Opel Frontera som Campingtrækker?
Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 07-05-04 08:44

Vi overvejer at skifte vores nuværende bil ud med en 4 hjulstrækker.
Den skal være mindst 1,8 m. bred, så vi kan købe en 2,5 m. bred campingvogn.

Lige nu ser vi på to muligheder.
Opel Frontera 2.2 DTi og Hyundai Santa Fe 2,0

Opel har 260 Nm og Hyundai 255 Nm i moment.
Opel må trække 2600 kg. Santa Fe 2000 kg.

Jeg har set på forskellige modeller i prislejet 150.000 - 160.000 kr.
Lige nu er jeg mest stemt for Frontera, men min værkstedsmand siger, at det
er et dårligt valg. Han har selv en Santa Fe.
Jeg har selv kørt Opel siden 1988, og er på godt og ondt tilfreds med
mærket.

Jeg har også set på Land Rover Freelander, der er lidt for dyr eller gammel
til prisen.
Og på Suzuki Grand Vitara, der desværre er 2 cm. for smal, og mangler lidt i
trækvægt.

Opel Frontera er bygget over en Izuzu, der jo også kommer fra General
Motors. Den får i øvrigt meget flotte anmeldelser og nævnes i flæng med
Toyota LandCrusier og RangeRover, hvilket jeg selv synes er lidt poppet, da
de ikke er lige store. Jeg har gennem mit arbejde bl.a. kørt Mercedes
Geländewagen, Toyota LandCruiser, Hyundai Santa Fe og Terracan, Mitsubishi
Pajero, Jeep, Land Rover. RangeRover, Opel Frontera, Suzuki Grand Vitara,
Nissan Terrano, så jeg føler at jeg er sikker på valget af de to mærke.

Nu har jeg opdaget, at den Frontera, jeg har set på, står til en bredde på
under 180 cm. i BilRevyen 2000.
Er der nogen der ejer en Frontera fra 2002, og som kan sige mig hvor bred
den reelt er?

Hvilke typiske fejl har den, udover at sliddelen selvfølgelig slides?

--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst-jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Ting der undrer:
Vi levere i en elektronisk verden.
Alligevel har vi stadig både radio-, tv- og netaviser?
JPR

Fra : phk

Dato : 07-05-04 08:46

"Jens-Peder Rasmussen" <sletmigførst.post@it-entre.dk> skrev i en meddelelse

> Og på Suzuki Grand Vitara, der desværre er 2 cm. for smal, og mangler lidt
> trækvægt.

Har du kikket på den _reelle_ bredde på den campingvogn du ønsker at trække?

Måske kan du spare et par centimeter der. Kik i specifikationerne (og ikke
på campingforhandlerens salgsannonce).

--
Per, Esbjerg

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 07-05-04 10:00

> Har du kikket på den _reelle_ bredde på den campingvogn du ønsker at
trække?

> Per, Esbjerg

Ja, vi ser på et par vogne, der lige er 250 cm. brede og som vejer mellem
1600 og 1900 kg.
Desværre er Grand Vitara lige 2 cm. for smal. Den er ellers et spændende
alternativ. Men jeg har ikke hør om at man sådan kan ændre dens
specifikationer, f.eks. ved at sætte bredere skærme på.

mvh
JPR

Fra : Per Rasmusssen

Dato : 07-05-04 10:33

> [...]
> alternativ. Men jeg har ikke hør om at man sådan kan ændre dens
> specifikationer, f.eks. ved at sætte bredere skærme på.

Hej Jens-Peder
Prøv at se på Grand Vitara XL, jeg mener at den er typegodkendt med
trinbrædt, så bredden kommer over 180 cm.
http://www.volvocars.dk/Showroom/XC70/
http://www.volvocars.dk/Showroom/XC90/
De fåes også på gule plader.

Per Rasmussen

Volvo V70 2,4T, Kabe Briljant XL

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 07-05-04 10:58

"Per Rasmusssen" <æøåperson@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jens-Peder
> Prøv at se på Grand Vitara XL, jeg mener at den er typegodkendt med
> trinbrædt, så bredden kommer over 180 cm.

Det er samme effekt jeg håber der på de Frontera modeller jeg har set. De
har næsten alle sammen trinbrædder på - som standard.

> http://www.volvocars.dk/Showroom/XC70/
> http://www.volvocars.dk/Showroom/XC90/
> De fåes også på gule plader.

Lækre vogne, men de ligger noget over mit budget.

mvh
JPR