Længste scene uden klip.
Fra : zcully

Dato : 05-05-04 20:12

Kan i give nogle eksempler på en længere scene i en film der er optaget uden
klip. Gerne på en anerledes måde.
Mindes et afsnit af X-Files der hedder Triangle hvor Scully render rundt og
leder efter Mulder, som tilsyneladende er forsvundet i en parallel verden.
Den scene følger man Scully fra sidelinien i 13 minutter uden klip. Det er
ret forrygende.
Er der lignende scener i kan mindes?

/Zcully

P.s.: Så lige Filmland hvor en russisk film faktisk formåede at være optaget
ud i et!!! Det må næsten være rekorden?

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-05-04 20:26

zcully's utterance expressed in

> Kan i give nogle eksempler på en længere scene i en film der er
> optaget uden klip. Gerne på en anerledes måde.

Det er ikke så langt et klip, men skide flot lavet.
I "Contact" er der et klip i starten der kører gennem
huset og ender i et spejl - altså så det man har set
egentlig er set gennem spejlet - klippet er naturligvis
delvis cgi, men det er en flot effekt.

hmm nu vi er ved cgi... Den afsluttende snak i "TTT"
hvor Gollum kravler af sted og snakker med sig selv
er vist nok det længste klip nogensinde med en cgi-figur
i live-action. (hæng mig ikke op på det!) Også super
flot lavet.

hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : David Konrad

Dato : 06-05-04 13:42

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> wrote in message
> [...]
> huset og ender i et spejl - altså så det man har set
> egentlig er set gennem spejlet - klippet er naturligvis

Det er rigtigt - det er en helt fantastisk scene i en rigtig, rigtig god
film. Også åbnings-"scenen" hvor man fra jorden zoomer ud i verdensrummet er
ufattelig godt lavet. En anden scene er klippet mellem Jodie Foster som
barn, hvor hun kalder på sin far via radioen, og der zoomes ind på hendes
øje hvorefter det zoomer ud, til den voksne Jodie Foster. En seværdig film
der kan ses igen og igen - imho.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 06-05-04 20:53

David Konrad's utterance expressed in

> [...]
> og der zoomes ind på hendes øje hvorefter det zoomer ud, til den
> voksne Jodie Foster. En seværdig film der kan ses igen og igen - imho.

Jep.. jeg var vild med bogen da jeg læste den som barn
og igen senere som voksen. Stor var min fryd da den blev
filmatiseret i en "simplere" men dog klart troværdig
udgave.. eneste "øjebæ" er bare da Jodie opgiver en
position som x grader, y minutter og z sekunder og en
anden position som x _timer_ y minutter og z sekunder...
hmmmm det var bare synd den smuttede :)

I øvrigt med Jake Busey som en super sej psykopat ;)

hilsner

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-05-04 20:37

zcully escribió / skrev

> Er der lignende scener i kan mindes?

Snake eyes. Man følger Nicolas Cage i et par minutter i starten af
filmen, senere i filmen ser man et lignende langt klip der spiller over
samme scene, men set fra en anden persons vinkel. Det er ret
forryggende.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-05-04 21:36

On 5 May 2004 19:36:37 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

> [...]
>filmen, senere i filmen ser man et lignende langt klip der spiller over
>samme scene, men set fra en anden persons vinkel. Det er ret

Det er aldeles fantastisk og redder en ellers ligegyldig historie.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-05-04 21:59

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> filmen, senere i filmen ser man et lignende langt klip der spiller
> over samme scene, men set fra en anden persons vinkel. Det er ret

Det er snarere 20 minutter. De Palma er eksperten mht. sådan noget. Han
laver også et langt startklip i Forfængelighedens bål. Klædt på til mord har
også nogle lange klip.

Den frækkeste er næsten i Carlitos Way, hvor kameraet bevæger sig frit
mellem henholdsvis de gode og de onde på banegården i slutningen og gør på
den måde personernes snigen sig rundt efter hinanden endnu mere spændende.

I Kill Bill vol. 1 laver Tarantino også et langt klip inde i restauranten.

Mark

Fra : Emil Rune

Dato : 05-05-04 22:24

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]
> filmen, senere i filmen ser man et lignende langt klip der spiller over
> samme scene, men set fra en anden persons vinkel. Det er ret

Husk på der er 3-4 usynlige klip i den sekvens. Men stadig gennemført lavet
;)

Emil

Fra : J

Dato : 05-05-04 21:03

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der lignende scener i kan mindes?
>
> /Zcully
>
> P.s.: Så lige Filmland hvor en russisk film faktisk formåede at være

Der er jo den berømte, lange scene i starten af "The Player".
Kan en eller anden komme med flere detaljer, eller skal jeg selv finde
DVD'en og stopuret frem?

Jonas

Fra : vadmand

Dato : 05-05-04 22:17

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er jo den berømte, lange scene i starten af "The Player".
> Kan en eller anden komme med flere detaljer, eller skal jeg selv finde
> DVD'en og stopuret frem?

Jeg har i anden sammenhæng nævnt Ib Schjønberg og Ellen Gottscalk i "Tag
hvad du vil have." Deres ret lange, mesterligt spillede selvmordsscene er
vist også stort set uden klip.

Fred Astaire har også et langt dansenummer i en legetøjsforretning taget i
et klip - er det i "Easter Parade"?

Per V.

Fra : J

Dato : 07-05-04 00:28

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vist også stort set uden klip.
>
> Fred Astaire har også et langt dansenummer i en legetøjsforretning taget i

Uden tvivl. Men hvad har det med mit indlæg om "The Player" at gøre?

Jonas

Fra : vadmand

Dato : 07-05-04 08:35

> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Uden tvivl. Men hvad har det med mit indlæg om "The Player" at gøre?

Det har med trådens emne at gøre.

Per V.

Fra : J

Dato : 07-05-04 13:47

> Det har med trådens emne at gøre.
>
> Per V.

Jada, jeg synes bare det var sjovt at du besvarede *min* post i stedet for
en mere relevant. Det var såmænd det hele.

Jonas

Fra : David T. Metz

Dato : 06-05-04 00:58

J wrote:
> Der er jo den berømte, lange scene i starten af "The Player".

Ja, og den er jo et indirekte citat, idet personerne taler om det
tilsvarende lange indledningsklip i Politiets blinde øje (A Touch of Evil).
Sidstnævnte er genial og genreskabende for fx sådan noget som 24 timer idet
filmen begynder med at en bombe tidsindstilles og placeres - og derefter
klippes der ikke før den springer.

David

Fra : Peter Græbe

Dato : 06-05-04 08:20

David T. Metz skrev:

> [...]
> filmen begynder med at en bombe tidsindstilles og placeres - og derefter

Det var et helvede at få indledningen til 'A Touch of Evil' i kassen. En
eller anden skulle sige nogle få ord i slutningen af sekvensen. Han
kunne sgu ikke huske dem! Ud på morgenstunden - solen var ved at bryde
frem - lykkedes det. Welles havde som sædvanlig ikke for mange penge at
gøre godt med, men det lykkedes altså.
Filmen findes i flere versioner.

Peter Græbe

Fra : Thomas Pryds Laurits~

Dato : 05-05-04 21:18

zcully wrote:
> [...]
> Den scene følger man Scully fra sidelinien i 13 minutter uden klip. Det er

I ekstramaterialet til sæson 6-DVDen (kommentarsporet, mon?) fortælles
der, at klippet faktisk er flere kortere klip, som er sat sammen på
strategisk udvalgte steder. Bl.a. er der er mørkt splitsekund, hvor
kameraet bevæger sig igennem en døråbning (med et forhæng), inden det
kommer ind i balsalen. Hvor mange klip, der er tale om, skal jeg se
ekstramaterialet igen for at kunne sige.

> P.s.: Så lige Filmland hvor en russisk film faktisk formåede at være optaget
> ud i et!!!

Impornerende!

--
Thomas Pryds Lauritsen
http://www.cs.auc.dk/~pryds/

Fra : Tenzel Kim

Dato : 08-05-04 15:41

Thomas Pryds Lauritsen wrote:

> Impornerende!

Nej. Egentlig ikke. Filmen er noget makværk og det eneste den har
kørende for sig er netop det at den er optaget i et klip. Filmen vil
tilsyneladende give et indblik i Russisk historie men den er så
ualmindelig kedeligt fortalt.

Filmen har forresten allerede været vist på DR2.

Tenz.

Fra : NTFS

Dato : 05-05-04 21:27

zcully wrote:
> [...]
> parallel verden. Den scene følger man Scully fra sidelinien i 13
> minutter uden klip. Det er ret forrygende.

Hitchcocks "The Rope" skal forestille at være optaget ud i en køre. Når
film rullen skiftes (efter ca. 10 min) bevæger kameraet bag noget mørkt og
der er et skjult klip. Tarkovski var også berømt for den slags "plane scene"
som det kaldes.

mvh
Niels

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 06-05-04 18:32

> [...]
> film rullen skiftes (efter ca. 10 min) bevæger kameraet bag noget mørkt og
> der er et skjult klip. Tarkovski var også berømt for den slags "plane

Skulle lige til at nævne den!

Der klippes først da en af mændene går hen forbi kameraet og tager en jakke
fra en stol. Da jakken svinges dækkes billedet akurat med sort, i et
splitsekund..

Mvh. Martin

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-05-04 21:37

Indledningen til "The Player".

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 07-05-04 00:30

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Indledningen til "The Player".

Som sagt

Jonas

Fra : Taba

Dato : 05-05-04 23:37

> Er der lignende scener i kan mindes?

I The 25th Hour hvor Edward Norton's 2 venner sidder i vindueskarmen og ser
ned over Ground Zero (N.Y.: World Trade center) og taler sammen; udover
langt er det også godt....

/Taba

Fra : Peter Martin

Dato : 06-05-04 08:54

Mindes også en scene i Magnolia hvor der er en rimelig hektisk kameratur
gennem gangene på en tv-station.
Ikke helt så langt som nogle af de andre nævnte, men alligevel imponerende
p.g.a. alle de statister og ting der skal klappe.

/peter martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-05-04 09:36

Peter Martin wrote:
> [...]
> Ikke helt så langt som nogle af de andre nævnte, men alligevel imponerende
> p.g.a. alle de statister og ting der skal klappe.

Lange scener uden klip er et af P.T. Andersons "trademarks".

/David

Fra : Archangel

Dato : 06-05-04 10:59

>Er der lignende scener i kan mindes?
>
>/Zcully

I filmen "The Core", starter filmen med at man følger 3 personer, som
er på vej til et møde. 1 person falder død om, og kameraet panorere
fra personen, ud af lokalet, over en legeplads, et kryds med biler, og
fortsætter rundt, næsten 360 grader. Instruktører fortæller på
kommentatorsporet, at det var en af de scener, som var sværest og en
af dem han var mest stolt af i hele filmen

/Arch

--------------
Life, which you so nobly serve, comes from destruction, disorder, and
chaos.
--------------

Fra : Taba

Dato : 06-05-04 13:27

> fortsætter rundt, næsten 360 grader. Instruktører fortæller på
> kommentatorsporet, at det var en af de scener, som var sværest og en
> af dem han var mest stolt af i hele filmen

Det er vist også det eneste der er at være stolt over i den film

/Taba

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-05-04 18:22

Taba escribió / skrev

> Det er vist også det eneste der er at være stolt over i den film

Den er da en glimrende gang underholdning.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-05-04 20:08

On 6 May 2004 17:21:46 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Taba escribió / skrev

>Den er da en glimrende gang underholdning.

Rumfærge-crashlandingen i LA er helt forrygende, men efter den start
går det bare ned ad bakke. Jeg var generelt skuffet over den film.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Taba

Dato : 06-05-04 22:23

> Rumfærge-crashlandingen i LA er helt forrygende, men efter den start
> går det bare ned ad bakke. Jeg var generelt skuffet over den film.

Helt enig med dig i din betragtning..

Vildt plat at én person kan styre HELE internettet, og at en videnskabsmand
med en revolutionerende teknologi der kan skære i sten med laser som var det
smør, bor helt ude i ørkenen og ingen opmærksomhed får fra
videnskabelige/industrielle kredse som garanteret kan bruge hans teknologi
til noget

/Taba

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-05-04 22:39

Taba escribió / skrev

> [...]
> opmærksomhed får fra videnskabelige/industrielle kredse som
> garanteret kan bruge hans teknologi til noget

Ja teknisk holder den ikke en meter og Rat er så stereotypisk at det er
en fornærmelse for os nørder. Stadig var det for mig en ok omgang
popcornunderholdning.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 06-05-04 12:36

Der er nogle ret lækre kamerabevægelser i Panic Room. De er vidst ikke
så lange målt i minutter og sekunder, men de er imponerende flot lavet.
Jeg husker specielt en scene, hvor kameraet bevæger sig i en lige linje
fra den ene side af huset til den anden. Denne lige linje går gennem et
par vinduesruder og sågar hanken på en kop.

-Rune

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-05-04 18:22

Rune Zedeler escribió / skrev

> Der er nogle ret lækre kamerabevægelser i Panic Room. De er vidst
> ikke så lange målt i minutter og sekunder, men de er imponerende
> flot lavet.

Men det er snyd for de er lavet med CGI og skylte klip.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-05-04 20:01

Lars Hoffmann escribió / skrev

> skylte

skjulte

Fra : David Konrad

Dato : 06-05-04 13:07

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Den scene følger man Scully fra sidelinien i 13 minutter uden klip. Det er

Scenen fra Borte med blæsten hvor Viviven Leigh vandrer over en plads fyldt
med sårede, medens kameraet zoomer ud og ender bag et sønderskudt
sydstatsflag. Den scene varer ikke 5 minutter, men den er taget ud i én
køre, med hundredvis af statister og en kæmpekulisse som baggrund. Virkelig
imponerende. BMB er fuld af den slags store scener taget i én optagelse.

Fra : Peter Risager

Dato : 09-05-04 19:46

> [...]
> parallel verden. Den scene følger man Scully fra sidelinien i 13
> minutter uden klip. Det er ret forrygende.

Voldtægtsscenen fra Irreversible er ihvertfald den der føles længst, føj for
den lede hvor er den ond.

--
Peter Risager
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-05-04 23:30

Peter Risager escribió / skrev

> Voldtægtsscenen fra Irreversible er ihvertfald den der føles
> længst, føj for den lede hvor er den ond.

Jeg har lige set den film for en time siden, jeg har stadig dårlig smag
i munden. JEg var flere gange ved at gribe fjernbetjeningen og springe
videre i den scene.

Fra : Ironi

Dato : 10-05-04 23:58

> Peter Risager escribió / skrev

> Jeg har lige set den film for en time siden, jeg har stadig dårlig smag
> i munden. JEg var flere gange ved at gribe fjernbetjeningen og springe
> videre i den scene.

Den film må jeg se!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-05-04 00:06

Ironi escribió / skrev

> Den film må jeg se!

Bestemt, men den er godt nok hård ved psyken.

Fra : Jannick Depoilly

Dato : 11-05-04 08:01

Filmen "Russian Ark" (http://www.imdb.com/title/tt0318034/) er filmet
i 1 shot og varer 96 min.