Hjælp til en HELT grøn! - Deling af ADSL
Fra : Jacob E.

Dato : 07-05-04 01:48

Hej...!
Håber virkelig i kan hjælpe mig...
Jeg er som nævnt TOTALT grøn mht. netværk. Men nu har vi i huset fået to
PC'ere, som vi gerne skulle kunne gå på nettet med samtidigt, samt også
gerne dele lidt mapper og sådan...
PC'erne kører begge Win2000Pro. Der er netkort i begge, naturligvis; det ene
kort er dog lidt gammelt, men jeg har tjekket det virker.
Vi har TDC ADSL med en dynamisk IP, og har købt en router:
TRENDnet TW100-S4W1CA samt 2 kilometer netkabel, sådan ca...

Jeg har med noget besvær fået det til at virke på den ene pc. Jeg
installerede softwaren til routeren på maskine 1, og nogle timer efter kom
der hul igennem. Men den anden kniber det lidt med...
Jeg synes ikke at manualen hjælper så meget med at sætte det op på maskine
2, så kan i fortælle mig, hvordan jeg sætter den anden op?

Jeg ved ikke helt hvilke oplysninger i evt. skal bruge, men sig endelig
til...

På forhånd mange tak,

Mvh Jacob

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-05-04 11:56

Jacob E. wrote:
> Hej...!
> Håber virkelig i kan hjælpe mig...

Det første en helt grøn her gør, er at læse tilbage i gruppen, søge på
Google Groups og bladre www.net-faq.dk igennem.

<KLIP>

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Jacob E.

Dato : 07-05-04 14:23

Steen Suder, privat wrote:

> [...]
> igennem inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt
> og formulere sig, så andre kan læse og forstå hvad du skriver.

Tak for hjælpen - Nå nej....
Og det var da iøvrigt en ret så flabet signatur du har!
*PLONK*

Jacob E.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-05-04 14:36

Jacob E. skrev i et indlæg på usenet:
> Tak for hjælpen - Nå nej....

Hvorfor ikke ?

Det bedste man kan gøre, er da at søge i gruppen, hvor man kan finde
svar på dit spørgsmål, da lignende spørgsmål bliver stillet jævnligt.

Det er umuligt at give instruktioner på en komplet opsætning her i
gruppen - så kom med nogle specifikke spørgsmål, når du kører fast - så
får du også et svar.

> Og det var da iøvrigt en ret så flabet signatur du har!

Hvorfor - føler du dig truffet ?

Den er jo ikke møntet på dig, men bare en generel betragtning, som jeg
da synes er helt fin

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Arne Keller

Dato : 07-05-04 16:01

Jacob E. wrote:

> Tak for hjælpen - Nå nej....

Hvis du gjorde som Steen anbefaler, ville du se at Steen ofte giver gode
og ofte alternative svar på spørgsmål.
Gode spørgsmål fortjener gode svar, .......

Men det kan faktisk være ret trættende at svare på samme spørgsmål om og
om igen, dette giver dårligere svar som ingen i gruppen har noget ud af.

> Og det var da iøvrigt en ret så flabet signatur du har!

Næ tvært imod, det er en meget klog signatur som jeg allerede har
anvendt i dette svar, hvis man læser lidt, på det man selv har skrevet,
finder man en gang imellem svaret, eller ser at spørgsmålet ikke kan
forstås uden noget grundviden, som måske ikke er inkluderet.

Hvis du havde anvendt den teknik, havde du:
- Oplyst om du har trukket de 2 kilometer kabel til den ene PC, det må
maks være 100 meter incl. max 10 meter patchkabel.
- Oplyst om du har installeret kablingen selv, for så har du med 90%
sikkerhed ikke lavet det korrekt, det kan vi også hjælpe med her.
- Oplyst hvad der sker når du bytter de 2 PCer.

Den fysiske del altså kablingen er det jeg ved noget om, så ovenstående
er min direkte reaktion på dit indlæg. Der er stor sansynlighed for at
din fejl findes i forbindelse med din kabling, svaret på ovenstående
kunne direkte have fortalt mig om det var tilfældet.

> *PLONK*

Det er jo mere synd for dig end det er for Steen.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-05-04 15:21

On Fri, 07 May 2004 15:23:15 +0200, Jacob E. wrote:

> Og det var da iøvrigt en ret så flabet signatur du har! *PLONK*

Den er faktisk overhovedet ikke flabet... og iøvrigt er det en signatur
som ikke nødvendigvis er møntet på dig så hvorfor så hidsig?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : someone@somedomain.c~

Dato : 07-05-04 14:34

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message

> [...]
> inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og
> formulere sig, så andre kan læse og forstå hvad du skriver.

Fordi at du går i 1. klasse og ikke kan læse, skal vel ikke gå ud over
andre.

MM

Fra : Peter Hansson

Dato : 07-05-04 17:09

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og
> formulere sig, så andre kan læse og forstå hvad du skriver.

Nej. Men det er heller ikke en skam at spørge, selvom man, af forskellige
årsager, måske ikke evner eller er vant til at formulere sig skriftligt.
Når det er sagt, finder jeg indholdet i signaturen på sin plads, selvom den
har en snert af sarkasme i sig.

PH

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 09-05-04 22:54

"Jacob E." <sp@mmerdie.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er som nævnt TOTALT grøn mht. netværk. Men nu har vi i huset fået to
> PC'ere, som vi gerne skulle kunne gå på nettet med samtidigt, samt også

Har du en gyldig e-mail adresse vil jeg da gerne prøve at sende dig et par
tip.

Preben Kristensen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-05-04 15:46

Preben G. Kristensen wrote:
> "Jacob E." <sp@mmerdie.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du en gyldig e-mail adresse vil jeg da gerne prøve at sende dig et par
> tip.

Skal andre ikke have glæde af tippet?