Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
køb, olympus c765 ???
Fra : Henrik Hansen

Dato : 05-05-04 21:56

er der nogle der har erfaring med dette kamera ??, i givet fald hvilke.
jeg er lidt hooked på de 10x zoom bla til natur optagelser.
jeg har læst lidt om lillebroderen 750, der var lidt problemer med
autofocus ved dårligt lys, er det blevet bedre med den nye model ?????

hilsen

henrik

Fra : Lars Strange

Dato : 07-05-04 13:39

"Henrik Hansen" <henrikh@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har læst lidt om lillebroderen 750, der var lidt problemer med
> autofocus ved dårligt lys, er det blevet bedre med den nye model ?????

Jeg købte den lille model - C-760 - i sidste weekend og indtil videre er jeg
helt igennem godt tilfreds. Det er primært blevet til udforskning af
indstillingerne indendøre, så jeg har ikke været ude på de store ture.

Med problemer med autofokus går jeg ud fra, at du mener
http://www.thhe.dk/Olympus.htm og den slags har jeg ikke oplevet - men igen,
jeg har heller ikke taget så mange billeder. Jeg kender ikke fokuseringen i
C-750, men på C-760 er der en markering [ ] på skærmen (se
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/c765uz_pg3.html ), der viser
hvor der stilles skarpt. Generelt uskarpe billeder har jeg kun fået ved
håndholdt og megen zoom - altså hvor man burde bruge fast støtte til
kameraet.

Jeg havde overvejet Fuji S5000 som alternativ - se fx http://www.s5000.net/
.. De to kameraer er meget ens og i samme prisklasse. Det var virkelig
småting, der afgjorde hvilket kamera jeg købte.