Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad synes i om mine makro-billeder ?
Fra : Hagman

Dato : 05-05-04 18:00

http://www.mpetersen.dk/Makrobilleder.zip

....er ny i foto-verden, og interessere mig for makro :)
Hvad synes i ?

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-05-04 18:56

"Hagman" <michael@FJERNmpetersen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad synes i ?

At det er rigtig ufedt, at du linker til en zipfil, der garanteret
indeholder vira, orme og hvad-ved-jeg

--
-Jens B.

Fra : Hagman

Dato : 05-05-04 19:08

> At det er rigtig ufedt, at du linker til en zipfil, der garanteret
> indeholder vira, orme og hvad-ved-jeg
>
> --

Jeg undskylder.
....men der burde ikke indeholde vira eller orme.
Men jeg kan godt uploade billederne manuelt, gør det nu.

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-05-04 19:15

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev:

>At det er rigtig ufedt, at du linker til en zipfil,

Ja.

>der garanteret indeholder vira, orme og hvad-ved-jeg

Nej det gør den nu ikke, kun jpg'er. Men det er ikke rimeligt at man
skal hente og udpakke 3 MB for at få et kig, så meget mere som jpg
ikke vinder ved pakning.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-05-04 19:34

"Hagman" <michael@FJERNmpetersen.dk> wrote in message
> Jeg undskylder endnu engang, og bringer her billederne i JPG-links ;)

Ikke imponeret: Du fotograferer en legetøjsbil, uden at gøre det spændende:
Find et gammelt billede med en landevej træer/huse/landskab og brug som
baggrund, det er da mere interessant end et eller andet lyseblåt..Drys noget
jord ud på bordet og lav lidt hjulspor, så vi kan se den er kørt fast. Brug
fantasisen. Jeg havde engang en bog, der hed noget med "table top
photography", den var fuld af den slags ideer til at fotografere
hverdagsting på nye måder.

Du har et billede af en buket tulipaner, med en rodet baggrund, der
indeholder en halv dunk letmælk, en delvist skjult kvinde, der enten smiler
eller bider sig i tungen. Et andet af samme buket med en mislykket
tagkonstruktion og et stakit. Skift de visne blomster ud og vælge en bedre
baggrund, gerne med noget kontrast til de flotte røde farver. En azurblå
himmel ?

De mange billeder af græs og mælkebøtteblade kunne lives lidt op, hvis du
tog en rive, og redte stråene lidt til side, og lod den lille bil komme
kørende i bunden af denne "urskov".

Bare en håndfuld fantasi. Dit grej er i orden, og du har vist, at du kan
betjene det. Prøv igen. Glæder mig til at se mere.

Bo //

Fra : ChristianTC

Dato : 05-05-04 18:59

"Hagman" <michael@FJERNmpetersen.dk> wrote in message
> http://www.mpetersen.dk/Makrobilleder.zip
>
> ...er ny i foto-verden, og interessere mig for makro :)
> Hvad synes i ?

Hej

Dine billeder viser at du og dit kamera er i stand til at tage gode skarpe
makro billeder. Jeg synes ikke motiverne siger mig noget, de er ikke
specielle eller spændende, så jeg ville foretrække noget mere anderledes som
småkravl/insekter etc. Men jeg er100% enig med dig: Makro billeder er
virkelig fascinerende.

Mvh
Christian

Fra : SpookiePower

Dato : 05-05-04 19:01

"Hagman" <michael@FJERNmpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.mpetersen.dk/Makrobilleder.zip
>
> ...er ny i foto-verden, og interessere mig for makro :)
> Hvad synes i ?

Orker ikke at pakke dem ud. Kan du ikke smide dem op på en side eller lign ?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 05-05-04 19:35

Hej

Du skal tænke over din forgrund og baggrund når du tager dine billeder, i de
første par billeder og det sidste er baggrunden alt for rodet.

Jeg er ikke så vild med dine græs billeder, jeg synes der mangler noget man
skal interesere sig for.

Prøv at arbejde videre, og upload igen senere, evt. kan du lave en thumbnail
side der linker videre, det gør det lidt nemmere, at få set billederne

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-05-04 14:20

"Hagman" <michael@FJERNmpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.mpetersen.dk/Makrobilleder.zip
>
> ...er ny i foto-verden, og interessere mig for makro :)
> Hvad synes i ?

Hej Hagman

Du har rodet dig ud i noget, men du må nok erfare, at al begyndelse er svær.
Din første omgang her, er noget rod, men det har de andre sikkert tudet dine
ører fulde af, inden dette kommer frem .... Men du fik da taget de
første, og du får en røvfuld for dem. Men lad være med at opgive af den
grund. Du kan alligevel ikke tilfredsstille alle, så bare du selv er glad
for dem, så skal de nok blive bedre, og du får lidt mere fantasi til at
brygge billeder sammen, eller i det mindste, bare undgå de ting, som
egentligt ikke skulle med på billedet.

M.V.H.....Benny..