neutralisation eller ej - igen
Fra : jytte jensen

Dato : 05-05-04 21:42

Hej alle sammen
tusind tak for jeres svar. jeg vil følge jeres råd. Opdrætteren aner
ikke hvad han snakker om ! men han har vel heller aldrig prøvet det, han
er jo opdrætter.
Jeg er virkelig glad for denne ng, når man nu står som nybegynder med en
kat.

venlig hilsen
Jytte

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-05-04 23:21

On 2004-05-05 22:42:15 +0200, jytte jensen <merkur11KATTE@BAKKEesenet.dk> said:

> men han har vel heller aldrig prøvet det, han
> er jo opdrætter

Jeg vil nu lige tage opdrætterne lidt i forsvar - for ham du har talt
med er langt fra en "normal" opdrætter.
Seriøse opdrættere neutraliserer katte, der ikke skal bruges i
opdrættet mere (pga alder eller andet). De neutraliserer efterhånden
ofte killinger inden de sælges, hvis de ikke skal bruges til opdræt. Og
jeg vil mene at seriøse opdrættere til en hver tid er fortalere for
neutralisering frem for p-piller, hvis katten ikke senere skal være mor.
Faktisk er p-pillerne vist årsag til mange grå hår i opdrætter-hoveder,
fordi de hader skidtet og bivirkningerne der ofte følger med - men de
kan blive nødt til at bruge dem alligevel i perioder.
Ham du har talt med er _ikke_ en oplyst opdrætter..
--
Knus fra Ann R - der ikke er og aldrig bliver opdrætter. Jeg ville jo
beholde alle killingerne selv

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-05-04 06:53

Jytte skrev
< men han har vel heller aldrig prøvet det, han
er jo opdrætter.
Jeg er virkelig glad for denne ng, når man nu står som nybegynder med en
kat.>

Hej Jytte og velkommen til

Du vil hurtigt opdage her at de af os der opdrætter også
hører til blandt de "varmeste" fortalere for neutralisation,
da jeg læste hvad din opdrætter havde sagt ang sterilisation fik jeg kaffen
galt i halsen, og for at sige det pænt, må din opdrætter være ret uvidende
på dette område, så det glæder mig på dine og kattens vegne at du fandt vej
til NG'en.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Doris

Dato : 06-05-04 11:08

Det kommer jo også an på, om du vil have en kuld killinger med hende, især
hvis hun er en racekat.
M.V.H. Doris.

Fra : Louise Viborg

Dato : 06-05-04 13:45

On Wed, 5 May 2004 22:42:15 +0200, jytte jensen
<merkur11KATTE@BAKKEesenet.dk> wrote:

> [...]
>er jo opdrætter.
>Jeg er virkelig glad for denne ng, når man nu står som nybegynder med en

Hej Jytte!
Jeg er selv opdrætter, og går meget stærkt ind for at man neutralisere
de katte der ikke skal bruges i avl. Både huskatte og racekatte. De
killinger vi sælger til kæl, står der udtrykkeligt i kontrakten at
katten skal neutraliseres inden den fylder 10 mdr. Og vi skal have
dokumentation fra dyrlægen om, at katten er neutraliseret.
Derudover har vi da også selv kastrater, selvom vi opdrætter

Men jeg er glad for at du vil høre på os, selvom din opdrætter sige
noget andet

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Harmakhet

Dato : 06-05-04 22:14

Der er SLET ingen tvivl..Neutralisation er det optimale. OGSÅ for katten.
Jeg har en mistanke om, at den pågældende "opdrætter" opfatter
neutraliserede katte som værende nyttesløse.
Der kan jo ikke komme nogen "indtægt" fra dem mere.
Så, i bund og grund, er det jo nok denne "opdrætters" ønske, frem for
kattens velbefindende, der er i højsædet hos ham/hende.....

--
Mvh. Per & Britta
Katteri DK Harmakhet