Erfaring med motorophæng fra Hoyer, krogsl~
Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 09:48

Jeg står for at skulle skifte mindst ét af motorophængene i min Golf III 1.8
ADZ motor.

Hos VW sælger de åbenbart kun forgyldte motorophæng så jeg checkede hos
Hoyer og Krogslund for at fåen alternativ pris og besparelsen er absolut til
at få øje på.

Men er der forskel på kvaliteten af motorophængene fra de forskellige
leverandører?

Hvad siger jeres erfaringer mht.:

Isolering af motorvibrationer fra kasserosseriet?
Levetid?
Andet?

Mvh
Claus

Fra : JBH

Dato : 07-05-04 15:46

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> leverandører?
>
> Hvad siger jeres erfaringer mht.:
>
> Isolering af motorvibrationer fra kasserosseriet?

Jeg ved at gummiet på f.eks styrekugler til Opel & Peugeot, rådner i løbet
af et års tid, når de er købt ved Høyer.
Deres gummimanchetter til trækakseler holder 2-3 år, så er de såmænd også
rådne/møre.

Høyer gummi Sucks

mvh
JBH

Fra : Tom

Dato : 07-05-04 16:14

> [...]
til
> at få øje på.
>
> Men er der forskel på kvaliteten af motorophængene fra de forskellige

Når jeg tænker på at Fords originale bærearme men gummibøsninger kun holder
ca. 60.000 Km og mine uoriginale fra Høyer nu har kørt 110.000 Km og stadig
har det godt. Så ville jeg ikke være bange for at købe uoriginale
motorophæng.

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-05-04 16:39

> [...]
stadig
> har det godt. Så ville jeg ikke være bange for at købe uoriginale

Det ville jeg heller ikke.

Det eneste svigt, som jeg har oplevet fra THansen og Høyer er hos
ekspedienterne.

Jeg har en Opel, men har fået skivebremser til Mazda og kun halvdelen i bære
posen af det, jeg lige havde betalt for etc., etc., etc. (Hos Thansen)

Min far købte engang nye fjedre til sin Peugeot 405 1,6 - men fik
dieselfjedre, der gjorde at bilen stod alt for højt. (Hos Høyer)

Jeg tror ikke svagheden ligger i reservedelene - men mellem ørene på de
personer, der finder varerne frem fra hylderne bagved.

Undersøg at de har givet dig de rigtige varer, så mener jeg ikke, der er
noget problem.

--
/Jan W Nielsen