Der arbejdes på sagen. ;-)
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-05-04 15:28

I går aftes var der 6 (seks) kontroller på strækningen Glostrup - Rødby. De
var nogenlunde ligeligt fordelt i syd/nordgående. Tidspunktet var fra kl.
19:30 til 21:30.

Selv et par civile videobiler var hidkaldt.

Der var ikke noget der gik ram forbi. Diplomater, udlændinge og hvad har vi?

Der er nogle "fælder" på det stykke vej, som politiet benytter sig af.

Storstrømsbroerne har altid været begrænset til 90 km/t., og det kommer bag
på en del, nu hvor der virkelig kontrolleres. Ligeledes er der det åndsvage
stykke ikke-motorvej. Da det netop ikke er motorvej, er der mange biler med
påhængsvogn der bliver knaldet på strækningen. Det er ret uforståeligt for
bl.a. udlændinge, at man pludseligt på en kort strækning kun må køre 70
km/t. med f.eks. campingvognen.

Hvornår holder det så op?

Det gør det når der skal være bryllup. . Så er der fred i et stykke tid.

Efter denne royale seance skal der evalueres, og så får man øje på en ny
overarbejdspukkel der skal afspadseres. + at der skal afvikles
almindelig ferie.

Opgaven vil så være løst. Man har fået mere restriktive grænser for
frakendelse af førerretten, og jeg er overbevist om, at det har været
formålet hele vejen igennem.

De gamle romere vidste det. Skuespil og brød til folket.

Vi har fået 20 km/t. på udvalgte strækninger i bytte for væsentlig mere
restriktive strafmuligheder

Det går rigtig godt, ikk'?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter G C

Dato : 05-05-04 15:44

> [...]
De
> var nogenlunde ligeligt fordelt i syd/nordgående. Tidspunktet var fra kl.

Imponerende opbud ...

[klip]

> Det går rigtig godt, ikk'?

Jep

/Peter

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 05-05-04 17:28

> De gamle romere vidste det. Skuespil og brød til folket.
>
> Vi har fået 20 km/t. på udvalgte strækninger i bytte for væsentlig mere
> restriktive strafmuligheder
>
> Det går rigtig godt, ikk'?

Og i praksis har vi intet fået, andet en strengere sanktionsmuligheder.

Det var næsten ligesom dengang regeringen under Nyrup proklamerede at de
netop havde gennemført skattelettelser. Det gik rigtigt godt indtil en eller
anden fik øje på at disse var mere end indregnet i de grønne afgifter.

Nu må det da snart gå op for folk at det er ligemeget hvor vi sætter
krydset. De har alle det samme lemfældige forhold til løfter afgivet inden
valgdagen.

MVH Klaus

Fra : Thomas H.

Dato : 05-05-04 19:44

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og i praksis har vi intet fået, andet en strengere sanktionsmuligheder.

Præcis!

Problemet er at de gik til valg på at hæve fartgrænserne til 130, fordi de
fleste alligevel kørte den hastighed, da så forslaget havde været igennem
alverdens høringer, hylekor og vurderinger, vurderede "eksperterne" at de
80% der kørte 130, slet ikke kunne køre det, på 60% af motorvejsnettet.
Så nu skal de 80% der bl.a. stemte på dem, fordi de ville lovliggøre det de
i forvejen gjorde, til at køre 110 max 118 i stedet - flot !!

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-04 06:14

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det var næsten ligesom dengang regeringen under Nyrup proklamerede at de
> netop havde gennemført skattelettelser.

Det stunt har en hvis A.Fjog gentaget med held, give&tage på en gang, her er
"våbnet" OGSÅ brugt i trafikpolitisk øjemed. Og det bliver ALDRIG anderledes
hvem der end sidder ved roret. . Hvad enten man har sympati for vedkomne el.
ej .

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 06-05-04 06:58

> [...]
anderledes
> hvem der end sidder ved roret. . Hvad enten man har sympati for vedkomne

Det er desværre lige præcis samme slutning jar drager. Hvad gør man egentlig
ved det?

MVH Klaus

Fra : Thomas H.

Dato : 06-05-04 12:33

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er desværre lige præcis samme slutning jar drager. Hvad gør man
egentlig
> ved det?

Jeg vil nu stadig holde på, at en borgerlig flertalsregering, trækker lidt
mere i "vores" retning, mht. trafik, end en ræverød regering der opnår
flertal med de autonome - det KAN altså kun blive værre. Der må være en
ideologi-forskel

Fra : Thomas H.

Dato : 06-05-04 12:39

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere i "vores" retning, mht. trafik, end en ræverød regering der opnår
> flertal med de autonome - det KAN altså kun blive værre. Der må være en

Hov, glemte det svar jeg egentlig ville give:
Det eneste man kan gøre, er vel at skrive breve til dem, at man absolut
synes de har gjort seriøst i nælderne i denne sag, og fortælle dem at mange
bilister faktisk mener at overvågningssamfundet, logikken* og
restriktionerne er blevet endnu værre end da de røde sad på, og man agter at
stemme blankt eller på andre næste gang.

* f.eks. 90 km/t på en 1½ km lange og lige 6-sporet motorvej ved Avedøre
giver ikke den klarhed og forståelse de praler med, det gør at man stadig
ikke forstår grænserne, og ikke forstår hvorfor man skal respektere dem.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-04 13:37

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil nu stadig holde på, at en borgerlig flertalsregering, trækker lidt
> mere i "vores" retning, mht. trafik,

Ja hvis dit liv kun består af trafik, har du nok ret, men de henter pengene
et andet sted- så hr. og fru Danmark alligevel kommer til at betale .
Bortset fra cykelhjelmen er der ikke synderlig forskel på den nuv. og den
tidligere, mener at det var i JP jeg læste, at den tidligere havde økonomisk
klaret sig bedre end Fjog's.

Fra : Thomas H.

Dato : 06-05-04 16:33

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Ja hvis dit liv kun består af trafik, har du nok ret,

Skrev jeg ikke "mht. trafik" ??

>men de henter pengene
> et andet sted- så hr. og fru Danmark alligevel kommer til at betale .

Der er forskellige måder at prioritere sin egen økomomi på, hvad man bruger
penge på og hvad man sparer på, det samme er der i politik, så må man jo
stemme udfra, hvem man synes bruger pengene rigtigt.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-05-04 16:55

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Skrev jeg ikke "mht. trafik" ??

Jo, overså jeg i farten.

> Der er forskellige måder at prioritere sin egen økomomi på, hvad man
bruger
> penge på
Jo og jeg ligger IKKE skjul på at jeg syntes A.Fjog har prioriteret forkert,
selvom jeg både er bil&hus ejer. Fx ved at hans håndgangne, embedsmændene,
ikk lukkede et hul, så vores hadefjende no.1, TDC, slap for at betale skat
af XXmill. kr. og de var sikkert ikke de eneste som brugte det (.
Istedet bliver han nød til at hente de mangl. finanser et andet sted i
samfundet, og lur mig om det ikke som sædvanlig bliver bil&hus-ejerne som på
enelleranden måde kommer til at stå med bæ'en (.

Fra : Tom

Dato : 06-05-04 17:16

> [...]
> af XXmill. kr. og de var sikkert ikke de eneste som brugte det (.
> Istedet bliver han nød til at hente de mangl. finanser et andet sted i

Tja det bliver nok ikke McDonalds Coca-Cola og andre her i landet som vil
give en skærv

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 06-05-04 18:42

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samfundet, og lur mig om det ikke som sædvanlig bliver bil&hus-ejerne som

> enelleranden måde kommer til at stå med bæ'en (.

Jeg synes nu han har gjort det ok, men ja bil/husejerne bliver nok ved med
at stå for skud, måske fordi vi ikke råber højt nok, og medierne ikke rigtig
interesserer dig for det. Hvis de prøver at hente penge fra studerende eller
folk med ikke så mange penge, så er der jo et kæmpe ramaskrig hver gang, og
det er forsidehistorie i flere uger, skruer de registreringsafgiften et par
procent op, sidder der nogle herinde og hidser sig lidt op, og det er så
det.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-05-04 22:28

> [...]
par
> procent op, sidder der nogle herinde og hidser sig lidt op, og det er så

Ser faktisk ud til at jeres interesse for de kære "firhjulede" snupper al
jeres opmærksomhed.

Prøv lige at løft blikket.
Sygehuse lukkes/nedlægges, resultat forringet service. Naturligvis tjener
ambulancetjenesterne så blot endnu mere, resultat færre kroner til det som
det handler om, sygdomsbekæmpelse, livskvalitet som også omhandler andet end
at absolut have den mest potente ræser.

Ældreområdet er i den grad gennem de enere år blevet beskåret, således at
det i dag, f.eks. ikke er sjældent at ældre mennesker om morgenen bliver
pakket ind i en ble som ofte først skiftes ved sengetid
(hvis den da ikke blot vendes). Hvor ofte har det ikke været oppe i medierne
at ældre har ligget hjælpeløse f.eks. med hoftebrud på et koldt
badeværelsesgulv i flere timer inden de har fået hjælp.

Plejehjemspladser er der konstant mangel på næsten overlat i landet.

De ansatte bliver presset i en sådan grad at det nærmer sig det groteske,
med efterfølgende nedslidning og meget sygdom som følge heraf. Efterfølgende
kan de kæmpe i årtier få at få tilkendt arbejdsskadeerstatning, som bliver
afvist, i mange tilfælde uden ordentlig undersøgelse. Men hvad - jo længere
tid de kan holde en skadesramt væk fra at får tilkendt erstatning, jo færre
penge skal der udbetales, chancen for at vedkommende i mellemtiden afgår fra
denne verden løser jo så deres problem.

Vore skoler er ved at rådne væk, elever og lærer bliver syge p.g.a.
svampeangreb på rådent træværk.

Mener da også at der sker en nedskæring i de unges "kaffepenge", hvis jeg da
ikke husker helt forkert.

Undskyld jeg kunne ikke undlade at kommentere jeres mange sure opstød. Ikke
fordi jeg synes at de folkevalgte gør det specielt godt.

Men - når jeg her i gruppen hører udtalelser som "politistat" o.s.v.. Så
kunne jeg godt unde jer et ophold f.eks. blot i nogle af de sidste lande som
er kommet med i EU, jeg er ret overbevist om at de fleste efter kort tid vil
ræse tilbage i "hulen".

Hvad er der at "hyle" over, godt 5 mio. mennekser skal blot deles om ca. 2
mio. køretøjer, hvor gennemsnits tilstanden er fuld på højde med lande som
Finland, Sverige, Holland, Tyskland, Østrig m.f.. Ja man skal faktisk over
til foromtalte nye medlemstater i det østlige Europa, før man finder
dårligere bilpark end her i Danmark, Ifølge EU statestikker.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : bme

Dato : 06-05-04 23:57

">
> [...]
> det handler om, sygdomsbekæmpelse, livskvalitet som også omhandler andet

der skete også rationaliseringer før den borgerlige regering. De havde til
gengæld ikke en omgang lavkonjunkturer at forholde sig til. Alting koster,
og der er ingen der vil betale.

> [...]
færre
> penge skal der udbetales, chancen for at vedkommende i mellemtiden afgår

De samme betragtninger er jeg ganske overbevist om at du også kunne opstille
før valget i 2001.

> Vore skoler er ved at rådne væk, elever og lærer bliver syge p.g.a.
> svampeangreb på rådent træværk.

Ja, vores skoler har det elendigt, man valgte jo at spare på
vedligeholdelsen for nogle år tilbage - det hævner sig nu.

> Mener da også at der sker en nedskæring i de unges "kaffepenge", hvis jeg
da
> ikke husker helt forkert.

til fordel for de enlige mødre som forsøger at hutle sig igennem en
videregående uddannelse. Dette tiltag er nok et af de bedste i lang tid.

> Undskyld jeg kunne ikke undlade at kommentere jeres mange sure opstød.
Ikke
> fordi jeg synes at de folkevalgte gør det specielt godt.

enig, de gør det ikke perfekt, men de har også lidt vanskeligere rammer at
arbejde indenfor, hvordan havde det gået hvis de var blevet valgt op til en
højkonjunktur - ville alle så hyle over dem som de gør idag. nå nu er vi da
vist helt off topic.

> [...]
som
> er kommet med i EU, jeg er ret overbevist om at de fleste efter kort tid

/grin/

> [...]
> til foromtalte nye medlemstater i det østlige Europa, før man finder
> dårligere bilpark end her i Danmark, Ifølge EU statestikker.

Er du nu helt sikker på dine statistikker - forleden hørte jeg noget om at
gennemsnitsalderen for den danske bilpark var steget ganske markant i de
sidste par år.

/bo

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-05-04 13:47

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse

> der skete også rationaliseringer før den borgerlige regering. De havde til
> gengæld ikke en omgang lavkonjunkturer at forholde sig til. Alting koster,
> og der er ingen der vil betale.

Æhh hvor har jeg sagt/skrevet noget der specielt ensidigt relaterer sig til
den siddende regering??

> De samme betragtninger er jeg ganske overbevist om at du også kunne
opstille
> før valget i 2001.

Læse ovenover!

> Ja, vores skoler har det elendigt, man valgte jo at spare på
> vedligeholdelsen for nogle år tilbage - det hævner sig nu.

Igen - min skrivekrampe er absolut ikke partirelateret - tværtimod. Kunne
fristes til at postulere at når først "taburetten" er vundet går hele
øvelsen i fremtiden ud på at holde "klistret" i tilpas konsistens på toppen
af taburetten;-/

> [...]
en
> højkonjunktur - ville alle så hyle over dem som de gør idag. nå nu er vi

Off topic, æhh - kun hvis vi fortsætter;-/

> Er du nu helt sikker på dine statistikker

Ja det er Eu statestikker, OK - så sikker som man nu kan blive på den slags.

> - forleden hørte jeg noget om at
> gennemsnitsalderen for den danske bilpark var steget ganske markant i de
> sidste par år.

Ja det er rigtigt, men - eksempelvis den tyske vognpark er steget markant
mere.
Men du skal se det ændrer sig i de kommende måneder, afdragsfrihed på
murstenene hjemme på ligustervej sætter garanteret fut i bilsalget igen.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Thomas H.

Dato : 07-05-04 07:53

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ser faktisk ud til at jeres interesse for de kære "firhjulede" snupper al
> jeres opmærksomhed.

Ja, interessen for biler, er en stor del af mit liv - måske derfor jeg
skriver herinde !!

Fra : Tom

Dato : 06-05-04 17:19

> [...]
> mere i "vores" retning, mht. trafik, end en ræverød regering der opnår
> flertal med de autonome - det KAN altså kun blive værre. Der må være en

Fjog & Bentsen har ellers ikke pillet meget ved bilafgifter andet end
bilerne er blevet endnu dyrere takket være eu-harmonisering.

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 06-05-04 18:42

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Fjog & Bentsen har ellers ikke pillet meget ved bilafgifter andet end
> bilerne er blevet endnu dyrere takket være eu-harmonisering.

Nej jeg er da også dybt skuffet, men jeg siger bare at det nok ikke ligefrem
var blevet bedre, hvis dem i sandaler på den yderste venstrefløj, skulle
spørges hver gang en lov skulle i gennem