Elinstallation i Bianca 27
Fra : Niels

Dato : 05-05-04 18:31

Hej er der nogen der har erfaring med udskiftning af ledninger i en Bianca
27, er de støbt ind eller ligger de i kanaler og er nemme at skifte????
Niels

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-05-04 18:40

Uheldigvis faldt Niels over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hej er der nogen der har erfaring med udskiftning af ledninger i en
> Bianca 27, er de støbt ind eller ligger de i kanaler og er nemme at
> skifte????

Uden at vide det specifikt, så tvivler jeg på, at de er støbt ind.

Men hvis du ikke kan se dem, hvorfor vil du så udskifte dem?

Claus

Fra : Niels

Dato : 05-05-04 21:09

> Uden at vide det specifikt, så tvivler jeg på, at de er støbt ind.
>
> Men hvis du ikke kan se dem, hvorfor vil du så udskifte dem?
>
> Claus

Der er ingen forbindelse til stikket der skal give strøm til lanternen og
lyset i masten.
Jeg regner med at ledningerne er iret og trænger til fornyelse.
Men jeg må prøve at følge dem og se, om de er til at trække igennem sammen
med en ny ledning,
og det ville jo bare være nemmere, hvis en havde prøvet det, og vidste hvor
og hvordan ledningerne lå.

Niels

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-05-04 02:20

> [...]

> sammen med en ny ledning,
> og det ville jo bare være nemmere, hvis en havde prøvet det, og

Problemet er, at i størstedelen af disse både har ejeren selv stået
for elinstallationerne, hvilket gælder mange både fra den tid. Derfor
er der ofte hverken hovede eller hale eller system i
installationerne...

Det er sikert også blevet lavet om nogle gange i tidens løb..

Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-05-04 21:33

Hej Niels

Har du prøvet at mål ledningen med f.eks. en Ohm måler, det burde vise dig
om der er forbindelse.

Iøvrigt bør ledningen til lanternen være rimeligt dimensioneret da den skal
transportere strømmen langt, blot til info hvis du alligevel skal til at
skifte den