Problemer m/ Asus P4C800-E de luxe
Fra : MIP

Dato : 06-05-04 19:27

Hej Alle

Jeg har lige opgraderet til en P4 3.2 extreme, nu kan jeg ikke boote
maskinen på harddiske eller cd rom, jeg har opgraderet bios til ver. 10.16
kører raid med 4 stk. wd raptor diske.
Håber der er hjælp!

Hilsen
Mip

Fra : Leony

Dato : 07-05-04 00:31

In news:409a836c$0$136$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
MIP typed:

> Jeg har lige opgraderet til en P4 3.2 extreme, nu kan jeg ikke boote
> maskinen på harddiske eller cd rom, jeg har opgraderet bios til ver.
> 10.16 kører raid med 4 stk. wd raptor diske.

Har du clearet CMOS/loadet setup defaults?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : MIP

Dato : 07-05-04 15:46

Jeps begge prøvet.

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-04 10:40

MIP wrote:

> Jeg har lige opgraderet til en P4 3.2 extreme, nu kan jeg ikke boote
> maskinen på harddiske eller cd rom, jeg har opgraderet bios til ver. 10.16
> kører raid med 4 stk. wd raptor diske.

Raid-bios'en er sandsynligvis med i den nye Bios i en nyere version.
Det kan desværre betyde, at du skal slette og gendanne dine arrays.
Husk at tage backup først.

En anden mulighed er, at din IAA-driver skulle have været opdateret
først..

Jeg ville nok gå tilbage til den gamle Bios-version, den gamle
processor, hvis den så kan boote; opdatere IAA-driveren, tage backup,
evt. bare flytte alt over på det ene af de to arrays (du kører
forhåbentlig ikke med alle 4 i ét stort RAID-0 array?), og så
opgradere Bios'en igen.
Hvis den så stadig ikke kan boote, så installere på et frisk array på
de to tomme, og resten er vel ligetil..

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-04 11:23

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Raid-bios'en er sandsynligvis med i den nye Bios i en nyere version.

Jeg checkede, der _er_ kommet en ny Raid-bios med i Bios 1016. Fra
readme'en til 1016: "5. Updata Intel RAID BIOS v3.54."

> [...]
> Bios'en igen.
> Hvis den så stadig ikke kan boote, så installere på et frisk array på de

Ovenstående fører åbenbart ingen steder, ifølge denne tråd:

http://groups.google.dk/groups?q=P4C800-E+Bios+1016&start=10&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=Rs6dncZmHYij8AjdRVn2vQ%40giganews.com&rnum=16

Det ser ud til at andre har samme problem, så hvis du vil have det
hele op at køre med den nye cpu indenfor overskuelig fremtid, så køb
et andet bundkort.
Må jeg anbefale et Abit..

Fra : Dr.Ralph

Dato : 08-05-04 21:31

> Det ser ud til at andre har samme problem, så hvis du vil have det
> hele op at køre med den nye cpu indenfor overskuelig fremtid, så køb
> et andet bundkort.
> Må jeg anbefale et Abit..

Nu har jeg kørt Asus bundkort med intel chipset og aldrig haft problemer.
Kun med VIA chipset har jeg haft problemer med Asus bundkort - men nu hører
jeg flere og flere med problemer med Asus P4C 800-E Deluxe - det bundkot
jeg selv ejer lige nu - jeg er selv for nylig stødt på et problem i
forbindelse med en overgangsfase med et Matrox P650 grafikkort med dual DVI
- og dette ville ikke virke på Asus bundkort opdagede jeg via news, så jeg
undlod at købe det og venter på Nvidia 6800 deluxen eller X800 XT - men vil
de så mon virke uden problemer på mit Asus bundkort ?

Jeg føler mig mere og mere sikkker på, at Asus for første gang IKKE bliver
mit næste bundkort - måske jeg køber et dual bundkort fra Iwill eller Tyan,
hvis ikke, så et alm. single fra enten Gigabyte, Abit eller Soyo.
Mit eneste problem med Abit og Giganyte er, at de desværre har aktive
blæsere på Chipset (menndet kan vel løses ved at indkøbe en passiv Zalman
chipset passiv køler) og Abit har sågar også aktiv blæser på MOS FET'en -
alt for meget støj til en IKKE-overclocker, som mig :)

Jeg foretrækker at købe det næst hurtigste grej, og så undlade at
overclocke og få en mere stabil drift.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph