topcom router og bullet proof ftp server?
Fra : Tazman

Dato : 05-05-04 15:29

hejsa

jeg har igen problemer med min topcom router. jeg har en dyndns.dk
adresse som peger på min globale faste ip adresse. På min maskine har
jeg bullet proof kørende som starter med ip 192.168.0.101 port 21 som
min router tildeler mig.

Men jeg kan ikke komme ind på ftp'en udefra. har rodet en masse med
opsætningen af routeren for at forwarde port 21 til 192.168.0.101 men
det virker åbenbart ikke og brugsanvisningen er elendig. Det er en
topcom wbr611.

Nogen der kan hjælpe???
---------------------------
Posted By Tazman

karlsen@sletmig.adslhome.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-05-04 17:43

Tazman <karlsen@sletadslhome.dk> wrote:

> [...]
>adresse som peger på min globale faste ip adresse. På min maskine har
>jeg bullet proof kørende som starter med ip 192.168.0.101 port 21 som

...cut

>Nogen der kan hjælpe???

Skal vi gætte på at ftp-serveren er opsat til kun at forbinde til localhost....

Det er altså ftp-serverens opsætning du skal lege med, ikke routeren.

<mlr>

Fra : Tazman

Dato : 05-05-04 20:29

On Wed, 05 May 2004 18:42:55 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

>..cut

>Skal vi gætte på at ftp-serveren er opsat til kun at forbinde til localhost....
>
>Det er altså ftp-serverens opsætning du skal lege med, ikke routeren.

ved du hvordan man retter det så? kan ikke finde noget..

---------------------------

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 06-05-04 09:49

> Skal vi gætte på at ftp-serveren er opsat til kun at forbinde til
localhost....
> Det er altså ftp-serverens opsætning du skal lege med, ikke routeren.

Hvis du har mere end en PC koblet på, kan du checke om det er ftp-serveren
som spærrer fra den anden PC.
Hvis det ikke er ftp-serveren, så prøv kig på opsætningen af din WBR611. På
siden "Virtual Server" skulle der gerne være en linie i retning af:

x Virtual FTP TCP 21/21 192.168.0.101

Kan du eventuelt have glemt at enable mapningen ?

Niels Dybdahl

Fra : Henrik

Dato : 07-05-04 23:59

"Tazman" <karlsen@sletadslhome.dk> skrev i en meddelelse news:39uh90hhki8liueef31rd8k4ecc8fo9656@4ax.com...
> hejsa
> Men jeg kan ikke komme ind på ftp'en udefra. har rodet en masse med
> opsætningen af routeren for at forwarde port 21 til 192.168.0.101 men

FTP bruger også port 20 svh.

Fra : Tazman

Dato : 08-05-04 12:16

On Sat, 8 May 2004 00:59:29 +0200, "Henrik" <not@valid.us> wrote:

>FTP bruger også port 20 svh.
har også prøvet. men bullet proof siger at den kører på port 21. når
jeg vil logge på via windows commander kommer den fint forbi user/pass
og jeg kan se biblioteket komme frem i baggrunden men så går den i
stå... det har virket før ved bare ikke hvordan :(

Fra : NH

Dato : 08-05-04 13:32

"Tazman" <karlsen@sletadslhome.dk> skrev i en meddelelse news:68gp90prclh0jgr8i73vq392j8a8if3dkv@4ax.com...

> har også prøvet. men bullet proof siger at den kører på port 21. når

Ja, men der er trafik på port 20 også så den skal du også have
forwarded fra din router. Der er vist også noget med at BP helst
skal køre passive mode.