Dæktryk ???
Fra : *trads*

Dato : 07-05-04 11:25

Hej

Hvordan finder man ens korrekte dæktryk ???
For der er vel forskel ml den forsk. dæk størrelser og bil ??

Jeg har lige fået nye alufælge m/dæk . De blev leveret med et dæktryk på
3bar.
Så skrev jeg til dæk producenten. og han siger at jeg skal have 2,3bar på
??????????
Bilen og mine dæk er :
Passat 2,0 limo fra 95
Dæk/Fælge : 205/45/16 Nankang Sport NS-ll
www.nankang.dk

Henrik Olesen
Randers
www.salg.olesenbanden.dk

Fra : K

Dato : 07-05-04 11:50

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Så skrev jeg til dæk producenten. og han siger at jeg skal have 2,3bar på

Jeg vil sige 2,1 - 2,3 bar, afhængig af temperament og belastning (
belæsning ) !

Fra : Tom

Dato : 07-05-04 16:33

> Bilen og mine dæk er :
> Passat 2,0 limo fra 95
> Dæk/Fælge : 205/45/16 Nankang Sport NS-ll

Læs din instruktionsbog som fulgte med bilen.
Tror mange vil blive slemt overrasket over det tryk man skal køre med hvis
man kører med fuld tank og 5 personer i bilen. Da de færreste gider at fylde
ekstra luft på hver gang der skal fuld last på, så kunne det være at man
altid skulle fylde til "worst case"

Min mondeo skal have 2.8 bar bagved ved fuld last, så hvis du kun hælder 2,1
eller 2,3 i din bil ville jeg nødig køre med dig incl. et par andre

--
Tom