flere spørgsmål
Fra : Alex Sørensen

Dato : 05-05-04 16:20

Jeg går med tanker om at bygge et akvarie mere. Har en ide om en helt hvid
sandbund, og nogle enkelte klipper. Ingen planter.
Min ide var at sætte nogle balihajer i. Er de ferskvandsfisk ? Og i så fald,
hvad kan jeg så sætte i sammen med dem, og som kan klare den "barske"
udformning af akvarie ?
Hvad hedder det meget hvide sand, man nogen gange ser i bl.a.
udstillingsakvarier?
Skal jeg have mindre lys, når bunden er meget lys ?
Kan man lysdæmpe neonrør ?
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vidre med mit projekt. På forhånd
tak.

--
Alex Sørensen
alex@dragebix.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-05-04 09:00

Alex Sørensen wrote:
> Jeg går med tanker om at bygge et akvarie mere. Har en ide om en helt hvid
> sandbund, og nogle enkelte klipper. Ingen planter.
> Min ide var at sætte nogle balihajer i. Er de ferskvandsfisk ? Og i så fald,

Ja, de er ferskvandsfisk. De har blot fået et tåbeligt navn.

<KLIP>

> Skal jeg have mindre lys, når bunden er meget lys ?

Det kommer an på hvad du vil opnå. Sandet vil qua farven reflektere mere
lys.

> Kan man lysdæmpe neonrør ?

Ja, men ikke umiddelbart. Du skal enten have en ret speciel lysdæmper
eller noget specielt kontrolgear.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og