Envejs forbindelse
Fra : Marianne Jensen

Dato : 06-05-04 22:17

Jeg har to PC'er, en XP pro DK og en W2000 pro UK og jeg har netværk med
adsl og router.
IP adresser og protokolderne mv virker fint.
Fra XPén kan jeg komme ind på W2000 med samme brugernavn og password, men
omvendt kan jeg ikke komme fra W2000 til XPén. W2000 kan godt se XPén, men
password er forkert. Det er ikke forkert når jeg logger på de to PCér
enkeltvis.... Der indgår ikke æøå i brugernavn eller password.
Kan det skyldes XP's firewall, isåfald hvordan slår jeg den fra???
Hvad er der ellers af fejlmuligheder?
Jeg er ikke så rutineret i XP endnu.
Hilsen og tak
Marianne

Fra : Klaus

Dato : 07-05-04 11:15

Hej Marianne

Slå hellere XP's firewall fra, men som standard tvinger XP eksterne
brugere til at være gæst. Gæstebrugeren er som standatd også
deaktiveret. Hvis du starter regedit (tryk Start->Kør skriv regedit og
tryk ok) find HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
og ret forceguest(som normalt står til 1) til 0. Det virker efter en
genstart.

Det er klart at du skal have oprettet en bruger på XP'en som SKAL have
et kodeord. Hvis en bruger ikke har et kodeord så brugeren ikke
tilgåes fra netværket. Dette brugernavn samt kode bruger du på din
Windows 2000 til at tilgå din windows XP

Venlig hilsen
Klaus

Fra : Marianne Jensen

Dato : 07-05-04 15:12

Hej Klaus

Hvordan slår jeg XP´s firewall fra???

Jeg ønsker ikke at bruge guest kontoen, men jeg har oprettet brugeren på
begge maskiner med administrot rettigheder og samme password.
Computerene er i en workgroup.
Og det virker jo fint den ene vej,men ikke den anden vej.
Hilsen Marianne