opdatering kun af en del af en side tabel/~
Fra : Christian Epstein

Dato : 06-05-04 11:22

Er det muligt kun at opdaterer en del af en side uden at blive
nød til at bruge frame eller iframe (fx med et meta tag refresh
(og så kun refreshe fx en div eller en tabel))

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-05-04 11:31

Christian Epstein skrev:

> Er det muligt kun at opdaterer en del af en side uden at blive
> nød til at bruge frame eller iframe

Nej.

Du kan dog ændre dele af en side med javascript - fx vise eller
skjule elementer på siden. Men du kan ikke hente nyt indhold fra
serveren uden at bede browseren hente en hel side (som så evt. kan
ligge i en ramme og dermed ikke fylde hele browseren ud).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 06-05-04 11:50

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> serveren uden at bede browseren hente en hel side (som så evt. kan
> ligge i en ramme og dermed ikke fylde hele browseren ud).

Man kan dog via javascript lave et script element i head'eren som henter
endnu en javascript fil fra serveren. Denne kan så indholde det nye data.
http://users.cybercity.dk/%7Edsl58854/articles/mhaRemoteServer/readme.html

Jeg har bla. brugt det til at finde bynavn udfra postnr og en lille mini
chat.

Hintzmann c",)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-05-04 12:56

Martin Hintzmann Andersen skrev:

> Man kan dog via javascript lave et script element i head'eren
> som henter endnu en javascript fil fra serveren. Denne kan så
> [...]

Elegant.

Har du et overblik over hvilke browsere der ikke forstår scriptet?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 06-05-04 13:05

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Har du et overblik over hvilke browsere der ikke forstår scriptet?

Næ, men jeg har et overblik over de browser jeg har testet hvor det
virker... MSIE 5+ (win), Mozilla og Opera7.5.
Jeg har endnu ikke testet Safari.

Hintzmann c",)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-05-04 13:35

Martin Hintzmann Andersen skrev:

> Næ, men jeg har et overblik over de browser jeg har testet
> hvor det virker... MSIE 5+ (win), Mozilla og Opera7.5.

Det virker ikke i Opera 6.06 eller Opera 7.23
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 06-05-04 14:14

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Det virker ikke i Opera 6.06 eller Opera 7.23

At det ikke virker i Opera 6.06 er vel logisk nok, da den stort set ikke
understøttede DOM'en.

Men angående Opera 7.23 så har Opera bevidst disabled muligheden for at
ændre i head'er elementet indtil version 7.5. Det er først nu at den
mulighed er helt færdig udviklet/testet.

Hintzmann c",)