen) - og har vel bare haft en viscosekoblng med friløb.


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-04 16:31


<jan@stevns.net> wrote in message
news:ei8p909q9nr3lioqju0a04a10rp9vmrg1t@dtext.news.tele.dk...
>
og har vel bare haft en viscosekobling med friløb.

Er et ikke det der er ideen med dem? (friløb)

Nu skal du lige huske på, at Tom kommer fra et område med mange kilder og
vandmøller, så det kunne da være en mulighed at han har overvejet en
vanddrevet ventilator i en ældre bil, han kunne jo f.eks. montere en tromle
med 200 l på tagbagagebæreren, og så lade vandet løbe ned gennem en turbine,
der sad på samme aksel som ventilatorvingerne.
Måske fik han ideen da han var ude og bade i havnen, måske stod der en
Taunus på bunden )

Vandflowet skulle der vel ikke være nogen problemer i at styre, han kan vel
få en termostatstyret ventil billigt på sit arbejde.

Det kan vel ikke være værre end at bygge en Allison 250-C18 med 55.000 Rpm
ind i en Volvo en 240 tror jeg det er
--
Møller




alexbo (08-05-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 08-05-04 09:10


"Tom" skrev

> Det var en ombytningmotor som sad i da jeg købte bilen. Fik at vide fra
Ford
> i tyskland at det var en taunus-motor.

Den vandtrukne vinge tror jeg ikke på,
men tandremmen kan trække vandpumpen og vingen være boltet på vandpumpen,
så vil det se ud som om at vandet trækker vingen, tandremmen ser man jo
ikke.
jeg kan bare ikke mindes nogen Taunus-motor med den konstruktion, men måske
en Taurus.

mvh
Alex Christensen



Torben Scheel (10-05-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 10-05-04 15:35

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message
news:409bfb92$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> nej, det må være en model som du ikke kender
> Tro mig den var overhovedet ikke lavet til at være remtrukket eller
> elektrisk

Nu ved jeg det! Samme type man ser på barnevogne i Tivoli!

vh
Torben Ex. Taunus 2.3 (m. kilerem) ejer.



Ukendt (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-05-04 20:47



> > nej, det må være en model som du ikke kender
> > Tro mig den var overhovedet ikke lavet til at være remtrukket eller
> > elektrisk
>
> Nu ved jeg det! Samme type man ser på barnevogne i Tivoli!
>
> vh
> Torben Ex. Taunus 2.3 (m. kilerem) ejer.

Har du ikke læst at jeg skrev
Den KØRTE rundt UDEN kilerem og UDEN at være elektrisk?
Hvis det var en model som SKULLE have kilerem så ville ventilatoren for
f..... da ikke køre rundt

--
Tom



Henning (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 07-05-04 17:44

On Fri, 7 May 2004 17:10:39 +0200, "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com>
>en enkelt valgte at køre ud i nødsporet for at blokere for mig. Hold
da k...
>hvor folk vitterlig er langt ude, jeg havde jo vitterlig et problem med
>bilen.

Det kunne de jo ikke se, du ville sikkert selv bare have regnet med
det var en eller anden latterlig turist, som skulle snyde foran?


Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Tom (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 07-05-04 21:11



> >en enkelt valgte at køre ud i nødsporet for at blokere for mig. Hold
> da k...
> >hvor folk vitterlig er langt ude, jeg havde jo vitterlig et problem med
> >bilen.
>
> Det kunne de jo ikke se, du ville sikkert selv bare have regnet med
> det var en eller anden latterlig turist, som skulle snyde foran?

sikkert, men det bare for at forklare at ind imellem KAN der ligge en
historie bagved som retfærdigør det man laver

--
Tom




Peter Weis (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 07-05-04 21:24


"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote:

> Den kloge vil så mene at vi bare kunne blive holdende i nødsporet til
> motoren var kølet af, køen opløst eller ringe efter ADAC. Men ingen af de
3
> ting var særlig tiltalende når der er 80 Km kø, man er ikke medlem af
falck,
> og vi ventede en halv time hvor motoren stort set ikke var blevet en grad
> koldere.

Må man køre med en defekt bil på Autobahn?

Der er så vidt jeg husker bødestraf for at løbe tør, da standsning er
forbudt. Så jeg ikke forestille mig at færdselspolitiet ville acceptere din
begrundelse.

mvh
Peter



Tom (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 07-05-04 21:37



> Må man køre med en defekt bil på Autobahn?

Ja da (kommer an på om det er sikkerhedsprobl. eller ej)

> Der er så vidt jeg husker bødestraf for at løbe tør, da standsning er
> forbudt. Så jeg ikke forestille mig at færdselspolitiet ville acceptere
din
> begrundelse.

Hvordan skulle jeg dog vide at den ikke kunne køre i kø, når der i
sønderjylland ALDRIG er noget af denne art.
Ingen er så urimelig at give bøder til bilister fordi deres køretøj svigter
på grund af teknisk defekt som ikke sådan lige kunne forudses. Så JEG er
rimelig sikker på at politiet ville have forståelse for at vi bare havde
været uheldige med skodøsen.

--
Tom




Fly Christensen (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 08-05-04 11:08

Hejsa Tom!

Jeg ville have smidt dig en PM, men jeg fik den tilbage igen.
Måske er følgende noget for dig. Om de stadig er til at få, ved jeg
ikke.

http://www.ford-forum.de/forum/viewtopic.php?t=590

Fly

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste