bruger Netscape 7.2
Fra : Brian Haldborg

Dato : 07-05-04 08:44

hej
er blevet træt at køre med ie bruger Netscape 7.2 isted for
Netscape er bedre til surfe på internet og loader websider hurtigt
hvad mener i ???

"Are you still wasting your time with spam?...
There is a solution!"

Protected by GIANT Company's Spam Inspector
The most powerful anti-spam software available.
http://mail.spaminspector.com

Fra : Jan Bagge

Dato : 07-05-04 09:36

den bruger Diskplads og muligher for defragmetering..... og syntes du ikke
der er nork sikkersholder i Iex ??

Nej pjat...

Ifølge div stastikker er Netsc@pe død... de kan lige så godt give op, men,
nej de laver den stadig ?? navive ?? måske? afgør det selv

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 07-05-04 15:55

On Fri, 07 May 2004 10:36:03 +0200, Jan Bagge wrote:

> [...]
>
> Ifølge div stastikker er Netsc@pe død... de kan lige så godt give op,
> men, nej de laver den stadig ?? navive ?? måske? afgør det selv

Netscape er vel egentligt bare en Mozilla der er pakket lidt anderledes
ind, det gælder i hvertfald version 6 og 7. Så den er da langt fra død.

Min personlige opfattelse er at IE er håbløst forældet og er ikke
længere i stand til at følge med. Mozilla/Netscape starter stadig ikke
voldsomt hurtigt, men den virker hurtigere til at render html. Desværre
er der mange sider der er så dårligt skrevet at de ikke kan vises i
andet end IE. Personligt foretrækker jeg Firefox (Mozilla standalone
browser, til de der ikke måtte vide det). Men det er vel egentligt mest
en smagssag hvad man foretrækker.

Nå ja, det oprindelige indlæg var da sindsygt dårligt formuleret. Jeg
er ikke selv nogen sproghaj, men alligevel.

--
Simon

Fra : Jan Bagge

Dato : 07-05-04 16:00

Hvad kan firefox og de andre som Iex ikke kan og som en basis bruger har
brug for ??

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 07-05-04 16:25

On Fri, 07 May 2004 17:00:04 +0200, Jan Bagge wrote:

> Hvad kan firefox og de andre som Iex ikke kan og som en basis bruger har
> brug for ??

Hvad med indbygget popup bloking? (Ved godt det er kommet i nye versioner
af IE). Tab-browsing, det er et "must have", http-pipeling, Java-script
kontrol, slå de dumme java-script funktioner fra. Plus alle de fantatiske
extentions som man aldrig ville kunne undvære når man først har haft
dem, f.eks "Flash Click To Play" så man kun ser de flash animationer man
gider se.

Eller hvad med utrolig meget bedre CSS og CSS2 support? Eller png support?

Nu ved jeg ikke hvordan du definere en basis bruger, men min definition
overflødiggøre alt over Mosaic. Jeg vil da give dig ret hvis du påstår
at alle egentligt kunne klare sig med IE, men hvorfor skulle man hvis der
et bedre og hurtigere produkt? Personligt ville jeg aldrig nogensinde
kunne klare en browser uden tabs igen. IEs åndsvage ide om at åbne nye
vinduer irritere mig grænseløst, jeg har et browser vindue, alt åbnes
som tabs heri. Det er da en fantatisk måde at have flere sider åben på
engang.

Nu begynder Adobe og Macromedia også så småt at benytte Opera som
intern rendering engine, hvilket kan betyde at mange sider vil se
underlige ud i IE. Folk der skriver hjemmeside i programmer fra Adobe og
Macromedia vil trykke preview, se at alt ser fint og dejligt ud, når
kunderne så ser siden i IE, ville en stor del af bla. CSS og CSS2 se
meget mystisk ud. Det problem vil være meget mindre i Mozilla
produkterne, eftersom de understøtter ca. det samme som Opera. Så IE's
manglende forståelse for standarder kan meget nemt blive et problem alm.
mennesker vil mærke, medmindre Microsoft snart tager sig sammen og
opdatere IE.

http://www.opera.com/pressreleases/en/2003/09/30/
http://www.opera.com/pressreleases/en/2002/07/20020702.dml

--
Simon

Fra : Jan Bagge

Dato : 07-05-04 17:04

ja ja det er fint ... hvad er alle de der ting ??

Ja, men hvad er ikke hurtiger end M$ ??? og nå ja ens cpu + ram

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 07-05-04 19:16

On Fri, 07 May 2004 18:04:18 +0200, Jan Bagge wrote:

> ja ja det er fint ... hvad er alle de der ting ??

Det er godt nok mange ting at forklare, helt ærligt, spørg Google om
dem du er i tvivl om. Det er alle sammen ting der gør det en lille smule
sjovere at være på internettet, men som man ikke vidste man manglede.
Hvis det er din måde at sige at alm. mennesker er ligeglade, så er det
deres tab.

Hvis du ikke har prøvet den, så hent Firefox
(http://mozilla.org/products/firefox/), jeg har mødt meget få mennesker
der ikke har droppet IE efter at have prøvet den. Kan du ikke li' den,
så kan den jo altid afinstalleres, noget man ikke kan sige om IE.

--
Simon

Fra : Jan Bagge

Dato : 07-05-04 19:40

det er skuda ikke mig der startede med og nævne alle de der ting...

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 07-05-04 22:19

On Fri, 07 May 2004 20:39:37 +0200, Jan Bagge wrote:

> det er skuda ikke mig der startede med og nævne alle de der ting...

Det var dig der startede. Du ville vide hvad Firefox kan som IE ikke kan.
Helt ærligt hvis du ikke gider at høre svaret bør du undlade at spørge.

--
Simon

Fra : Jacob Riis

Dato : 07-05-04 17:08

Jan Bagge wrote:
> Hvad kan firefox og de andre som Iex ikke kan og som en basis bruger
> har brug for ??

Her kan du læse hvad der gør det værd at skifte til Mozilla Firefox
http://www.mozilla.org/products/firefox/why/

Personligt så mener jeg at alene tabbed browsing gør det værd at skifte. Jeg
kan umuligt skifte tilbage til en browser der ikke understøtter det. Jeg kan
også godt lide det enkle design i browseren. Værktøjslinjerne er ikke
proppet med alt muligt bras. Og så er der også en del andre små ting der gør
det til en god browser. Fx er der en hel del extensions (udvidelser) til
browseren som jeg godt kan lide. Du kan også læse på min blog
http://www.livejournal.com/users/jacob666 hvor jeg har skrevet et par tips
til Mozilla Firefox

--
Jacob

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-05-04 21:14

Jan Bagge skrev:

> det er skuda ikke mig der startede med og nævne alle de der
> ting...

Og?

Den letteste måde at finde ud af om det er godt eller skidt er ved
at prøve det selv. Hvis du har en bredbåndsforbindelse, tager det
kun kort tid at hente og installere FireFox. Som Simon skrev kan du
jo altid fjerne den igen hvis du ikke er tilfreds.

NB: Det er svært at se hvem du svarer og hvad du svarer på når du
bundciterer. Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen