Mysql hjælp...
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 01-05-01 10:13

Jeg har noget ligende det her: i en mysql_query:

select * from Tabel WHERE FIND_IN_SET(domain,'www.$dom,$dom')

Det jeg vil er, at jeg har nogle domæner i en database... som jeg skriver
uden www. foran... så skal denne select tjekke både efter fx jubeep.dk OG
www.jubeep.dk . men jeg ved ikke lige helt hvordan... det her virker
ihvertfald ikke helt... den kan kun finde jubeep.dk men ikke www.jubeep.dk

Mvh Stig N. Jepsen

Fra : Danni Finne

Dato : 01-05-01 10:25

> select * from Tabel WHERE FIND_IN_SET(domain,'www.$dom,$dom')

Spørgsmålet hører nok nærmere til i dk.edb.database...

hint: måske -> SELECT * FROM Tabel WHERE url LIKE "%$dom" ?

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 01-05-01 10:31

On Tue, 1 May 2001 11:25:09 +0200, Danni Finne wrote:

> Spørgsmålet hører nok nærmere til i dk.edb.database...
>
> hint: måske -> SELECT * FROM Tabel WHERE url LIKE "%$dom" ?

Det kan anbefales at anvende addslashes().
$dom = ";drop table Tabel;"

--
Søren O.

Ja, ja, den er god med dig.

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 01-05-01 11:12

> Det kan anbefales at anvende addslashes().
> $dom = ";drop table Tabel;"

Også selvom det ikke er en variabel som brugeren kan skrive til?

Mvh Stig N. Jepsen

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 01-05-01 11:13

"Søren Boll Overgaard" <boll@fw1.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan anbefales at anvende addslashes().
> $dom = ";drop table Tabel;"

Som alligevel vil fejle i en mysql_query, da den kun tillader et query pr.
kald...

Se http://linux.control.dk/eksempler/mysqldrop/

--
Mvh. Nezar Nielsen