Mellon 1 års jubilæum
Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 01-05-01 09:46

Her fra i dag fejrer det lillebitte danske band Mellon 1 års jubilæum på
hjemmesiden: www.mellon.dk

Vi holder jubilæum i hele maj måned. Hver dag kan du downloade en ny sang
eller en speciel optagelse. I dag (1. maj) kan du hente vores
drengerøvs-guitar-rocksang: "Happy Birthday, Poet" i den samme udgave som er
på vores album "Mellon Tree". I morgen kan du hente det samme nummer i en
speciel akustisk udgave. Og så videre...

Ialt kan du høre 23 sange på 31 forskellige måder. Alle sangene fra "Mellon
Tree" (som udkom sidste år) er med. Det interessante er at udvalget af sange
gør det muligt at høre hvordan de enkelte sange har udviklet sig og ændret
sig gennem tiden. Nogle sange er bare blevet poleret, andre har helt ændret
karakter. Det er altså muligt at få et godt indblik i hvordan et band
arbejder med nyt materiale.

God fornøjelse!
Mikkel Rasmussen / Mellon
www.mellon.dk

Fra : Kim

Dato : 02-05-01 18:36

"Mikkel Rasmussen" <footech@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ændret
> karakter. Det er altså muligt at få et godt indblik i hvordan et band

Tillykke med det!
Jeg har lyttet lidt til Happy Birthday, Poet.

Jeg savner lidt afveksling. Udover mellemstykket (som er rigtigt godt!)
bliver det lidt ensformigt.

Hvad er det for nogle trommer I har lagt på?
Hvordan er det indspillet?
Hvorfor er det i mono ? (Pga filstørrelse?)

Jeg glæder mig til at høre nogle flere sange.

Mvh Kim.

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 02-05-01 20:07

Kim <kim.b@REMOVEmail.dk> wrote in message

> [...]
> Hvordan er det indspillet?
> Hvorfor er det i mono ? (Pga filstørrelse?)
>
> Jeg glæder mig til at høre nogle flere sange.

Hej Kim

Jeg er ikke helt sikker på om du taler om den akustiske udgave (fra d. 2.
maj) eller den elektriske udgave (fra d. 1. maj). Men da optagelsen er i
mono, regner jeg med at det er den fra d. 2. maj. (se iøvrigt dagens nummer
www.mellon.dk)

I så fald:
1) Trommerne er ikke trommer. Søren (vores trommeslager og nu percussionist
) spiller på en udu, som er en afstemt lerkrukke (her i G#). Krukken
stammer vistnok fra Nigeria - den er i hvert fald afrikansk. Der er et hul i
siden af krukken. Når man slår på hullet siger den BOINK. Når man slår på
kanten siger den *dik*. Søren spiller kun på udu her, så der ikke andre
former for percussion - men udu'en er ret fleksibel.
Bare vent til du hører den specielle optagelse af "Your Future Self" (d.
8. maj)

2) Nummeret er indspillet med en flok mikrofoner på bordet hjemme hos vores
sanger, Wyn. Tre guitarer og en udu. Wyn synger i en mikrofon fra en
kampvogn fra Den Røde Hær.

3) Optagelsen er foretaget i mono på minidisk af hensyn til plads på
'disken. Så det er ikke af pladskrav. Alle vores øveoptagelser er ligeledes
i mono. Vores "studie-optagelser" til pladen "Mellon Tree" er dog i stereo.

Sangen "Happy Birthday, Poet" er lidt ensformig da vores onde
tekstforfatter Henrik ikke har skrevet et omkvæd. Iøvrigt synes vi selv at
vi er blevet langt bedre til at spille siden denne optagelse fra april 2000.

God fornøjelse fremover på www.mellon.dk

I morgen (d. 3.) er der rockabilly/country med sangen "Cleopatra" fra pladen
"Mellon Tree". Fredag d. 4. kan "Cleopatra" høres i en speciel akustisk
udgave (igen med udu!).

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen / Mellon
www.mellon.dk