Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G5 og manuel fokus
Fra : L.K.

Dato : 05-05-04 21:48

Har kigget lidt på er Canon G5, og jeg kan flere steder at der står manuel
fokus, vil det sige at man selv dreje på objektivet, for at fokusere, som
ved objektiver til spejlrefleks.
Grund til jeg spørger, er at jeg tit tager billeder gennem trådhegn, og er
ofte udsat for mit nuværende A40, heller vil fokuser på hegnet end tingen
bag det.

L.K.
www.krall.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 22:02

"L.K." <aliveinc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ofte udsat for mit nuværende A40, heller vil fokuser på hegnet end tingen

Du kan i de manuelle/semi-manuelle programmer trykke på en lille knap - så
kommer der et forstørrelses felt i midten af skærmen og du nu kan fokusere
med et lille hjul der sidder ved pegefingeren - lidt nedenfor udløseren.
(Hjulet bruges også til alt muligt andet, blænde, lukketid osv alt efter
hvilket program du er i. Ligesom på Canons spejlrefleks-huse)

vh Simon

Fra : L.K.

Dato : 05-05-04 22:20

> [...]
> (Hjulet bruges også til alt muligt andet, blænde, lukketid osv alt efter
> hvilket program du er i. Ligesom på Canons spejlrefleks-huse)

Takker
Findes der er lignede funktion på IXUS 400/430/500

L.K.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-05-04 06:21

In article <40995a71$0$222$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, L.K. wrote:
> Takker
> Findes der er lignede funktion på IXUS 400/430/500

IXUS er low-end serien - som ikke har manuel lukketid / blænde
eller andre funktioner af den slags, selvom det ville være trivielt
at lave i softwaren, men du valghte størrelse fremfor funktionalitet.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-04 22:34

> Findes der er lignede funktion på IXUS 400/430/500

Tror jeg ikke (Poul H. har vist svaret), men de ældre "G'ere" har samme
funktion...