bestem antal tilladte tegn i form-felt
Fra : MooreHøjer

Dato : 06-05-04 13:11

Jeg bruger <input name="brugernavn" TYPE="text" > til et login på
min hjemmeside.
Det felt i min database som skal modtage den indtastede værdi kan
maks. indeholde 12 tegn. Det giver problemet når brugeren skriver
mere end 12 tegn.
Så mit spg. er om der er en metode man kan bruge så mit
input-felt ikke kan have mere end 12 tegn i sig. Eller sagt på en
anden måde når man har indtastet 12 tegn kan man ikke indtaste
tegn nummer 13.

Er der nogen der kan hjælpe mig?
På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 06-05-04 13:11

MooreHøjer wrote:

> [...]
> input-felt ikke kan have mere end 12 tegn i sig. Eller sagt på en
> anden måde når man har indtastet 12 tegn kan man ikke indtaste

Sæt attributten maxlength til 12 på din input element.

Husk også at kontrollere det på serversiden.

Hintzmann c",)

Fra : MooreHøjer

Dato : 06-05-04 13:39

> Sæt attributten maxlength til 12 på din input element.

Tak! Lige præcis hvad jeg havde brug for.

> Husk også at kontrollere det på serversiden.

???

Fra : jopa

Dato : 06-05-04 14:53

MooreHøjer <jesusismyking@ofir.dk> skrev bla:

> ???

Du skriver selv :
>Det felt i min database som skal modtage den indtastede værdi kan
>maks. indeholde 12 tegn. Det giver problemet når brugeren skriver
>mere end 12 tegn.

Derved skal du vel også rette det til i feltet i din db

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : MooreHøjer

Dato : 06-05-04 19:02

> Derved skal du vel også rette det til i feltet i din db

Nej for det er menigen at der ikke må være mere end 12 tegn, og jeg
har derfor selv sat min db til ikke at kunne tage mere end 12 tegn.