Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hatten af...
Fra : Per Kallenbach

Dato : 05-05-04 13:40

Hatten af for www.photoinspiration.dk det er ved at være et flot site
med mange gode billeder på. Det ser udtil at deres "sorterings
funktion" har båret frugt. Se f.eks deres Top 100 liste der er mange
billeder jeg gerne vill have lavet

per

Fra : C.Stensgaard

Dato : 05-05-04 14:08

Hej Per

Ja der er mange flotte - gamle kendinge iblandt er der da - men heldigvis
også en del nye ansigter. Dog har jeg set en del af billederne nu, og den
kritik der gives er baseret på meget få ord.

Ord som Great (og flot når der er een der brager igennem isen i
forglemmelsen af at det jo er et internationalt site

Men jeg skal da være den første til at indrømme at jeg faktisk ansøgte om en
plads på sitet, men jeg har ikke hørt fra webmaster - måske fordi jeg
stillede mig kritisk overfor sitet til at starte med. Det kan man så trække
lidt på skuldrene af - vi er ikke alle rygklappere, og heldigvis for det.

Men flot er det da blevet, nu der er kommet lidt mere "krydderi" i retten.

Claus Stensgaard

Fra : Rene Asmussen

Dato : 05-05-04 14:13

Hejsa!

Jeg må så være en af "rygklapperne" Men jeg skriver kun på de billeder
jeg kan lide, så derfor kan ens kommentarer godt blive lidt ensformige når
man ikke har ret meget negativt at sige om et billede. De billeder der ikke
siger mig noget, ser jeg ingen grund til at kommentere

Mvh
René

Fra : C.Stensgaard

Dato : 05-05-04 14:16

Bingo

Ja det gør du Rene - men må jeg spørge dig hvad du får ud af at få en kritik
som "Great".

Men kan vi blive enige om at det i starten var en lille kerne af personer
som kendte hinanden i forvejen som sad og gav hinanden kritik ? Clue :
Esbjerg

Fra : Rene Asmussen

Dato : 05-05-04 14:22

Tjaaa på fotokritik ser jeg en "større" kerne klappe hinanden på ryggen, det
samme med imagerating osv. så forskellen er vel ikke så stor. Vi vælger de
steder der tiltaler os mest, og det samme har jeg så også gjort. Jeg synes
da heller ikke jeg selv kan bruge "Great" til andet end hvad ordet betyder.
Jeg ser det som en positiv udmelding, at en synes et billede er "Great".
Hvilket vel er en fin betegnelse for at man er på rette vej. Havde der nu
stået "Crap", så havde man nok været lidt mere trist til mode mon ikke?

Fra : C.Stensgaard

Dato : 05-05-04 14:32

Det er sgu et svar jeg kan bruge til noget !

Selvfølgelig er det rart at blive bekræftet i at man ikke er helt ved siden
af, men ideen er vel ikke bare at blive "eksponeret" på et site - eller hvad
?

Hvis jeg skal være ærlig, så tiltaler kvaliteten af billederne mig - i mange
tilfælde, men hvis det er for at en indspist kerne blot sidder og siger
"Great" til hinandens billeder, så er jeg den der er stået af. Forstår du
hvor jeg vil hen René ?

Når det er sagt, så vil jeg også være den første til at indrømme at jeg ofte
har været begejstret for netop dine billeder - du er dygtig, og du ved det.

Men hvad jeg ikke forstår er at du søger kritik blandt nogle som allerede
kender dine billeder - særdeles indgående. Ville det ikke være bedre at få
konstruktiv kritik af en person som ect. mig - end et enkelt ord fra en af
gutterne fra fotoklubben ? (Og det var netop dét jeg mente med rygklapperi -
den udtalelse var ikke myntet på din person overhovedet).

Claus

Fra : Rene Asmussen

Dato : 05-05-04 16:21

> [...]
rygklapperi -
> den udtalelse var ikke myntet på din person overhovedet).

Hej igen!

Jamen jeg modtager gerne kritik, ris som ros fra alle. Der er ingen der ikke
har lov til at give mig kritik. Om jeg så kan bruge den til noget er jo så
spørgsmålet. Jeg har oplevet nogle gange, at folk skriver; "synd at du har
placeret modellen i midten" Det er sådan set fint nok, men har den der
skriver det, burde måske overveje hvem han skriver den kritik til ?? Det jeg
mener er, det var højst sandsynligt at det var meningen at modellen
eksempelvis skulle placeres der og at fotografen var meget bevidst på grund
af hans nogenlunde lange erfaring med billeder, om at modellen skulle
placeres hvor hun skulle osv

Nogengange er lange beskrivelser og forklaringer for mig unødvendige. Jeg er
selv MEGET kritisk og enorm grundig inden jeg uploader noget til offentlig
beskuelse på internettet. Hvis du vidste hvor mange "skud" jeg ligger inde
med, som få har set hvor jeg har sorteret dem fra pga. jeg synes de mangler
et eller andet.........

Nå men der hvor jeg vil hen er at jeg synes det billede jeg evt. har lavet
og uploadet beskriver det jeg ville på det tidspunkt, og derfor er det ikke
brugbart for mig hvis en gut eller gutinde der lige har været i Aldi og købe
sit første digitale "kamera" til 1.195,- (no offence, men jeg skal lige
understrege min pointe her ), skriver til mig at mit billede er for
blåt,rødt eller for mørkt ... Håber du forstår.

Jeg søger måske bare et sted at blive inspireret. Jeg kan ikke blive
inspireret på et site hvor der er 1000 billeder imellem et godt og
gennemtænkt/Kreativt skud. Så hellere være på en side hvor der er 1 godt
skud imellem hver 5 ) Jeg har selv været begynder engang, og ved sgu godt
at der er lang vej inden man finder sin stil. Jeg har også løbet i alskins
vejr for at få "det gode skud", og når man så kommer hjem, så er "lortet"
ikke så godt som man troede )

Jeg ved ikke om det er forkert at bruge udtrykket "Lige børn leger bedst"
) Jeg føler selv jeg har meget og lære endnu, jeg er stadig en "dum"
amatør i forhold til mange andre dygtige fotografer. Men jeg mener dog at
have opøvet mig et vist niveau (Hvis man overhovedet kan sige sådan) og
derfor søger jeg bare et sted hvor folk måske arbejder ligeså intenst med
billeder som jeg selv. Så det du her kalder "rygklappere" kalder jeg dygtige
fotografer, hvis billedsyn jeg respekterer. ) Men det er da rart at høre
at vi kan skrive i den pæne tone herpå dk.fritid.foto, det har man desværre
ikke altid kunnet

Nå men jeg skal sgu lave mad ... vi skrives og tak for sludderen.

Fra : ab

Dato : 05-05-04 17:54

"Rene Asmussen" <ross@cool.dk> skrev blandt meget andet i en meddelelse

> [...]
> den kritik til ?? Det jeg mener er ......... fotografen var
> meget bevidst på grund af hans nogenlunde lange erfaring
> med billeder .......> Nogengange er lange beskrivelser
> og forklaringer for mig unødvendige. Jeg er
> selv MEGET kritisk og enorm grundig ...........og
> derfor er det ikke brugbart for mig ........ skriver til mig
> at mit billede er for blåt,rødt eller for mørkt ... Jeg har
> selv været begynder engang, og ved sgu ....
> "Lige børn leger bedst" .......i forhold til mange andre
> dygtige fotografer. Men jeg mener dog at have opøvet

Tak for kaffe - godt at jeg ikke kan tælle dig blandt mine foto-venner, for
mage til opblæste nar, skal man dog lede meget længe efter - som f.eks. at
henvise til sig selv som "fotografen" og "hans" (for slet ikke at tale om
den "eminente citatteknik".

At så "grundigheden" efter nogens opfattelse ikke afspejler sig i resultatet
er jo en hel anden (og måske mere interessant) sag.

ab

Fra : Lars Troels

Dato : 05-05-04 20:24

Mage til ævl........Hold da kæft noget bræk.

Fra : Rene Asmussen

Dato : 05-05-04 20:33

Tjaaa så røg den gode tone igen

*hygge*

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-05-04 20:55

Rene Asmussen wrote:

> Tjaaa så røg den gode tone igen
>
> *hygge*

Tja Rene, prøv lige at læse dit eget indlæg, og forestil dig så, at
det er mig der havde postet det...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ab

Dato : 06-05-04 17:05

> Tja Rene, prøv lige at læse dit eget indlæg, og forestil dig så, at
> det er mig der havde postet det...!

Det var ikke lige fra den side, jeg havde tænkt mig et positivt "angreb" -
men vi kan jo ikke være enige om alt (for lidt ?

ab (aka Arne Bruun)

Fra : ab

Dato : 06-05-04 17:08

For at være yderligere OT - kan nogen svare på, hvorfor indlæg til tider
kommer sidst i en tråd og ikke under det indlæg, man svarer på ?

ab

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-05-04 09:09

On Wed, 5 May 2004 21:32:47 +0200, "Rene Asmussen" <ross@cool.dk>
wrote:

>Tjaaa så røg den gode tone igen
>
>*hygge*

klip
HATTEN ER DIN
http://come.to/hatten

mvh Ebbe

Fra : C.Stensgaard

Dato : 05-05-04 20:49

Tjaa den kommentar var ikke lige ventet....

Skal vi stoppe hér René, tråden er "rådnet"

Fra : Rene Asmussen

Dato : 05-05-04 21:21

Yeps, er smuttet

Fra : Rene Asmussen

Dato : 06-05-04 10:27

dejligt at se et sådan sprog blandt voksne mennesker

- René

Fra : C.Stensgaard

Dato : 06-05-04 10:37

hmmmmmmm.

Jeg synes nu ikke at dit indlæg var bare det mindste opblæst.

Vi ved vel alle sammen godt når vi er blevet bedre til noget vi har fordybet
os i. Camilla Martin spiller jo heller ikke på en 3 divisionshold når hun
har brugt hele sit liv på at gøre sig så god som hun faktisk er. At kalde
hende opblæst ville nok være en tilsnigelse.

Men René - jeg kan godt følge dig, og har da også samme indstilling til
tingene - og nej jeg synes ikke man skal blive stående på samme stade hvis
man véd man er blevet bedre. Så skal man kaste sig ud i noget mere krævende
for at få afprøvet sine evner.

Men vi er stadig uenige om "rygklapperiet"

Fra : Rene Asmussen

Dato : 06-05-04 10:44

"jeg synes ikke man skal blive stående på samme stade hvis
> man véd man er blevet bedre. Så skal man kaste sig ud i noget mere
krævende
> for at få afprøvet sine evner."

- Jeg kunne ikke være mere enig i dette

Som jeg også skrev inden tråden blev overrendt af "uheldige elementer", så
ville jeg egentlig bare understrege ovenstående, det er vel udvikling det
handler om, jeg bliver ikke bedre af at sparre med folk der lige er begyndt,
jeg kan kun lære af folk der har mere erfaring end jeg. Så er det jo godt
der er så mange "gode" at sparre med .

Hvis nogle folk så gerne vil skabe splid pga af kedsomhed er jo deres egen
sag Heldigvis præller den slags af på os der er nået lidt længere i
livet

FOTO ER EN HOBBY, intet andet!!!!! Og derfor burde folk synes det var sjovt
intet andet

Tak for sludderen Claus, rart at høre vi er enige .... hmmm nå ja, ikke
om "rygklapperne", men det er jo individuelle vurderinger, ligesom med musik
osv. Det kan ikke diskuteres, for man når aldrig til enighed

Fra : C.Stensgaard

Dato : 06-05-04 10:51

I lige måde René

Keep up the good work.

Snip

Fra : Rene Asmussen

Dato : 06-05-04 11:39

Jamen lige over du

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-05-04 12:09

"Rene Asmussen" <ross@cool.dk> skrev i en meddelelse

> FOTO ER EN HOBBY, intet andet!!!!! Og derfor burde folk synes det var
sjovt
> intet andet

Foto er for nogle "kun" en hobby.
Men det er _også_ en kunstnerisk udtryksform på linie med akvarel/maleri
osv.
Tag ikke fejl af det!

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Rene Asmussen

Dato : 06-05-04 12:29

"Men det er _også_ en kunstnerisk udtryksform på linie med akvarel/maleri"

- Helt enig, men er det ikke også netop en hobby for de fleste ?

- René

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-05-04 17:08

> "Men det er _også_ en kunstnerisk udtryksform på linie med akvarel/maleri"
>
> - Helt enig, men er det ikke også netop en hobby for de fleste ?

> [...]

Du skrev
Og det svarer jeg på
Men jeg ikke vil udtale mig på vegne af "de fleste" - det overlader jeg til
andre

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-05-04 23:44

C.Stensgaard wrote:

> Camilla Martin spiller jo heller ikke på en 3 divisionshold når hun
> har brugt hele sit liv på at gøre sig så god som hun faktisk er. At kalde
> hende opblæst ville nok være en tilsnigelse.

Tja, jeg har aldrig hørt eller set Camilla Martin selv ubredde sig
om, hvor go' hun er, hun nøjes vist med, at lade andre om ytre, at
de synes hun er go'...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : C.Stensgaard

Dato : 07-05-04 00:56

Næ - en form for klasse eller format har hun da.

Det er jo netop sådan noget man lader andre om at bedømme, men mon ikke hun
har en meget god fornemmelse af at hun er god.

Nu har jeg heller ikke hørt René sige eller skrive at han bare synes han er
god, fantastisk eller på anden måde udbasunere at han overgår andre. Jeg har
kun set ham skrive at han søger udfordringer et andet miljø hvor han bliver
inspireret af nogen som er bedre end ham selv - for netop selv at kunne
blive bedre. Der er altså forskel Niels.

Og tager vi dig, så har jeg indtil flere gange set dig skrive at du er så og
så god, at du overgår stort set alle på eks. Fotokritik.

Og se ! Det er ikke klasse eller format. Tværtimod

Er vi enige ?

Claus

Fra : Rene Asmussen

Dato : 07-05-04 09:37

"Jeg har
kun set ham skrive at han søger udfordringer et andet miljø hvor han bliver
inspireret af nogen som er bedre end ham selv - for netop selv at kunne
blive bedre. Der er altså forskel Niels."

- Fuldstændig korrekt Claus, men Niels fatter minus, han har siddet for
længe med sine aliaser og ved ikke hvem han er og hvor han er længere.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-05-04 09:41

C.Stensgaard wrote:

> Og tager vi dig, så har jeg indtil flere gange set dig skrive at du er så og
> så god, at du overgår stort set alle på eks. Fotokritik.

Og den påstand må du så lige dokumentere, og links til "mudder-snak"
i Brokkassen tæller ikke med, det er nemlig et fora, hvor alle gør
en dyd ud af useriøse perfiditeter...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : C.Stensgaard

Dato : 07-05-04 10:26

Så kan jeg da kun sige at det skulle være en snild sag at dokumentere
dette - og hvis jeg ikke kunne finde dokumentationen, så vil jeg mene at du
har netop så mange modstandere i disse kredse, at de ville elske at finde
lidt på dig. Men du kender mig ikke Niels - men jeg kan fortælle dig at det
slet ikke er min stil.

Når du går over stregen (og der skal ganske meget til) så bekender jeg kulør
og fortæller dig hvor præcist fortræffelig jeg synes du er. Indtil videre
holder du tonen, så der er ingen grund til at begynde på at mudderkaste.

Og en anden ting : nu kan man ikke fange dig i andre fora end Brokkassen -
så dine udtalelser kan du ikke gemme dig bag, for jeg skulle mene at du
faktisk er nødt til at komme med udtalelser dér og kun dér. Og at antage at
du kun ytrer dig med perfiditeter, nedladende kommentarer og eller rakker
ned på mennesker, ja det er også en tilsnigelse jeg ikke tror på.

Der må være en smule normali i din adfærd trods forummet hedder Brokkassen,
selvom mange vil mene det stik modsatte.

Men jeg synes faktisk at du skal lade den ligge, for jeg gider faktisk ikke
bruge tid på at mudderkaste med dig.

Jeg vil gerne skrive til dig i en ordentlig tone, ellers har jeg ikke "tid".

Claus Stensgaard

Fra : Rene Asmussen

Dato : 07-05-04 09:35

Hvem skriver noget om at de er gode i denne tråd Næbbesen ?? Det eneste du
kan er at fordreje sandheden. Pas nu alle dine fake aliaser istedet, der har
du vist rigeligt at se til.

"Valkyries Plads 1"

Fra : ab

Dato : 06-05-04 17:01

> - René

Jeg kan godt lide når folk forholder sig til det, der skrives - og ikke til
forudfattede meninger.

Hvordan synes I selv, at det går med citatteknikken - eller er der kommet
nye regler ?

ab

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-05-04 18:12

"ab"

> [...]
> forudfattede meninger.
>
> Hvordan synes I selv, at det går med citatteknikken - eller er der kommet

OT - nu du er her ab, hvordan gik det med Muvo'en og
microdrive.. ?? -max-